Xbox-avtäckningen: "Ett slag i ansiktet på Sony"

Medlem

Den nå vara kraftigare.. men äre samma som ps3? Att den är svår att göra spel till?
Vi får se julen 2013.
Måste spara pengar till ett 8950

Medlem

Om ryktet stämmer så kommer ju nya xbox ha 2 separata minnen, är inte det precis vad som PS3-utvecklare hade svårt med när det inte var en dedikerad minnes-pool?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Rykten går ju alltid, men hur mycke skulle dedär kosta igentligen?

egentligen* .. allt det dom snacka om skulle en dator med liknande gå på runt 10-12k kanske mer eller mindre?

Inaktiv
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Men till skillnad från Sony så kan Microsoft hålla igång sin tjänst och inte få den sönderhackad och nedstängt en längre tid. Man väljer själv om man vill betala för Live eller inte. Har du lirat ett betal MMO?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

"Hela tolv gigabyte high-speed RAM ska klämmas in, tidigare har det sagts vara åtta." Standard idag men bra där

Tvivlar på att vanligt folk sitter på 12 GB GDDR5 i datorn.

Inaktiv
Skrivet av Lepr:
Skrivet av mosoloa1:

"Hela tolv gigabyte high-speed RAM ska klämmas in, tidigare har det sagts vara åtta." Standard idag men bra där

Tvivlar på att vanligt folk sitter på 12 GB GDDR5 i datorn.

Jo jag håller med. Sitter fortfarande med 4 GB ram. Räcker gott och väl. 12 GB är inte standard idag.

Medlem

Nu blir jag ganska nyfiken på att se hur PC påverkas av det här. (Läs inte det som ett fanboy inlägg.)

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Just det, Sony ger ut konsoler för välgörenhet. De är så snälla!

Citerade du fel inlägg eller har du bara problem med läsförståelsen i största allmänhet? Ditt inlägg är ju inte alls relevant. Jag skrev inte att jag vill ha en gratis konsol. Läs om, läs rätt tack!

Inaktiv
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Men vad kommer vi uppleva med nästa? Samma gamla FPS- och sportspel som tidigare tror jag. När man vant sig vid den nya grafiken (och det gör man snabbt) så är frågan vilka nya upplevelser den nya tekniken kan erbjuda.

Bättre fysik, bättre AI, fler spelare i MP etc. Hela spelkänslan kommer att lyfta drastiskt när fysiken blir 10x bättre.

Medlem

Orka tjafsa, den visas i morgon. Om den är kraftfullare än PS4 får vi se. Tror 8 eller 12 gb ram är skitsamma. Jag har haft 8GB i mina PC's och ALDRIG fyllt dem, kör ändå alla spel på absolut högsta.

Medlem

Det är väl inte ett "slag i ansiktet" att de har spelbara demos vid avtäckningen när de har haft 3 månader längre tid på sig?
Ska bli spännande att se vad det blir för hårdvara men just nu är det mest rykten.

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:

Citerade du fel inlägg eller har du bara problem med läsförståelsen i största allmänhet? Ditt inlägg är ju inte alls relevant. Jag skrev inte att jag vill ha en gratis konsol. Läs om, läs rätt tack!

Poängen var nog att personen i fråga anser att Microsoft och Sony inte är som två skilda världar vad gäller marknadsfilosofi, och tyckte att ditt första inlägg luktade en aning naividitet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag är en pc användare i grund och botten så är ingen fanboy av microsoft eller sony men tycker samtidigt att ps3 hade fler exklusiva titlar i bagaget under ps3 - xbox 360 tiden. Men här lutar det nog åt att faktiskt inhandla båda konsolerna så att man kan spela allt som finns på marknaden. Fast det beror också på vad xbox har för exklusiva spel och vilken av konsolerna som kommer att ha minst reparationstimmar. Jag väntar och ser.

Medlem

Jag verkligen ber om att den ska vara bakåtkompatibel :S JAG BER!

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Mr Szyslak:

Citerade du fel inlägg eller har du bara problem med läsförståelsen i största allmänhet? Ditt inlägg är ju inte alls relevant. Jag skrev inte att jag vill ha en gratis konsol. Läs om, läs rätt tack!

Poängen var nog att personen i fråga anser att Microsoft och Sony inte är som två skilda världar vad gäller marknadsfilosofi, och tyckte att ditt första inlägg luktade en aning naividitet.

Och han menade nog i sin tur att det går att tjäna pengar men samtidigt ha kunder som inte tycker att företaget är ute efter enbart deras pengar. GoG och CD Project RED är ett ypperligt exempel på en sådan "symbios".

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Tumma på du bara. Jag skulle dock gärna vilja veta hur du kan avgöra huruvida jag är naiv, enbart på ett kort inlägg om upplevd kundbehandling? Är du kanske synsk?

Klart jag förstår att ingenting är gratis, men sett till valuta för pengarna, Xbox live kontra Playstation Plus så anser jag att Playstation Plus är långt mycket bättre.

Medlem

Humm, nintendo uppfinner hjulet på nytt, aningen mer rundare än de förra. Sony visar...... en handkontroll... .. ... Ouya (inte för att de samma genre but anyways) visas upp på en parkeringsplats utanför E3. Om xbox visar vart skåpet ska stå så blir det ett givet köp för min del. Betalar gärna 30.- i månaden för o slippa allt trams Tycker de gått lite för långt att lansera något som inte existerar, "planer" hit o "planer" dit, brukar inte sluta så bra enligt min erfarenhet. Skapar bara större risker för fel/misstolkningar o i slutänden blir det inte alls som de skulle bli pga bla bla bla bla och bla. Äger bara en PS3 (haft wii o xbox), men kan tänka mig o byta till xbox om dom är seriösa i den nya generationen. Detta kommer, detta är det, detta är datumet. Yeay! *hoppas* Spelar mest PC nu för konsollen har halkat efter lite.

Medlem

Jag vill att dom pushar på med allt möjligt.
VI har fått leva i 7år med spel som anpassats till sådan gammal hårdvara. Därför har man knappt behövt uppgradera sin dator på senaste ...

Medlem

Inställd på en PS4 men grymt nyfiken på vad nya boxen kommer innehålla. Ska bli ännu mer intressant när Sony visar upp sin färdigbyggda PS4

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Mr Szyslak:

Citerade du fel inlägg eller har du bara problem med läsförståelsen i största allmänhet? Ditt inlägg är ju inte alls relevant. Jag skrev inte att jag vill ha en gratis konsol. Läs om, läs rätt tack!

Poängen var nog att personen i fråga anser att Microsoft och Sony inte är som två skilda världar vad gäller marknadsfilosofi, och tyckte att ditt första inlägg luktade en aning naividitet.

Det är ganska svårt att försöka tolka in vad en person *egentligen* menar med ett inlägg, inte sant? Det är bättre att angripa med sakliga argument istället för vaga personangrepp om naivitet osv.

Medlem

Låter iaf som om microsoft gör en NEXT-GEN konsoll, PS4 känns som en två år gammal gaming-pc.

Skrivet av NaxoS:

Jag har haft 8GB i mina PC's och ALDRIG fyllt dem, kör ändå alla spel på absolut högsta.

Självklart inte, det finns inga spel som utnyttjar det då de flesta spel är mer eller mindre portar från konsoll. När 360 och ps3 kom ut låg dom före pc-marknaden så pass att, jag vet inte hur många som minns detta men ex: det fanns bara dubbelkärniga pc-datorer och dom var hardcore, ps3 har 3 kärnor.

För att en konsoll ska vara en värd investering för en konsument så anser jag att den bör ligga 3-4 år före pc-marknaden, det måste finnas utrymme att växa. Det är som att köpa något för stora kläder till sina barn.

Skribent

Kommer bli roligt att försöka förklara varför kontot ekar tomt och tv-bänken är fullproppad med nya prylar.

Hoppas som någon nämnde att MS gör om sin böttdåliga livetjänst och går på samma linje som Sony. Mest är jag intresserad av de exklusiva titlarna.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det ska såklart vara en åttakärning CPU.

När vi ändå är inne på denna avdelningen:

Teraflops handlar om hastighet, inte storlek.
Så, det skulle stå 4.9 Teraflops snabb.

Det är dock en beräkningskapacitet som teraflops beskriver så storlek känns IMO bättre i detta fall även om jag förstår hur du tänker

Medlem

Specialgjord CPU och GPU, 12 GB GDDR5 och 4,9 teraflops. Låter billigt.

Antingen är detta rena fantasier eller så kommer den att kosta upp mot 20000 kr.

