Xbox-avtäckningen: "Ett slag i ansiktet på Sony"

Robot
Xbox-avtäckningen: "Ett slag i ansiktet på Sony"

Nästa Xbox kommer heta Xbox Now! och ha en speciabyggd grafikprocessor från Microsoft, IBM och AMD. Åtminstone om vi ska tro de senaste ryktena.

#nyhetstips, #microsoft, #ibm, #amd, #sony


Medlem
Xbox-avtäckningen: "Ett slag i ansiktet på Sony"

Ska bli grymt spännande o se vad dem har knåpat ihop!

Medlem

Shit va xboxkåt jag blev nu!

Medlem

spännande, bra för konsol och pc-användare att det händer lite nu.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det låter ju trevligt men det är ju bara rykten fortfarande. Det märks imorgon om vad som är sant.

Medlem

Jag förstår att de vill piska upp stämningen. Det är inte mycket som rör på sig inför inför xbox avtäckning.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

*host*

Xbox Fusion...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tillhör målgruppen för en ny konsol och Microsofts satsningar på Kinect den senaste tiden har varit en enda stor besvikelse. De har med detta visat att så fort det kommer in en annan målgrupp som är större och genererar mer pengar så har de inga som helst problem att svika de som köpte konsolen dag ett. Jag är övertygad om att Microsoft kommer göra samma sak när den nya konsolen gått ner i pris och den stora massan har råd med den. Så Microsoft behöver bra mycket mer än ett par exklusiva titlar och bättre hårdvara för att jag överhuvudtaget ska bli intresserad av att köpa den. Om ryktena stämmer om alltid DRM (räcker att de ger möjligheten till utgivarna) så lär det inte bli ett köp för min del och jag tror inte jag är ensam om detta. Jag tror inte heller jag är ensam om att vara rejält besviken på hur de agerat den senaste tiden.

Medlem

"I grafikprocessorn finns fyra gigabyte GDDR5 och på den specialbyggda åttakärninga GPU:n finns åtta gigabyte GDDR5"

Har jag missat nått eller finns det två GPU's i konsollen? :S

Medlem

Bryr mig mindre om hårdvaran. Mer intresserad av om Microsoft tänker släppa några nya titlar eller bara fortsätta mjölka de 3-4 de har.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

*host*

Xbox Fusion...

Xbox Fusion var ju bara ett hittepå namn av en användare på Reddit som tydligen spred sig lite väl mycket.

Medlem

Ju starkare desto bättre, eftersom vi alla ändå vill att den fullständigt futila kampen mot gamingdatorers prestanda ändå ska gå så bra som möjligt. Goda nyheter för oss alla med andra ord.

Medlem
Skrivet av jacke910:
Skrivet av walter_iego:

*host*

Xbox Fusion...

Xbox Fusion var ju bara ett hittepå namn av en användare på Reddit som tydligen spred sig lite väl mycket.

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1e2s0u/discovered_tha...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av jacke910:
Skrivet av walter_iego:

*host*

Xbox Fusion...

Xbox Fusion var ju bara ett hittepå namn av en användare på Reddit som tydligen spred sig lite väl mycket.

Det kanske det var, men Microsoft har köpt den domänen, skriver du:

www.xboxfusion.com

- så kommer du till Xbox-sidan.

I vilket fall som helst ska det bli kul att se imorgon vad det blir av det hela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oavsett om nya Xbox är allt från 5 till 30% kraftigare vet jag att båda konsolerna kommer stå under min Tv från dag 1.

Stämmer dock denna info så säger jag bara wow!

Medlem

Om MS ändrar sin Guld tjänst så att den blir mer som PS Plus, så kan jag överväga nya Xbox, men förmodligen så blir det båda konsollerna oavsett då man är lite prylbög...

Vilket innebär att man ibland gör dåliga affärer, t ex så är ZombiU det dyraste spelet jag köpt, iom att jag inte köpt fler spel till min Wii U än...

Medlem

Och där är kriget i gång, tar och loggar ut från FZ nu, så mycket kids här nu för tiden att man mår dåligt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Grafikprocessor och GPU är ju samma sak. Innebär det 12GB VRAM?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Oavsett om nya Xbox är allt från 5 till 30% kraftigare vet jag att båda konsolerna kommer stå under min Tv från dag 1.

Stämmer dock denna info så säger jag bara wow!

Samma här Det är så sällan det kommer något nytt så jag är på direkt.

Edit: Vet någon om man kan se det i efterhand? Jobbar kväll nämligen


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av trashlight:

"I grafikprocessorn finns fyra gigabyte GDDR5 och på den specialbyggda åttakärninga GPU:n finns åtta gigabyte GDDR5"

Har jag missat nått eller finns det två GPU's i konsollen? :S

Reagerade också här. GPU = grafikprocessor... Så hur ska man tolka speccen?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av jacke910:
Skrivet av walter_iego:

*host*

Xbox Fusion...

Xbox Fusion var ju bara ett hittepå namn av en användare på Reddit som tydligen spred sig lite väl mycket.

Det kanske det var, men Microsoft har köpt den domänen, skriver du:

www.xboxfusion.com

- så kommer du till Xbox-sidan.

I vilket fall som helst ska det bli kul att se imorgon vad det blir av det hela.

Detsamma gäller om du skriver www.xboxnow.com.

och tack för tipstack!

Medlem
Skrivet av adamtore:

Grafikprocessor och GPU är ju samma sak. Innebär det 12GB VRAM?

Låter snarare som det ska stå CPU och inte GPU då de även skriver åtta kärnor. Om detta stämmer kommer tydligen Microsofts nästa konsol ha lika mycket minne för processorn som PS4 har totalt.

Medlem

Ska bli kul att se vad alla dessa monstermaskiner kommer att kosta. Känns som att vi kommer tycka förra generationens pris vid release är en spottstyver emot vad dessa maskiner kommer ligga på vid release

Medlem

Det trista är att jag faktiskt inte ens är intresserad om de tar en månadsavgift för att jag ska kunna spela multiplayer. De får gärna ta extra betalt för sitt innehåll och allt vad det innebär. Men om jag ska in i ett spel och lira MP så vill jag inte betala extra för det. Den konsol som har gratis MP (Playstation i dagsläget) blir den konsol som står under min TV.

Medlem
Skrivet av Cane:

Ska bli kul att se vad alla dessa monstermaskiner kommer att kosta. Känns som att vi kommer tycka förra generationens pris vid release är en spottstyver emot vad dessa maskiner kommer ligga på vid release

Tror inte det, anledningen till att PS 3 var så dyr var för att den använde sig av ny teknik som dess CPU och BD-spelare. Att basera en konsol kring befintlig teknik som dagens PC datorer har kommer dra ner kostnaderna rejält.

Medlem

Sexigt med högre prestanda!

Medlem

Mycket sugen på nya xBox. Får bara hoppas att det inte blir som WiiU, att den inte släpps med några spel. Hårdvaruspecs i all ära men utan spel är det bara lite elektronikdelar som samlar damm.

Medlem

Kommer köpa varken PS eller xbox, så det enda jag bryr mig om är hårdvaran. Stark hårdvara betyder mycket utrymme för förbättrad fysik och grafik även på PC.


signatur

Metal is best served heavy.

Skriv svar