Call of Duty: We ran out of wars!

Inaktiv
Call of Duty: We ran out of wars!

Trevlig första maj till er alla! Känns skönt med lite officiell vår, och att ha fått mättat den lilla pyromanen inom en med en stor brasa igår ;P

Har vart mycket på gång senaste tiden, resor, möten och lite sjukdomar på det. Men som min kamrat på vägen har jag haft Luigis mansion 2. Helt fantastiskt spel om jag får säga det själv! Blev helt förälskad i det första och uppföljaren har hittills gjort mig allt annat än besviken. Så äger du en 3ds och gillar problemlösning är det ett måste att testa.

Men den stora nyheten för dagen är ju utannonseringen av nya Cod. Nästa del i samlingen blir Call of duty: Ghosts och kommer 5:e november. Har inte hunnit titta på några trailers, men då jag själv inte är världens fan av renodlade krigsspel så nöjer jag mig än så länge med att veta att man krigar och skjuter.

Och nedräkningen till 21:a maj förtsätter! Hoppas Microsoft levererar bättre än Sony

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Call of Duty: We ran out of wars!

Vad skulle MS göra bättre än Sony?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Vad skulle MS göra bättre än Sony?

Microsoft har ju sedan Xbox 360 haft väldigt bra och lätt utvecklingsverktyg, XNA.Sony år andra sidan gav väldigt lite info till utvecklarna för att kunna utnyttja prestandan väl i PS3. Troligtvis har ju Sony gjort rätt för sig med PS4, men jag tror Microsoft kommer göra det ännu lättare, eller bättre verktyg.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av azynkron:

Vad skulle MS göra bättre än Sony?

Microsoft har ju sedan Xbox 360 haft väldigt bra och lätt utvecklingsverktyg, XNA.Sony år andra sidan gav väldigt lite info till utvecklarna för att kunna utnyttja prestandan väl i PS3. Troligtvis har ju Sony gjort rätt för sig med PS4, men jag tror Microsoft kommer göra det ännu lättare, eller bättre verktyg.

Xboxen är väl baserad på DirectX om jag inte minns fel? Därav så blir den lätt att göra spel till

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av ohem:
Skrivet av azynkron:

Vad skulle MS göra bättre än Sony?

Microsoft har ju sedan Xbox 360 haft väldigt bra och lätt utvecklingsverktyg, XNA.Sony år andra sidan gav väldigt lite info till utvecklarna för att kunna utnyttja prestandan väl i PS3. Troligtvis har ju Sony gjort rätt för sig med PS4, men jag tror Microsoft kommer göra det ännu lättare, eller bättre verktyg.

Xboxen är väl baserad på DirectX om jag inte minns fel? Därav så blir den lätt att göra spel till

Mja, DirectX är bara ett grafikbibliotek precis som OpenGL, men Microsofts XNA var menad att vara som Apple - "lika enkelt" att använda.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Ojojoj. Här försvinner dagarna fortare än vanligt just nu. Ledsen för att jag inte svarat!

Min åsikt är att Sonys presskonferens varken var till för spelarna eller utvecklarna, den gav en lite bit av varje sak men saknade en konkret helhetsbild. Jag hade hoppats på mer helt enkelt


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

1
Skriv svar