Xbox One förändrar hur vi ser på tv – bara i Nordamerika

Robot
Xbox One förändrar hur vi ser på tv – bara i Nordamerika
Medlem
Xbox One förändrar hur vi ser på tv – bara i Nordamerika

lär blir dyrt som fean för alla andra när det väl släpps

Medlem

Lol Xbox-Not-So-European-All-In-One.


signatur

Nämen!

Medlem

Frågan är om de inte fokuserar fel här. Jag satt och kollade på IGNs stream precis där de pratade om att fler och fler i USA väljer att säga upp sitt kabelavtal i och med att det är mycket billigare att kolla på olika playtjänster. Så även amerikanerna är mycket osäkra på den här TV-satsningen...

Medlem

Klassiskt av Microsoft, ignorera allt som inte är USA. Samma historia med Windows phone...

Medlem

jag kommer bli så sjukt besviken om kinect inte har stöd för röststyrning i sverige. Skiter i ifall man måste tala engelska. huvudsaken är att det funkar.

Skägg.
10 Chambers

Xbox One har hdmi-in, så den extra prylen är kanske helt enkelt boxen du redan har. Att byta kanal via Xboxen lär ju dock bli svårt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Xbox One har hdmi-in, så den extra prylen är kanske helt enkelt boxen du redan har. Att byta kanal via Xboxen lär ju dock bli svårt.

Då är frågan varför man ska koppla in den i Xboxen och inte direkt in till TV:n

Medlem
Skrivet av Jozo:

Frågan är om de inte fokuserar fel här. Jag satt och kollade på IGNs stream precis där de pratade om att fler och fler i USA väljer att säga upp sitt kabelavtal i och med att det är mycket billigare att kolla på olika playtjänster. Så även amerikanerna är mycket osäkra på den här TV-satsningen...

Är det inte tänkt att de ska stödja stream-tjänster också? Annars håller jag verkligen med om att det är fel fokus!

Medlem

Det här med TV kommer gå i graven snart. Vem fean vill "vänta" på ett program numera, när möjligheten finns att se på nätet.

Blev uppringd av Bredbandsbolaget här om dagen som försökte kränga ett kanal abonemang men killen kunde inte fatta att jag inte tittade på tv alls, han försökte och försökte men fattade inte att en människa klarar sig utan TV idag. Alla nyheter/program/filmer kan man få tillgång till genom interner snabbare och billigare.
Fattar inte att ens att försäljare från BBB kan vara så efterblivna.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Nu sjönk suget avsevärt....


signatur

Game long and prosper

Medlem

Torrent/Stream. Antagligen inte suttit mig ner och kollat på tv om jag inte var tvunge på flera år.

Medlem

Förändra sättet vi tittar på tv...? Så vi ska inte använda ögonen längre eller...?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Xbox One har hdmi-in, så den extra prylen är kanske helt enkelt boxen du redan har. Att byta kanal via Xboxen lär ju dock bli svårt.

Att byta kanal lär ju vara enkelt, jag kan ju styra min PS3 nu med TV-dosan så varför inte TV:n från Xboxen...

Men det kanske är just på grund av detta som Sonys aktie gick upp 8 procentenheter efter presskonferensen och Microsofts gick ned 4 procentenheter.

Medlem

Pinsamt för Xbox Sverige, som redan har lagt upp bild på facebook där det står, på svenska: "Vi introducerar det nya allt-i-ett-systemet för hemunderhållning."

Snarare det nya allt-går-snett-systemet för hemunderhållning...

Ställningen hittills:

PS4: 7
Xbox One: 1
Wii U: 1

Medlem

LOL så det går alltså att spela på den, ja vad trevligt, Tyvärr anonserades knappt några spel, och inte ett enda jag vill ha.

De har inte lyckats fånga min köplust och om de ska lyckas meste de visa något ENORMT stort på E3 som inte är ett FPS/3PS.

Medlem

Och där dog mitt sug efter ett Xbox när dem bara fokuserar på en världsdel och skiter i andra. Spelen kan ju fortfarande vara bra men känner samtidigt att gör man en maskin som är så mycket mer än just en konsol och dessa delar enbart fungerar i vissa delar av världen så har man nog gjort ett snedsteg.

Medlem

Francis förklarar hur toppen detta egentligen är!

Medlem

allvarligt, vem här hade tänkt köpe en Xbox One för att kunna kolla på TV på den då? Det är väl ändå pga spelen så skit samma...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Xbox One har hdmi-in, så den extra prylen är kanske helt enkelt boxen du redan har. Att byta kanal via Xboxen lär ju dock bli svårt.

Inte så svårt, sitter in IR-Blaster i Xbox One just för att det inte ska bli svårt

Medlem
Skrivet av pubisboy:

allvarligt, vem här hade tänkt köpe en Xbox One för att kunna kolla på TV på den då? Det är väl ändå pga spelen så skit samma...

kan man hålla med om, men frågan är hur mycket extra det kommer kosta för fiffiga saker inte många vill ha

Medlem

Vilken sörja, Microsoft har fått rent storhetsvansinne, PS4 är blir det för min del, en riktig spelmaskin för gamers!

Medlem
Skrivet av cybo:

Blev uppringd av Bredbandsbolaget här om dagen som försökte kränga ett kanal abonemang men killen kunde inte fatta att jag inte tittade på tv alls, han försökte och försökte men fattade inte att en människa klarar sig utan TV idag. Alla nyheter/program/filmer kan man få tillgång till genom interner snabbare och billigare.
Fattar inte att ens att försäljare från BBB kan vara så efterblivna.

Det kan ju kanske handla mer om att säljaren försörjer sig på att sälja just TV-abonnemang än efterblivenhet.

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Francis förklarar hur toppen detta egentligen är!

https://www.youtube.com/embed/SyD1VlQdj2s

Så jävla bra, och sant

Medlem

1. Nas på 4 TB kopplad till routern

2. 98% av allt jag tittar på är film/serien från nasen direkt till tvn i allt från HD till "äkta" Full-HD

3. Resterade 2 % är dom få gångerna jag hyr ett sportevenemang via Tvn som tex vissa fotboll- och hockeymatcher. Hyr pgr av att det med stor säkerhet sänds i riktigt fin HD kvalitet och att jag inte vill binda upp mig med några "dyra" sportkanaler som möjligtvis används ca 1-4 timmar i månaden. Snittar en månadskostnad på mellan 10-40 kr då jag och polarna oftast delar matchernas kostnad.

4. Ligger i soffan bakis och vill ha något snabbt och enkelt att titta på, Netflix?!

5. Förstår varför Amerikanerna ser ut som dom gör (kroppshydda) efter som dom inte ens orkar trycka på sourceknappen för att byta till tv sändning? Hmm "paus game", sourceknappen, tv visas... source, hdmi, fortsätt spela? Vad kan det ta, 3-5 sekunder? Går antagligen till och med fortare än något jobbigt kinect-avsöknings-lagg.. Fattas väl bara att man får höra "Du har plats 47 i kön" då den obligatoriska internetuppkopplingen inte pallar trycket från Microsoft servrarna.

6.Ursäkta min franska men ska det vara så in i helvetet svårt att göra en vanlig jävla konsol man kan spela på?!

Mitt personliga intresse ligger just nu på 98 % åt PS4..

Bra jobbat Microsoft!

Medlem

Intressant att de inte nämner hur de kommer hantera begagnade spel.

Som jag fattar det installeras spelen från disc, sen spelar man från HDDn. Men jag kan lova att du sen inte kan använda den discen för att installera ett fungerande spel på en annan X-Box One.

De kommer att försöka dölja detta så länge det går.

Medlem

tänkte för mig själv när man såg detta om all tv bröt, att det inte kommer funka här på ett bra tag, ps4 är ju mest lockande. fasat kommer troligen hålla mig itll PC ändå.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Jag har ingen tv så det spelar ingen roll

Medlem

Har dom ens lanserat den fulla röststyrningen för kinect till 360'n här i Sverige? Eller sket dom i det?

Var med o betatestade kinecten (har inte använt den sedan dess)och med ett amerikanskt Xboxkonto kunde man ju röststyra den mycket, men med ett svensk gick det inte alls, fanns inte ens möjlighet även om man ställde in konsollen på engelska osv. bara för att kontot var reggat i Sverige.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar