Hardware: Shipbreakers – lite som ett Homeworld på land

Robot
Hardware: Shipbreakers – lite som ett Homeworld på land

Blackbird Interactive har i en intervju berättat mer om kommande Hardware: Shipbreakers.

#hardware-shipbreakers, #blackbird-interactive-inc


Medlem
Hardware: Shipbreakers – lite som ett Homeworld på land

"Om du är en av de 2000 första får du namnge en bit mark." Massa penismarker!!

Medlem

/setstatus *betydligt mindre intresserad än om det hadde varit i rymden*

Kommer fortfarande spela det dock.

Skribent
Skrivet av xermalk:

/setstatus *betydligt mindre intresserad än om det hadde varit i rymden*

Kommer fortfarande spela det dock.

Med Rob Cunningham vid rodret känns det rätt tryggt ändå. Egentligen för tidigt att säga, men det känns som det fångat den där känslan som var halva grejen med Homeworld.


signatur

I am the black wizards.

Varför läste jag "shitbreakers"?

Stupid diet and chips!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Även om jag inte riktigt får grepp om konceptet så bara ångar det Homeworld om klippen. Det som sög in mig mest i Homeworld vad nog egentligen atmosfären, soundtrack och art direction så det här ser spännande ut.

Medlem

Helt underbar estetik i allt jag sett än så länge. Hoppas verkligen de bibehåller den känslan!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ska jag vara ärlig så VÅGAR jag inte hoppas. Givet köp dock! Givet!

Skrivet av xermalk:

/setstatus *betydligt mindre intresserad än om det hadde varit i rymden*

Kommer fortfarande spela det dock.

För att hw var i rymden? Måste nog påstå att, trots det enorma rymd-opera-fan jag är, så är 3d-rymd och manövrering av rymdskepp en relativt ointressant arena för spel. Det går liksom inte ätt göra så mycket leveldesign. Det bästa man kan göra är att ta bort rymden genom att göra om den till något annat, säg en löjligt stor rymdskeppsskrot.

Nej, intressantare kan det bli på en planets yta och med alla de begränsande faktorer man kan designa in. Chockepoints och strategiska punkter mm.

1
Skriv svar