Nu kan du se utannonseringen av Gran Turismo 6

Robot
Nu kan du se utannonseringen av Gran Turismo 6

Några branschkollegor var och filmade Kazunori Yamauchi när han utannonserade sjätte delen i spelserien.

#gran-turismo-6, #polyphony-digital


Skribent
Nu kan du se utannonseringen av Gran Turismo 6

Kan fortfarande inte släppa att det kommer redan år 2013. Och jag som sålde mitt PS3.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kan fortfarande inte släppa att det kommer redan år 2013. Och jag som sålde mitt PS3.

Du missar nog inget, det kommer vara GT5 med lite nytt innehåll. Detta kommer inte vara värt att kallas uppföljare, snarare expansion. Begriper inte vad PD håller på med.

Såg ett klipp från nån som fick provköra några varv i GT6.
Visst, det är en tidig version, och mycket händer nog innan release, men allt, ALLT ser ut precis som GT5.
Körfysiken är tydligen bättre och mer realistisk (vilket jag antar ÄR en stor grej för de som är insatt, men de allra flesta av oss kommer inte märka någon större skillnad).

Personligen tycker jag detta är ett fiasko.
GT5 var förvisso väldigt bra på många sätt men misslyckades också på med väldigt mycket. Efter alla dessa år och förseningar så förväntade man sig mer.
Och även några år efter releasen så är mycket av det som är dåligt inte åtgärdat.

Om något så borde de nu släppa en stor expansion till GT5, ett DLC för en mindre peng, som lyfter spelet något närmare vad det borde varit från start.
Sen kan de fokusera på en uppföljare, och för allt i världen till nästa generations konsoll...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Johan Olander:

Kan fortfarande inte släppa att det kommer redan år 2013. Och jag som sålde mitt PS3.

Du missar nog inget, det kommer vara GT5 med lite nytt innehåll. Detta kommer inte vara värt att kallas uppföljare, snarare expansion. Begriper inte vad PD håller på med.

Såg ett klipp från nån som fick provköra några varv i GT6.
Visst, det är en tidig version, och mycket händer nog innan release, men allt, ALLT ser ut precis som GT5.
Körfysiken är tydligen bättre och mer realistisk (vilket jag antar ÄR en stor grej för de som är insatt, men de allra flesta av oss kommer inte märka någon större skillnad).

Personligen tycker jag detta är ett fiasko.
GT5 var förvisso väldigt bra på många sätt men misslyckades också på med väldigt mycket. Efter alla dessa år och förseningar så förväntade man sig mer.
Och även några år efter releasen så är mycket av det som är dåligt inte åtgärdat.

Om något så borde de nu släppa en stor expansion till GT5, ett DLC för en mindre peng, som lyfter spelet något närmare vad det borde varit från start.
Sen kan de fokusera på en uppföljare, och för allt i världen till nästa generations konsoll...

Håller med dig där angående allt.
Fast sen också gör dom väl precis samma sak som alla andra spelutvecklare nuförtiden?
Mjölka ut sina varumarken till oss konsumenter så gott det går utan att behöva utveckla ett nytt koncept.
Väldigt trist faktist..

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om något så borde de nu släppa en stor expansion till GT5, ett DLC för en mindre peng, som lyfter spelet något närmare vad det borde varit från start.
Sen kan de fokusera på en uppföljare, och för allt i världen till nästa generations konsoll...

Polyphony har väl redan ändrat, förbättrat och lagt till mer i GT5 sedan release än vad de flesta andra spelserier gör mellan numrerade utgåvor?

Medlem

Av det jag såg så är jag riktigt imponerad, kanske blir ett köp ändå.

Ni som är vana sim racers vet att GT5 inte var något vidare vad gällde fysiken, men ni förstår också betydelsen av klippet han visade, i for one can't wait.

ZF
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Soulless:

Om något så borde de nu släppa en stor expansion till GT5, ett DLC för en mindre peng, som lyfter spelet något närmare vad det borde varit från start.
Sen kan de fokusera på en uppföljare, och för allt i världen till nästa generations konsoll...

Polyphony har väl redan ändrat, förbättrat och lagt till mer i GT5 sedan release än vad de flesta andra spelserier gör mellan numrerade utgåvor?

Skrivet av Margy:
Skrivet av Soulless:

Om något så borde de nu släppa en stor expansion till GT5, ett DLC för en mindre peng, som lyfter spelet något närmare vad det borde varit från start.
Sen kan de fokusera på en uppföljare, och för allt i världen till nästa generations konsoll...

Polyphony har väl redan ändrat, förbättrat och lagt till mer i GT5 sedan release än vad de flesta andra spelserier gör mellan numrerade utgåvor?

ja, GT5 måste otvivelaktigt vara maskinens mest patchade spel.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Soulless:

Om något så borde de nu släppa en stor expansion till GT5, ett DLC för en mindre peng, som lyfter spelet något närmare vad det borde varit från start.
Sen kan de fokusera på en uppföljare, och för allt i världen till nästa generations konsoll...

Polyphony har väl redan ändrat, förbättrat och lagt till mer i GT5 sedan release än vad de flesta andra spelserier gör mellan numrerade utgåvor?

Det har dem, ingen tvekan om.
Men endå så finns inga seriösa/realistiska tävlingar, inga realistiska rallysträckor och hur många nascar banor är med?

Är licenserna fortfarande helt meningslösa eller behöver vi dem för specifika tävlingar, som de är till för?

Det finns mer men jag vågar inte kommentera för mycket då jag inte spelat på ett tag men att döma av vad de presenterat för nyheter i gt6 så tror jag gt5 är ungefär som jag minns det...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Soulless:

Om något så borde de nu släppa en stor expansion till GT5, ett DLC för en mindre peng, som lyfter spelet något närmare vad det borde varit från start.
Sen kan de fokusera på en uppföljare, och för allt i världen till nästa generations konsoll...

Polyphony har väl redan ändrat, förbättrat och lagt till mer i GT5 sedan release än vad de flesta andra spelserier gör mellan numrerade utgåvor?

Det har dem, ingen tvekan om.
Men endå så finns inga seriösa/realistiska tävlingar, inga realistiska rallysträckor och hur många nascar banor är med?

Är licenserna fortfarande helt meningslösa eller behöver vi dem för specifika tävlingar, som de är till för?

Det finns mer men jag vågar inte kommentera för mycket då jag inte spelat på ett tag men att döma av vad de presenterat för nyheter i gt6 så tror jag gt5 är ungefär som jag minns det...

Jag har alltid kännt licenserna som mer en tutorial. Jag hade en PS3 krash i höstas så jag hade inte spelat GT5 på typ ett halvår. När jag kom tillbaka så körde jag mig upp till lvl 25 på bara ett par dagar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av showerguy:

Gran Turismo..då lär vi få vänta till 2017-2018 om vi har tur.

Skulle bli förvånad om det inte fanns ett Gran Turismo 6 i handeln inom tio månader.

Skulle inte bli förvånad om showerguy hade rätt

Sååå... Hah.

Nu är det bara och vänta och se..

Nämen titta!

Medlem

Man minns "hajpen" kring GT5... oh jösses så lättlurade folk var då, som trodde att bilderna som presenterades faktiskt representerade det riktiga spelet. xD

Medlem
Skrivet av Exxo:

Man minns "hajpen" kring GT5... oh jösses så lättlurade folk var då, som trodde att bilderna som presenterades faktiskt representerade det riktiga spelet. xD

Jag minns inte att det på något sätt var bilder som var överdrivna mer än hur det brukar se ut - snarare tvärtom? GT5 ser fortfarande i sina bästa stunder bättre ut än väldigt mycket på marknaden - speciellt ljuset.

1
Skriv svar