Medlem

vänta nu... så Xboxen ska få customhårdvara som är krånglig att utveckla till?

känns som nån annan gjorde den grejen förra generationen, och att det gick sådär

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Men vad kommer vi uppleva med nästa? Samma gamla FPS- och sportspel som tidigare tror jag. När man vant sig vid den nya grafiken (och det gör man snabbt) så är frågan vilka nya upplevelser den nya tekniken kan erbjuda.

Bättre fysik, bättre AI, fler spelare i MP etc. Hela spelkänslan kommer att lyfta drastiskt när fysiken blir 10x bättre.

Återstår att se om den faktiskt blir det då. Jag skulle gärna se fram emot bättre rumpfysik, men den utvecklades inte ett skit mellan Ps2/GC/Xbox och Ps3/360/Wii. Då säger du förstås:

"Vafan, tror du utvecklare bryr sig om rumpfysik?"

Ja det gör de, annars hade de inte bemödat sig med att programmera den.

Så från det perspektivet är jag inte så säker på att fysiken kommer bli 10 gånger bättre, vare sig vi pratar om rumpor eller karaktärers tyngd.

Medlem
Skrivet av ohem:

Om ryktet stämmer så kommer ju nya xbox ha 2 separata minnen, är inte det precis vad som PS3-utvecklare hade svårt med när det inte var en dedikerad minnes-pool?

Problemet med PS3 upplever jag var att den hade så liten mängd tillgängligt/låst för GPU. vilket man kan se i en del fall där den har lägre upplösta texturer i jämförelse med t.ex. 360n.

Inaktiv
Skrivet av Mr Szyslak:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Mr Szyslak:

Citerade du fel inlägg eller har du bara problem med läsförståelsen i största allmänhet? Ditt inlägg är ju inte alls relevant. Jag skrev inte att jag vill ha en gratis konsol. Läs om, läs rätt tack!

Poängen var nog att personen i fråga anser att Microsoft och Sony inte är som två skilda världar vad gäller marknadsfilosofi, och tyckte att ditt första inlägg luktade en aning naividitet.

Det är ganska svårt att försöka tolka in vad en person *egentligen* menar med ett inlägg, inte sant? Det är bättre att angripa med sakliga argument istället för vaga personangrepp om naivitet osv.

Du sa att MS ser sina kunder som pengasäckar och att Sony inte har den filosofin. Du gjorde ett tydligt avskiljande i de olika företagen, där Sony var "good guys" och MS "bad guys". Det var var ett otroligt naivt och löjligt uttalande i min mening.

Jag håller med om att Xbox Live-tjänsten behöver en omstruktuering i vad som ska kosta och vad som ska ingå i ägandet av konsolen, men vi får nog vänta och se närmre lansering.

Inaktiv
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Men vad kommer vi uppleva med nästa? Samma gamla FPS- och sportspel som tidigare tror jag. När man vant sig vid den nya grafiken (och det gör man snabbt) så är frågan vilka nya upplevelser den nya tekniken kan erbjuda.

Bättre fysik, bättre AI, fler spelare i MP etc. Hela spelkänslan kommer att lyfta drastiskt när fysiken blir 10x bättre.

Återstår att se om den faktiskt blir det då. Jag skulle gärna se fram emot bättre rumpfysik, men den utvecklades inte ett skit mellan Ps2/GC/Xbox och Ps3/360/Wii. Då säger du förstås:

"Vafan, tror du utvecklare bryr sig om rumpfysik?"

Ja det gör de, annars hade de inte bemödat sig med att programmera den.

Så från det perspektivet är jag inte så säker på att fysiken kommer bli 10 gånger bättre, vare sig vi pratar om rumpor eller karaktärers tyngd.

Självklart var talet 10x något jag bara tog från min rumpfysik, men det kommer att bli en markant skillnad hursomhelst (kanske inte från start iofs). Battlefield i flerspelarläge är något som kommer att bli så jävla mycket bättre iallafall och det ser jag väldigt mycket fram emot.

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:

Det är ganska svårt att försöka tolka in vad en person *egentligen* menar med ett inlägg, inte sant? Det är bättre att angripa med sakliga argument istället för vaga personangrepp om naivitet osv.

Absolut. Du får gärna utveckla på vilket sätt Sonys filosofi är bättre. Jag är inte insatt, men intresset har jag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar