Xbox-avtäckningen: "Ett slag i ansiktet på Sony"

Medlem

Är inte detta rykte lite FÖR sanslöst för att publiceras som nyhet?

Ett GeForce Titan - som alltså har sämre kapacitet och mindre minne - kostar nästan 10000 kr och det är bara ett grafikkort. Denna kompletta konsol ska även ha specialgjord CPU samt all annan hårdvara som behövs.

Medlem

Hoppas på bli positivt överraskad imorgon när man vet mer. Än sålänge är jag nöjd med mitt wiiu men polarna mer inne på Ps4, så blir nog den efter en prissänkning. Xbox blir det nog inte om inte mina polare vänder kappan.
Jag är mer på det hållet att jag köper en konsol för att kunna spela med mina vänner, för kraften har jag i pc:n så handlar m för mig om spelen och vilken som jag finner mest gemenskap med.

Konsolkrig bland fanboys är ju så passé

Medlem
Skrivet av boota:

vänta nu... så Xboxen ska få customhårdvara som är krånglig att utveckla till?

känns som nån annan gjorde den grejen förra generationen, och att det gick sådär

Du menar precis som customhårdvaran i 360n var svår att utveckla till?
Jag tror att MS har koll på hur bra utvecklingsverktyg tillverkas, med sitt Visual Studio bl.a.
Jag tror även de har några ess i ärmen för folk som vill utveckla till denna konsol och Windows för att underlätta portningen mellan de två (vilket vi alla älskar )

Testpilot

Spännande , om detta stämmer har nya boxen mer PC liknande arkitektur då grafik och internminne är separata.

Klurigt med grafiken dock .. luktar statistik trolleri då TFlops inte är allt ..

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Men vad kommer vi uppleva med nästa? Samma gamla FPS- och sportspel som tidigare tror jag. När man vant sig vid den nya grafiken (och det gör man snabbt) så är frågan vilka nya upplevelser den nya tekniken kan erbjuda.

Bättre fysik, bättre AI, fler spelare i MP etc. Hela spelkänslan kommer att lyfta drastiskt när fysiken blir 10x bättre.

Återstår att se om den faktiskt blir det då. Jag skulle gärna se fram emot bättre rumpfysik, men den utvecklades inte ett skit mellan Ps2/GC/Xbox och Ps3/360/Wii. Då säger du förstås:

"Vafan, tror du utvecklare bryr sig om rumpfysik?"

Ja det gör de, annars hade de inte bemödat sig med att programmera den.

Så från det perspektivet är jag inte så säker på att fysiken kommer bli 10 gånger bättre, vare sig vi pratar om rumpor eller karaktärers tyngd.

Självklart var talet 10x något jag bara tog från min rumpfysik, men det kommer att bli en markant skillnad hursomhelst (kanske inte från start iofs). Battlefield i flerspelarläge är något som kommer att bli så jävla mycket bättre iallafall och det ser jag väldigt mycket fram emot.

Hur kan du vara så säker på det?

Inaktiv
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Jag vill tumma ner dig. Om detta visar sig stämma så kan PS4 åka tillbaka till Asien (nä, det är bra med alternativ). Alla företag ser sina kunder som pengasäckar, sluta vara så naiv och skönmåla vissa företag.

Jag ser väldigt mycket fram emot imorgon. Ett steg närmre att lämna den här trötta gamla generation bakom sig.

Men vad kommer vi uppleva med nästa? Samma gamla FPS- och sportspel som tidigare tror jag. När man vant sig vid den nya grafiken (och det gör man snabbt) så är frågan vilka nya upplevelser den nya tekniken kan erbjuda.

Bättre fysik, bättre AI, fler spelare i MP etc. Hela spelkänslan kommer att lyfta drastiskt när fysiken blir 10x bättre.

Återstår att se om den faktiskt blir det då. Jag skulle gärna se fram emot bättre rumpfysik, men den utvecklades inte ett skit mellan Ps2/GC/Xbox och Ps3/360/Wii. Då säger du förstås:

"Vafan, tror du utvecklare bryr sig om rumpfysik?"

Ja det gör de, annars hade de inte bemödat sig med att programmera den.

Så från det perspektivet är jag inte så säker på att fysiken kommer bli 10 gånger bättre, vare sig vi pratar om rumpor eller karaktärers tyngd.

Självklart var talet 10x något jag bara tog från min rumpfysik, men det kommer att bli en markant skillnad hursomhelst (kanske inte från start iofs). Battlefield i flerspelarläge är något som kommer att bli så jävla mycket bättre iallafall och det ser jag väldigt mycket fram emot.

Hur kan du vara så säker på det?

Menar uttalandet om att Battlefield blir bättre? Jag menade större banor, fler spelare och hög FPS även när det är kaos på skärmen. Däremot kan jag ju inte veta om de gör en sketen Cod-klon eller inte.

Medlem

Specsen bryr jag mig inte så mycket om. Jag vill veta om Microsoft kommer jobba mer på att leverera bra exklusiva spel. 360-generationen tycker jag hade enorma brister på den punkten, speciellt nu dom senaste åren.

Det började åtminstone bra med spel som Kameo, Crackdown, Beautiful Katamari, Blue Dragon m.m., men efter 4-5år så spårade det ur totalt och allt handlade om Kinect, Halo, Gears of War och Forza.

Microsoft har mycket att bevisa för att jag ska köpa nya Xbox. Just nu så känns det som att jag kommer klara mig med PS4, Wii U och PC

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Dessutom, alla dessa nya features kommer att bli gamla om ett halvår. DX11, som varit omöjlig att implementera på den förra generationen kommer att köras om av DX11.5 eller DX12. Så då kommer skiten att börja om. Spel blir kastrerade på grund av konsollernas begränsningar och alla får lida. Jag fattar att alla konsollare jublar nu när de äntligen kan spela spel som vi gör på PC men det är bara en tidsfråga innan dessa "nya" maskiner är obsoleta igen. Och med tanke på hur fort det går för framförallt NVidia att utveckla ny teknik är det snarare istället för senare detta kommer att inträffa.

Det är väl nästan exakt samma sak med bilar och bensin
wow och speltid
Diskmaskin och tvättmedel

Om du förstår vad jag menar
Xbox och livetid

Jag har inget emot att betala när det handlar om 30 spänn i månaden. Själv har jag haft gratis livetid sedan september 2012.

Förjävlig jämförelse kommande från en förvirrad fanboy. Du betalar redan för din ISP och alla spel på dator ( samt PS3) förutom MMO kräver ingen extra kostnad för att du ska kunna spela online.

Varför ska du då betala extra för Xbox live? Något som du får gratis på alla andra platformar? Och sen betalar du gladeligen för det bara är 30kr i månaden?

Förvirrad fanboy?

Det är ju uppenbarligen du som är en förvirrad fanboy här som hatar xbox live.

Visst PS har gratis live, men fruktansvärt dåligt sådant.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Specsen bryr jag mig inte så mycket om. Jag vill veta om Microsoft kommer jobba mer på att leverera bra exklusiva spel. 360-generationen tycker jag hade enorma brister på den punkten, speciellt nu dom senaste åren.

Det började åtminstone bra med spel som Kameo, Crackdown, Beautiful Katamari, Blue Dragon m.m., men efter 4-5år så spårade det ur totalt och allt handlade om Kinect, Halo, Gears of War och Forza.

Microsoft har mycket att bevisa för att jag ska köpa nya Xbox. Just nu så känns det som att jag kommer klara mig med PS4, Wii U och PC

Hur kan du säga att du kommer klara dig med Ps4 om du vill ha exklusiva titlar? Wii U/Smash Bros./Mario/Zelda fattar jag, men hur vet du att Ps4 kommer få så många exklusiva spel förutom Gran Turismo?

Medlem
Skrivet av trashlight:

"I grafikprocessorn finns fyra gigabyte GDDR5 och på den specialbyggda åttakärninga GPU:n finns åtta gigabyte GDDR5"

Har jag missat nått eller finns det två GPU's i konsollen? :S

Man skulle kunna anta att det rör sig om någon form av L4 (GPU-CPU) minne, kan också vara AMDs nya "huMA" minnesdesign.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Specsen bryr jag mig inte så mycket om. Jag vill veta om Microsoft kommer jobba mer på att leverera bra exklusiva spel. 360-generationen tycker jag hade enorma brister på den punkten, speciellt nu dom senaste åren.

Det började åtminstone bra med spel som Kameo, Crackdown, Beautiful Katamari, Blue Dragon m.m., men efter 4-5år så spårade det ur totalt och allt handlade om Kinect, Halo, Gears of War och Forza.

Microsoft har mycket att bevisa för att jag ska köpa nya Xbox. Just nu så känns det som att jag kommer klara mig med PS4, Wii U och PC

Microsoft sa att de ska utannonsera "a ton of exclusive titles" på E3, och att morgondagen främst ska handla om konsolen.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Du vet ju vad du pratar om...enda anledning för att man betalar för guld är för party chat funktionen. Jag spelar inte xbox längre men jag betalar hellre en liten slant i månaden än att vara tvungen att spela på ps3 där det verkar som om det försöker få en gå miste om sina vänner. Att inte ha en fungerade röst kommunikation funktion samt det låter ännu värre än xboxen, när vi pratar om röst kavlitén. Att inte kunna prata med sina vänner bara för att de spelar olika spel, riktigt amatörmässigt. Har haft vänner som har suttit på skype och spelat samtidigt..

Och vem surfar ändå på konsolen, det mest bökigaste som finns.

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Mr Szyslak:

Specs hit och dit, för mig blir det iallafall en PS4. Känns som Sony har filosofin att behandla sina plus-medlemmar som kunder, till skillnad från Microsoft, som verkar se sina medlemmar som vandrande penningsäckar..

Just det, Sony ger ut konsoler för välgörenhet. De är så snälla!

Citerade du fel inlägg eller har du bara problem med läsförståelsen i största allmänhet? Ditt inlägg är ju inte alls relevant. Jag skrev inte att jag vill ha en gratis konsol. Läs om, läs rätt tack!

Nej, jag har inte problem med läsförståelsen. Sony tar inget steg utan att försöka tjäna pengar från sina kunder. På vilket sätt ser Microsoft sina pengar som pengarsäckar men som Sony inte gör? Förklara tack. Är det enbart för att Xbox Live kostar pengar du anser detta?

Medlem

Konstigt många som bestämt sig för en konsol när dom inte vet något om den andra

k3m
Medlem

Mycket bra nyheter Så jävla less på konsol grafiken i dag. Så får man börja titta efter en ny dator också så småningom

Medlem

meh det blir en ps4 för mig gratis online ps+ men får väll se vad xbox har att komma med. För mig spelar det inte nån större roll vilken hårvara maskinerna har

Medlem
Skrivet av Real:
Skrivet av ohem:

Om ryktet stämmer så kommer ju nya xbox ha 2 separata minnen, är inte det precis vad som PS3-utvecklare hade svårt med när det inte var en dedikerad minnes-pool?

Problemet med PS3 upplever jag var att den hade så liten mängd tillgängligt/låst för GPU. vilket man kan se i en del fall där den har lägre upplösta texturer i jämförelse med t.ex. 360n.

Jovisst minnet var delat i 2 olika memorypool, men hade det varit en dedikerad från början som 360 har så hade säkert problemet aldrig kommit upp. Detsamma riskerar att bli likadant med nya Xbox när spel utvecklas till den punkt där ena memorypool inte längre räcker till.

Men ja, får se vad Microsoft säger.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

"Hela tolv gigabyte high-speed RAM ska klämmas in, tidigare har det sagts vara åtta." Standard idag men bra där

pc ram och konsol ram är inte samma. Kolla bara vad dom 512 mb ram som 360'n har kan producera fram.


signatur

God is dead

Medlem

Låter väldigt överdrivet men hade så klart varit skoj om den verkligen är så kraftfull.

Viktigast för mig är prestandan men jag kommer inte att köpa förrän det kommer RGH/JTAG-liknande lösningar. Det blir helt enkelt för dyrt annars.

Sedan saknar jag fortfarande stöd för vanlig USB-mus till alla FPS-spel. Att spela FPS utan mus är helt jävla ohyggligt.

En handkontroll kommer inte i närheten att känslan och precisionen i en mus. Jag har aldrig kunnat spela FPS på konsol utan får alltid spela dom på PC.
Men hade idioterna på MS/Sony etc bara sett till att göra stöd för mus till FPS-spel som standard så hade jag sålt PC:n för länge sedan och hängett mig åt att endast spela på konsol.

Likaså saknar jag stöd för vanliga USB-Joystickar så att man kan njuta av flygsim, istället för att vara hänvisad till arakdflygspel med simpla kontroller och kass känsla.

En annan fördel med sådana muskler är att vi PC-spelare troligtvis får ett uppsving i grafisk kvalitet i dom spel som verkar utvecklas främst för konsol.

Medlem

Hårdvara i all ära, men jag ser mest fram emot vad plattformen kommer att erbjuda för tjänster, som ger märkbara fördelar och effekter för både för konsumenter och för utvecklae.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

phi
Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Om man har eller har haft både PS3 och Xbox så kommer man med största sannolikhet att hålla med när jag säger att Live är en mycket bättre tjänst på alla punkter. Sidotjänster som IE, youtube osv använder jag aldrig på Xboxen.

Man får vad man betalar för stämmer däremot bra i det här fallet. Därför är det inte särskilt otroligt att folk accepterar att betala för Live.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Bojkott:

Specsen bryr jag mig inte så mycket om. Jag vill veta om Microsoft kommer jobba mer på att leverera bra exklusiva spel. 360-generationen tycker jag hade enorma brister på den punkten, speciellt nu dom senaste åren.

Det började åtminstone bra med spel som Kameo, Crackdown, Beautiful Katamari, Blue Dragon m.m., men efter 4-5år så spårade det ur totalt och allt handlade om Kinect, Halo, Gears of War och Forza.

Microsoft har mycket att bevisa för att jag ska köpa nya Xbox. Just nu så känns det som att jag kommer klara mig med PS4, Wii U och PC

Hur kan du säga att du kommer klara dig med Ps4 om du vill ha exklusiva titlar? Wii U/Smash Bros./Mario/Zelda fattar jag, men hur vet du att Ps4 kommer få så många exklusiva spel förutom Gran Turismo?

Sony har alltid levererat bra exklusiva spel, så man vet på ett ungefär vad man har att vänta sig, precis som med Nintendo och deras exklusiva spel. Dock så utesluter jag inte Microsoft, utan jag menar bara att dom verkligen måste imponera på mig nu under E3 om dom vill att jag ska köpa ett Xbox.

Jag vill inte sitta större delen av presskonferensen och lyssna på deras planer för Kinect, hur man kan beställa pizza och att deras filmutbud ökar med 1000 filmer och andra saker som är irrelevant för alla som inte bor i USA, utan dom måste verkligen mata på med nyheter av högsta kvalitet som gäller globalt.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Specsen bryr jag mig inte så mycket om. Jag vill veta om Microsoft kommer jobba mer på att leverera bra exklusiva spel. 360-generationen tycker jag hade enorma brister på den punkten, speciellt nu dom senaste åren.

Det började åtminstone bra med spel som Kameo, Crackdown, Beautiful Katamari, Blue Dragon m.m., men efter 4-5år så spårade det ur totalt och allt handlade om Kinect, Halo, Gears of War och Forza.

Microsoft har mycket att bevisa för att jag ska köpa nya Xbox. Just nu så känns det som att jag kommer klara mig med PS4, Wii U och PC

Microsoft sa att de ska utannonsera "a ton of exclusive titles" på E3, och att morgondagen främst ska handla om konsolen.

A ton of exclusive titles behöver ju inte betyda att det kommer vara bra spel. Visar det sig vara bra exklusiva spel så kan jag tänka mig att köpa Xbox, men är det bara uppföljare till det gamla vanliga så avvaktar jag.

Medlem
Skrivet av Margy:

Är inte detta rykte lite FÖR sanslöst för att publiceras som nyhet?

Klart det är sanslöst. Men Microsoft är Amerikaner och deras främsta fanboys är Amerikaner och du vet hur dom är.

Skrivet av Rakoon:

Visst PS har gratis live, men fruktansvärt dåligt sådant.

Hur menar du nu? Kokar Xbox Live kaffe också? Eller hur känns det bättre att spela online?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Dessutom, alla dessa nya features kommer att bli gamla om ett halvår. DX11, som varit omöjlig att implementera på den förra generationen kommer att köras om av DX11.5 eller DX12. Så då kommer skiten att börja om. Spel blir kastrerade på grund av konsollernas begränsningar och alla får lida. Jag fattar att alla konsollare jublar nu när de äntligen kan spela spel som vi gör på PC men det är bara en tidsfråga innan dessa "nya" maskiner är obsoleta igen. Och med tanke på hur fort det går för framförallt NVidia att utveckla ny teknik är det snarare istället för senare detta kommer att inträffa.

Det är väl nästan exakt samma sak med bilar och bensin
wow och speltid
Diskmaskin och tvättmedel

Om du förstår vad jag menar
Xbox och livetid

Jag har inget emot att betala när det handlar om 30 spänn i månaden. Själv har jag haft gratis livetid sedan september 2012.

Som sagt, otroligt att MS har lyckats sälja in detta så väl. Känns lite som hjärntvättningen hos Apples kundbas.

Igen, det är inte ok att du först skall betala för boxen, sedan för ditt Internet, sedan för ditt spel och till sist dessutom för att kunda använda din produkt online. Tur för MS att du gillar deras koncept men jag vägrar att betala för det. Det är mjölkning på oresonligt hög nivå.

Du har blandat ihop det hela, jag ska upplysa dig.

MS tar betalt för Xboxen
MS tar betalt för Live tjänsten som innehåller film, musik, spel, voip och special rabatter.
Din ISP tar betalt för internet kostnaden
EA tar betalt för online aktivering.

Du har samma struktur om du är Sony kund PS3 användare.

Sony tar betalt för konsollen.
Sony tar betalt för sin plus-tjänst.
Din ISP tar betalt för internet kostnaden
EA tar betalt för online aktivering.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Specsen bryr jag mig inte så mycket om. Jag vill veta om Microsoft kommer jobba mer på att leverera bra exklusiva spel. 360-generationen tycker jag hade enorma brister på den punkten, speciellt nu dom senaste åren.

Det började åtminstone bra med spel som Kameo, Crackdown, Beautiful Katamari, Blue Dragon m.m., men efter 4-5år så spårade det ur totalt och allt handlade om Kinect, Halo, Gears of War och Forza.

Microsoft har mycket att bevisa för att jag ska köpa nya Xbox. Just nu så känns det som att jag kommer klara mig med PS4, Wii U och PC

Microsoft sa att de ska utannonsera "a ton of exclusive titles" på E3, och att morgondagen främst ska handla om konsolen.

A ton of exclusive titles behöver ju inte betyda att det kommer vara bra spel. Visar det sig vara bra exklusiva spel så kan jag tänka mig att köpa Xbox, men är det bara uppföljare till det gamla vanliga så avvaktar jag.

Självklart avvaktar man innan man tar ett beslut. När Sony och MS har lagt ut alla sina kort så får man se vad man värdesätter mest. Jag hoppas däremot att MS kan imponera mer än Sony, jag hade hoppats på nåt mer "mind blowing" än vad de visade. Imorgon är man i alla fall en aning visare:)

Medlem
Skrivet av Ducci:

Du har blandat ihop det hela, jag ska upplysa dig.

MS tar betalt för Live tjänsten som innehåller film, musik, spel, voip och special rabatter.

Du har samma struktur om du är Sony kund PS3 användare.

Sony tar betalt för sin plus-tjänst.

Är du allvarlig nu? Förstår du inte skillnaden på en tilläggstjänst och grundläggande möjlighet att spela online?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Mkt "har det sagts" och "det sägs" bland de där nyheterna.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte hur XBoxfantaster kan acceptera att behöva betala för ett Guldabbonemang bara för att kunna använda IE på sin XBox? Youtubeappen kostar, allting kostar. Så, först betalar du för konsollen, sedan dina spel och sedan vill de dessutom ha betalt för sidotjänsterna? Helt horribelt. Jag skyller inte på MS, de får göra vad de vill, men att folk ACCEPTERAR DET? Helt otroligt.

Dessutom, alla dessa nya features kommer att bli gamla om ett halvår. DX11, som varit omöjlig att implementera på den förra generationen kommer att köras om av DX11.5 eller DX12. Så då kommer skiten att börja om. Spel blir kastrerade på grund av konsollernas begränsningar och alla får lida. Jag fattar att alla konsollare jublar nu när de äntligen kan spela spel som vi gör på PC men det är bara en tidsfråga innan dessa "nya" maskiner är obsoleta igen. Och med tanke på hur fort det går för framförallt NVidia att utveckla ny teknik är det snarare istället för senare detta kommer att inträffa.

Det är väl nästan exakt samma sak med bilar och bensin
wow och speltid
Diskmaskin och tvättmedel

Om du förstår vad jag menar
Xbox och livetid

Jag har inget emot att betala när det handlar om 30 spänn i månaden. Själv har jag haft gratis livetid sedan september 2012.

Som sagt, otroligt att MS har lyckats sälja in detta så väl. Känns lite som hjärntvättningen hos Apples kundbas.

Igen, det är inte ok att du först skall betala för boxen, sedan för ditt Internet, sedan för ditt spel och till sist dessutom för att kunda använda din produkt online. Tur för MS att du gillar deras koncept men jag vägrar att betala för det. Det är mjölkning på oresonligt hög nivå.

Du har blandat ihop det hela, jag ska upplysa dig.

MS tar betalt för Xboxen
MS tar betalt för Live tjänsten som innehåller film, musik, spel, voip och special rabatter.
Din ISP tar betalt för internet kostnaden
EA tar betalt för online aktivering.

Du har samma struktur om du är Sony kund PS3 användare.

Sony tar betalt för konsollen.
Sony tar betalt för sin plus-tjänst.
Din ISP tar betalt för internet kostnaden
EA tar betalt för online aktivering.

Det är stor skillnad mellan Xbox Live Guld och Playstation Plus. Plus är bara en förmånsklubb där du får gratis spel, rabatter och andra erbjudanden, inget som helst krav för att kunna lira online och använda onlinebaserade tjänster.

Xbox Live Guld är ett måste för att kunna göra saker online, och sånt tycker jag inte att man ska behöva betala för. Hur skulle det se ut om du var tvungen att betala Microsoft för att kunna komma ut på internet med en Windows-dator?

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Margy:

Är inte detta rykte lite FÖR sanslöst för att publiceras som nyhet?

Klart det är sanslöst. Men Microsoft är Amerikaner och deras främsta fanboys är Amerikaner och du vet hur dom är.

Skrivet av Rakoon:

Visst PS har gratis live, men fruktansvärt dåligt sådant.

Hur menar du nu? Kokar Xbox Live kaffe också? Eller hur känns det bättre att spela online?

Tror han menar att PS Store och liknande är något en riktig kommunalare jobbat fram.

Men det är ju gratis så inte så konstigt. Att betala 40kr i månaden för att få en lite finare butik och möjlighet att spela online är lite väl dyrt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar