Rumble-funktion i Xbox One-kontrollens triggers
Jag tror rumble i triggersen kan vara sjukt trevligt. Tänker på tex FPS-titlar där man då kan känna från vilket håll man blir träffad istället för att se en röd ton på den delen av skärmen. Tex i bilspel, när man använder nitro som inte får överladdas så börjar den vibrera mer och mer intensivt. Kanske kan känna om bromsarna är dåliga osv... Fin funktion men jag hoppas för guds skull att den är optional, dels pga batteritiden som man kanske vill snåla med eller att det bara är kasst implementerat i just det spelet.
Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.
Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...
Hade PS4 haft en kontroll liknande xbox så hade jag lätt skaffat ps4 utan att blinka.. Dock gillar jag dom exklusiva titlarna mer till xbox. så får helt enkelt se under E3. Tydligen skulle xbox släppa ha 15st exlusiva titlar under första året. så kommer att bli intressant!
Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.
Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...
mer krafs kommer också öka problemet med trasiga handkontroller
Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.
Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...
mer krafs kommer också öka problemet med trasiga handkontroller
Ja, och om man går utomhus kan man bli påkörd av en buss. Varför alltid leta efter negativa saker??
Kontrollen har Wi-Fi Direct och en höghastighetskontakt i sig, vilket innebär att man kan koppla grymma headset direkt i kontrollen. Magnetiska sensorer kommer göra spakarna och avtryckarna rejält mycket finkänsligare, och det gör också att spakarna inte kan fastna utanför "dödläget" (utvecklare behöver alltså inte längre sätta dödläget en bit utanför centrum för att motverka ofrivillig input). Detta kommer nog bli en bra uppgradering, och de verkar ha lagt mycket arbete på att förbättra ett vinnande koncept. Kontrollen är det viktigaste för att skapa grunden för en bra spelupplevelse, och detta verkar vara det bästa alternativet.
Hoppas att vi får en ordentlig genomgång av kontrollen och grafikchippet på E3 när allt handlar om spelen. Jag fattar inte varför de skulle spara det...men, men...
mer krafs kommer också öka problemet med trasiga handkontroller
Hahaha... Suck! Tekniksamhället måste vara ett helvete för dig att leva i.
Så den nya xbox kontrollen har färre knappar än den gamla iomed att start och xbox menu knappen är samma nu.
Varför valde man att ta bort knappar?
Hur är det bättre med färre knappar?
Det stämmer inte, det är ju lika många.
De två back/start-knapparna ersätts av de två vy/meny-knapparna och i övrigt är det samma, dvs lika många totalt. Jämför sida vid sida.