Sonys aktie steg åtta procent efter Xbox One-avtäckandet

Robot
Sonys aktie steg åtta procent efter Xbox One-avtäckandet

Det är inte bara direktörerna hos Microsoft som kommer korka upp champagnen i afton.

#nyhetstips, #microsoft, #sony


Medlem
Sonys aktie steg åtta procent efter Xbox One-avtäckandet

Märkligt! PS4 är bara en pappersfantasi

Medlem

haha


signatur

//Peace out

Medlem

Men, gillade inte alla Freedom Box?

/sarkasm


signatur

I drank what?

Medlem

Inte oväntat efter ett sånt fiasko till presskonferens. Läget kan mycket väl ändras under E3 men just nu känns Xbox One väldigt kall.

Medlem

Den är redan uppe i 9%...... Micrsofts aktie går neråt.

Medlem

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Är inte så konstigt då M$ visade en kabel box istället för en spelkonsol.

Och jag vet att "dom ska visa spel på E3" men det har man ju hört förut....

Medlem
Skrivet av starboy83:

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Ja, för allt handlar ju om utseendet på konsolen! Tack starboy83 för den konstruktiva kritiken.

Nu är jag dock ingen fan av Xbox överhuvudtaget, men jag spyr åtminstone inte ut onödiga kommentarer (utöver detta svaret)

Medlem

Jag fick en stark känsla att Xbox One marknadsförs Amerikaner och endast Amerikaner. 15 exklusiva titlar påstår dom, undrar var det är för om det är mer FPS och sport och en massa kinect titlar så klarar jag mig utmärkt utan.

PS4:an tror jag långt mer på som det är, och jag är uppenbarligen inte ensam om det. Men efter att ha varit både konsol och PC ägare tycker jag det är jävligt svårt att försvara dom löjligt höga spel priserna för multiplatform titlar som man kan köpa långt billigare på PC.

Får väl se hur deras E3 går.

AW8
Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av starboy83:

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Ja, för allt handlar ju om utseendet på konsolen! Tack starboy83 för den konstruktiva kritiken.

Nu är jag dock ingen fan av Xbox överhuvudtaget, men jag spyr åtminstone inte ut onödiga kommentarer (utöver detta svaret)

Hördu Bengt, nu får du sluta med hyckleriet.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Då kanske Sony kan visa sin konsol. Vi har ju än inte fått se ps4.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Jag tycker den ser helt okej ut. Det är inte meningen att den ska vara ett konstverk. Däremot sög presentationen hårt, MS förtjänar detta aktieras.

"Xbox One powered by "rocket-science level stuff"

Kan någon svara mig på WTF va det han rökte/drog in i nästan innan han gick upp på scenen?

Medlem

Tror ej att de steg för att xboxen skulle vara sämre, utan gissar att det har att göra med Blu-ray, Microsoft måste ju betala till sony för att få använda det, = mer intäkter för sony. Tror det är därför aktien steg.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av starboy83:

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Ja, för allt handlar ju om utseendet på konsolen! Tack starboy83 för den konstruktiva kritiken.

Nu är jag dock ingen fan av Xbox överhuvudtaget, men jag spyr åtminstone inte ut onödiga kommentarer (utöver detta svaret)

Onödig kommentar sa du?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av starboy83:

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Jag tycker den ser helt okej ut. Det är inte meningen att den ska vara ett konstverk. Däremot sög presentationen hårt, MS förtjänar detta aktieras.

Näe, i slutändan är det ju spelen/content som avgör hur det kommer att gå. Vi får se hur det blir! Själv hoppas jag på bättre spel till PC som en bieffekt av generationsskiftet.

Inaktiv

Kul för Sony, för företaget går ju med förlust.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Förvånar mig att den inte gått upp mer. MS har ju helt tappat greppet. En jävla bro-box för USA är det man tänker släppa.

PS4 för min del.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Förvånar mig att den inte gått upp mer. MS har ju helt tappat greppet. En jävla bro-box för USA är det man tänker släppa.

PS4 för min del.

Ja, hela presentationen kändes väldigt nischad till USA-konsumenter faktiskt. Tråkigt.

Medlem

Om inte alla redan vet det:

Aktieägare kommer ALLTID reagera negativt så länge MS, Sony och Nintendo inte börjar utveckla spel till smarta telefoner och surfplattor, efter aktieägarna vänder näsan dit pengarna finns JUST NU. De vill alltid hoppa på trendtåget.

Det hade inte spelat någon roll vad MS visat - om de inte sade att de ska börja göra spel till smarta telefoner och surfplattor som kostar en dollar styck är kursen dömd att falla (och konkurrenternas kurs dömd att stiga).

Sedan är det självklart att MS fokuserar på USA - det är deras hemmamarknad och tillika den största marknaden i världen. Nintendo är större i Japan och Sony är större i Europa.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av starboy83:

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Ja, för allt handlar ju om utseendet på konsolen! Tack starboy83 för den konstruktiva kritiken.

Nu är jag dock ingen fan av Xbox överhuvudtaget, men jag spyr åtminstone inte ut onödiga kommentarer (utöver detta svaret)

Kan hålla med. Helst har man väl bara en svart klump som syns så lite som möjligt. Vill väl inte direkt försöka imponera på folk med hur tuff min konsoll ser ut ändå. Eller förlita mig på den för att skapa ett estetiskt intressant vardagsrum.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Grattis Sony


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Gött mos, jag kommer slå till på en PS4 också

Medlem

Blir en Sony PS4 här också speciellt efter den här tråkiga och stela showen, spelar ingen roll vad som visas upp vid E3 nu.

Medlem

"THANK YOU NANCY"

Medlem

Eventuellt har det inte med xbox1 att göra: http://www.bloomberg.com/news/2013-05-21/sony-jumps-on-report...


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

MaxH: intressant. Som du sa så har det ju i så fall inte det minsta med Xbox One-avtäckningen att göra.

Knappast en slump att Sony hade sitt "corporate-strategy meeting" och avslöjande om spinoff-planen just igår.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.

Jag ser inte problemet med en fyrkantig lådliknande konsol. Det gör det bara lättare att stapla/förvara.
Har du försökt stapla något ovanpå ett Playstation 3?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Dags att sälja av Sony aktier då. För denna uppgång kommer inte hålla.


signatur

Taskigt.

12
Skriv svar