Rumble-funktion i Xbox One-kontrollens triggers

Robot
Rumble-funktion i Xbox One-kontrollens triggers

En av de 40 nyheterna i den nya gamepaden är skakiga fingertoppar.


Skribent
Rumble-funktion i Xbox One-kontrollens triggers

Det här är iaf jag positiv till.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Xbox kontrollen har alltid varit överlägsen PS kontrollen, verkar som de fortsätter så.


signatur

I drank what?

Medlem

Rumble i triggerknapparna känns som om det kan ge bra känsla. Kan man hoppas på force feedback i spakarna också?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skribent
Skrivet av Mirage:

Xbox kontrollen har alltid varit överlägsen PS kontrollen, verkar som de fortsätter så.

Håller med, lärde mig iofs gilla PS-komtrollen. Men Xbox-kontroll är den bästa sedan Dreamcasts.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Varför inte en poll FZ?

Medlem

Detta var det enda som kändes intressant från deras konferens, rumble i triggers... annars var PS4 mer intressant på alla sätt och vis.

Medlem

Jag kommer att skaffa kontrollen till min PC.

phi
Medlem

Den funktionen lär jag stänga av direkt. Hatar vibrationer i handkontroller oavsett singleplayer eller multiplayer.

Medlem

Kul idé! Förmodligen skräddarsydd för FPS-spel...

Medlem
Medlem
Skrivet av Kouhei:

Kul idé! Förmodligen skräddarsydd för FPS-spel...

Funkar nog bra till racing spel också, kan känna om man tappar grepp vid inbromsning/acceleration.

Medlem

Jag tror rumble i triggersen kan vara sjukt trevligt. Tänker på tex FPS-titlar där man då kan känna från vilket håll man blir träffad istället för att se en röd ton på den delen av skärmen. Tex i bilspel, när man använder nitro som inte får överladdas så börjar den vibrera mer och mer intensivt. Kanske kan känna om bromsarna är dåliga osv... Fin funktion men jag hoppas för guds skull att den är optional, dels pga batteritiden som man kanske vill snåla med eller att det bara är kasst implementerat i just det spelet.

Inaktiv

Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.

Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...

Medlem

Hade PS4 haft en kontroll liknande xbox så hade jag lätt skaffat ps4 utan att blinka.. Dock gillar jag dom exklusiva titlarna mer till xbox. så får helt enkelt se under E3. Tydligen skulle xbox släppa ha 15st exlusiva titlar under första året. så kommer att bli intressant!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.

Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...

mer krafs kommer också öka problemet med trasiga handkontroller

Inaktiv

rumbelfunktionen va det första jag stängde av när jag skaffade xbox 360.. sjukt irriterande .. och händerna domnar av det när man spelat 10-15 timmar

Medlem
Skrivet av Caedmon:
Skrivet av Rockartisten:

Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.

Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...

mer krafs kommer också öka problemet med trasiga handkontroller

Ja, och om man går utomhus kan man bli påkörd av en buss. Varför alltid leta efter negativa saker??

Inaktiv
Skrivet av Caedmon:
Skrivet av Rockartisten:

Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.

Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...

mer krafs kommer också öka problemet med trasiga handkontroller

Hahaha... Suck! Tekniksamhället måste vara ett helvete för dig att leva i.

Medlem

Så den nya xbox kontrollen har färre knappar än den gamla iomed att start och xbox menu knappen är samma nu.
Varför valde man att ta bort knappar?
Hur är det bättre med färre knappar?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Så den nya xbox kontrollen har färre knappar än den gamla iomed att start och xbox menu knappen är samma nu.
Varför valde man att ta bort knappar?
Hur är det bättre med färre knappar?

Det stämmer inte, det är ju lika många.

De två back/start-knapparna ersätts av de två vy/meny-knapparna och i övrigt är det samma, dvs lika många totalt. Jämför sida vid sida.

Medlem

Så xbox menu knappen e kvar?
Jag fattade det som den och start nu var samma knapp.

1
Skriv svar