Xbox One ska ta över ditt vardagsrum

Robot
Xbox One ska ta över ditt vardagsrum
Medlem
Xbox One ska ta över ditt vardagsrum

Jag kommer troligtvis att köpa Xbox One, jag hoppas bara inte dem satsar alldeles för mycket på det sociala, facebook osv utan mer på spelupplevelsen

Medlem

Fruktlöst att försöka konkurrera ut alla andra maskiner med en. Känns som att man kanske borde satsat på att göra sin sak riktigt bra, istället för att ge sig in på andras områden också?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag ser verkligen fram emot att betala för Xbox Live för att se på TV!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Inte ett dugg imponerad. Det blir PS4 istället.

Medlem

>Games look like medium level PC games
>Built around kinect
>3 OS's
>biggest chunk of time of the reveal was dedicated to alt tabbing between tv and skype.
>'more powerful than the entire computing world of 1999'
>Halo TV show available for a subscription premium
>live action gameplay trailer mixed in with no actual gameplay for one of the 4 games shown
>groundbreaking gameplay, only available on X1, is leaning around corners in shooters
>CoD 'the dog is someone you will care about'
>Showing off the great GPU power of the X1 by comparing an Quake 3 engine game to one still being made (which still looks worse than crysis 2 on 360)
>Millions and millions spent on the idea of fantasy football
>the system looks like the sega CD and classic XBOX fucked and had a tv projector.

Inaktiv

...det jag hittills lärt mig är att den nya krysslådan är kapabel att leverera next-gen grafik vilket är bransch-lingo för "snyggt spel på en current-gen PC". Nya COD såg ut ungefär som Crysis 3 gjorde när jag spelade igenom det på min burk. Snyggt? Ja. "Fantastiskt-omg-omg-omg-nextgen-oh-shit"? NEJ.

Medlem

Undra om Microsoft denna gång kommer överens med svenska surkanaler som lever både på avgift och reklam TV. Kommer ihåg hur det urartade med XP Mediacenter. Kanal 1, 2, 24 och TV 4 var det som erbjöds.


signatur

Det var detta...

Medlem

Tv funktionen ser väl bra ut men i slutändan vill jag ändå sitta med en tv-kontroll eller surfplatta när jag byter kanaler, säga xbox var 5e sekund är inte min grej.

Designen av maskinen var väl ok men varför blank finish!! Rep, damm och fingeravtrycks magnet.

Medlem

Alla dessa röststyrda funktioner lär ju fungera skit på svenska...

Inaktiv

JAAA!!! Exklusivt DLC till Call of Duty Ghosts som jag måste betala för + det så exklusiva Ultimate Team i FIFA!!! Jag ser SÅ FRAM EMOT DETTA!!! Bara MÅSTE FÖRHANDSBOKA XBOX ONE!!! (ett vattenfall med sarkasm)

*notera: senaste Call of Duty jag spelade var Modern Warfare (2007) + har aldrig provat på Ultimate Team i FIFA eftersom att det är en onödig pajasfunktion jag klarar mig utan allt sedan FIFA 98

Medlem

Men asso jag köpte en tv och en tv box för att kolla på tv där. Jag köpte en dator för att hålla på med läxor sociala forums filmer och total war där. Jag köpte en spelkonsol för att spela inte för att gå in på Skype och andra kanal skit som man redan har liksom. Xbox one blir Xbox App och jah tror sett blir PS4 istället för Xbox denna gång


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Ungefär samma antiklimax som när man såg PS4 presentationen. Det blir PS4 för min del för Sony brukar ha flest/bäst exklusiva titlar. Resten av tjafset runt omkring skiter jag fullständigt i. Sen kompletterar jag med Wii U för Nintendos spelglädje och sen blir det PC för multiplatformtitlarna.

Infinity Ward hade inget speciellt att visa upp, antagligen har de inga visionärer på företaget längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

TV funktionerna lär ju inte funka här i Sverige då vi oftast kör med en extern digitalbox när vi hoppar mellan kanalerna. Sen så antar jag mesta kräver att man kör ett Amerikanskt konto eller liknande (typ NFL grejerna)

Vet ej hur det funkar nu på Xbox360, men det var ju prat om att man skulle kunna hyra serier etc kom det ens igång?

Apple TV skulle ju göra liknande grejer, men har man inget Amerikanskt konto så blir den mest en media extender. Skulle vara tråkigt om Xbox One blev liknande.

Men som spelmaskin tror jag nog det kommer gå bra

Medlem
Skrivet av Pumpa:

TV funktionerna lär ju inte funka här i Sverige då vi oftast kör med en extern digitalbox när vi hoppar mellan kanalerna. Sen så antar jag mesta kräver att man kör ett Amerikanskt konto eller liknande (typ NFL grejerna)

Vet ej hur det funkar nu på Xbox360, men det var ju prat om att man skulle kunna hyra serier etc kom det ens igång?

Apple TV skulle ju göra liknande grejer, men har man inget Amerikanskt konto så blir den mest en media extender. Skulle vara tråkigt om Xbox One blev liknande.

Men som spelmaskin tror jag nog det kommer gå bra

De kommer inte funka för mig iaf för ComHem kräver kort och moduler alt box. Sen lanserar de tivo i sommar så de lär knappast släppa in ngn annan.

Medlem

Betyder det att jag kan koppla in mitt hemmabiosystem till denna? Eller kommer den vara en hemmabioreciver?
Eller krashar konceptet redan ?

Medlem

"Xbox One ska ta över ditt vardagsrum" får ju lite extra knorr när man tänker på att Microsoft har ett patent för att känna av hur många som tittar på TV:n samtidigt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skrivet av Parzec:

"Xbox One ska ta över ditt vardagsrum" får ju lite extra knorr när man tänker på att Microsoft har ett patent för att känna av hur många som tittar på TV:n samtidigt.

Den kommer även se när folk sitter och "fap-fap":ar framför TV:n.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

360 skulle också ta över vardagsrummet, sedan kom surfplattan...

Medlem

Det blir Ps4!

Medlem

PS4 är en riktig spelmaskin, Xbox1 rent trams i jämförelse , Sony all the way!

Medlem

Jag har alltid varit en xbox kille men denna gången blir det antingen inget köp alls, eller en PS4. Bara idén att behöva betala för att få lov att spela ett spel du lånat av polaren är galenskap.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar