Bilder från Xbox One-spelen som presenterades igår
Se skärmdumpar från Remedys Quantum Break, Call of Duty: Ghosts och Forza Motorsport 5.
#call-of-duty-ghosts, #forza-motorsport-5, #quantum-break
Dom visade väl fler spel? UFC, NFL, basket och fifa 14 också?
Sport? Justja...
Ingame eller inte, det är frågan.
skärmdumparna kommer garanterat från renderade cutscenes.
precis som dom har gjort vid alla konsoll-lanseringar sen playstation 1
Nej, det är absolut inte frågan. Nu får ni för fan ta ut morgonprillan och byta linsvätskan.
Naturligtvis är det vi sett renderat av konsollen, in-engine, men utan HUD-element (aka "in-game", for all intents and purposes). För som så många andra som har ögonen med sig också noterat, så hade det varit sjukt ful CGI om det nu var CGI. Långt sämre än t.ex. Blizzards cinematics i Warcraft 3 - från 2002.
Nej, som de flesta såklart insett omedelbart så är det inte direkt bländande vackert jämfört med Avatar, Transformers-filmerna eller för den delen Big Buck Bunny från några år sedan. Eller ens Metro: Last Light.
Vadå, tror ni Microsoft och EA skulle ha skimpat så mycket på sin renderingsbudget inför lanseringen av Xbox One att en persondator med ett Kepler-kort skulle kunna tävla med den? Om de nu fixat 15,000 servrar till lanseringen lär de väl ha tillgång till en renderingsfarm, eller har råd att outsorce'a till en? Kom igen nu, ta er samman för guds skull.
Enda anledningen till att jag påpekar det här är att det är så makalöst uppenbart. En helt ny konsollgeneration släpps efter att övrig hårdvaruutvecklig fortgått i runt 6 år. Grafiken tar ett skutt, doiii. Är det så ofattbart?
Concist exempel på andra personer med putsade glasögon;
Var osäker på om det var cutscenes eller ingame men även om det nu var ingame så blev jag inte så värst imponerad av något av dessa spel förrutom Forza dåra som faktiskt var riktigt fint.
definitivt var det ingame då båten kraschade in i bron i Quantum Break
Det är inte direkt så att jag tappar hakan. Visst är det vackert, men Metro 2034 ser bättre ut än CoD.
Måste själv se spelen på en TV/skärm för att kunna veta om grafiken är som high-end PCs.
Det enda som imponerade grafiskt var Forza, men jämfört med Drive Club känns det inte lika "fräscht." Jag spelar dock inte Forza eller något annat racing spel särskilt mycket, men Drive Club såg riktigt häftigt ut, med oerhört realistisk fps känsla.
Cod såg gräsligt ut i vanlig ordning. Vegetationen såg likadan ut som den alltid gjort. Massa Pixliga grenar och löv. Förstår inte att de lagt allt krut på fingernaglar när världen ser ut som den gör. Visserligen ett stort framsteg men fulare än Battlefield 3 och många andra spel på marknaden. Det känns som de tar steget de borde gjort 2010.
Forza ser härligt ut. Imponerande om däckslitaget syns visuellt. Snygga omgivningar och drawdistance verkar vara ända till tjottahejti. Med tanke på hur mycket snyggare 4an är än 2an så bådar det gott för framtiden om detta är hur det ser ut på första försöket till en ny konsoll.
-With great moustache comes great responsibility!
Ingame eller inte, det är frågan.
skärmdumparna kommer garanterat från renderade cutscenes.
precis som dom har gjort vid alla konsoll-lanseringar sen playstation 1
Nej, det är absolut inte frågan. Nu får ni för fan ta ut morgonprillan och byta linsvätskan.
Naturligtvis är det vi sett renderat av konsollen, in-engine, men utan HUD-element (aka "in-game", for all intents and purposes). För som så många andra som har ögonen med sig också noterat, så hade det varit sjukt ful CGI om det nu var CGI. Långt sämre än t.ex. Blizzards cinematics i Warcraft 3 - från 2002.
Nej, som de flesta såklart insett omedelbart så är det inte direkt bländande vackert jämfört med Avatar, Transformers-filmerna eller för den delen Big Buck Bunny från några år sedan. Eller ens Metro: Last Light.
Vadå, tror ni Microsoft och EA skulle ha skimpat så mycket på sin renderingsbudget inför lanseringen av Xbox One att en persondator med ett Kepler-kort skulle kunna tävla med den? Om de nu fixat 15,000 servrar till lanseringen lär de väl ha tillgång till en renderingsfarm, eller har råd att outsorce'a till en? Kom igen nu, ta er samman för guds skull.
Enda anledningen till att jag påpekar det här är att det är så makalöst uppenbart. En helt ny konsollgeneration släpps efter att övrig hårdvaruutvecklig fortgått i runt 6 år. Grafiken tar ett skutt, doiii. Är det så ofattbart?
Concist exempel på andra personer med putsade glasögon;
Var osäker på om det var cutscenes eller ingame men även om det nu var ingame så blev jag inte så värst imponerad av något av dessa spel förrutom Forza dåra som faktiskt var riktigt fint.
definitivt var det ingame då båten kraschade in i bron i Quantum Break
Det är inte direkt så att jag tappar hakan. Visst är det vackert, men Metro 2034 ser bättre ut än CoD.
Måste själv se spelen på en TV/skärm för att kunna veta om grafiken är som high-end PCs.
Bara för att det inte är högsta CGI-kvalité betyder det inte att det är in-game på motsvarande retail-konsoll.
Ingen har väl glömt bort Killzone 2-fiaskot för ps3ans pre-release-uppvisning?
Vanligtvis brukar det vara in-game med eftereffekter som kan ta bort jaggies och göra motionblur riktigt snyggt som minimum. Sen att skärmdumparna inte äns är i 1080p känns bara bissart
Gå till forzamotorsport.net Där hittar du samma bilder i 1920x1080.
-With great moustache comes great responsibility!
Ingame eller inte, det är frågan.
skärmdumparna kommer garanterat från renderade cutscenes.
precis som dom har gjort vid alla konsoll-lanseringar sen playstation 1
Nej, det är absolut inte frågan. Nu får ni för fan ta ut morgonprillan och byta linsvätskan.
Naturligtvis är det vi sett renderat av konsollen, in-engine, men utan HUD-element (aka "in-game", for all intents and purposes). För som så många andra som har ögonen med sig också noterat, så hade det varit sjukt ful CGI om det nu var CGI. Långt sämre än t.ex. Blizzards cinematics i Warcraft 3 - från 2002.
Nej, som de flesta såklart insett omedelbart så är det inte direkt bländande vackert jämfört med Avatar, Transformers-filmerna eller för den delen Big Buck Bunny från några år sedan. Eller ens Metro: Last Light.
Vadå, tror ni Microsoft och EA skulle ha skimpat så mycket på sin renderingsbudget inför lanseringen av Xbox One att en persondator med ett Kepler-kort skulle kunna tävla med den? Om de nu fixat 15,000 servrar till lanseringen lär de väl ha tillgång till en renderingsfarm, eller har råd att outsorce'a till en? Kom igen nu, ta er samman för guds skull.
Enda anledningen till att jag påpekar det här är att det är så makalöst uppenbart. En helt ny konsollgeneration släpps efter att övrig hårdvaruutvecklig fortgått i runt 6 år. Grafiken tar ett skutt, doiii. Är det så ofattbart?
Concist exempel på andra personer med putsade glasögon;
Var osäker på om det var cutscenes eller ingame men även om det nu var ingame så blev jag inte så värst imponerad av något av dessa spel förrutom Forza dåra som faktiskt var riktigt fint.
definitivt var det ingame då båten kraschade in i bron i Quantum Break
Det är inte direkt så att jag tappar hakan. Visst är det vackert, men Metro 2034 ser bättre ut än CoD.
Måste själv se spelen på en TV/skärm för att kunna veta om grafiken är som high-end PCs.
Jag säger inte att det promt är CG, men tänk på att det är fullt möjligt att de gjort CGn dålig med flit för att folk ska tro att det inte är CG.
// Bacon <3
Gå till forzamotorsport.net Där hittar du samma bilder i 1920x1080.
Bra skit. Kanske är fz.se vi ska klaga på?