Kan inte kolla videor op FZ

Medlem
Kan inte kolla videor op FZ

Har haft ett återkommande problem med buffrande videor, ljud som försvinner, hackande bild och videor som inte ens vill ladda efter reklamen.
Är det bara jag som har detta problem eller är det andra också?
Har inga som helst problem att kolla videoklipp på t.ex. Youtube eller andra sidor. Detta inträffar bara på FZ, och i snitt nästan varje gång jag försöker kolla på ett klipp.
Finns det någon lösning eller är det datorn det är fel på?

Inaktiv

Samma här, bara på Fz.

Medlem

Blivit så sen dem bytte player (lr vad det kan hetta)


signatur

Rwa?

Skägg.
10 Chambers

Vilka browsers kör ni, plugins, osv?


signatur
Medlem

Jag hade det problemet förut på lite olika sidor, bland annat FZ. Men på den dator jag har nu med Chrome har jag inga problem överhuvudtaget.

Testpilot

Jag har jätteprob med buffringen också, normalt på youtube osv kan man starta och buffra upp en bit men FZ playern har ingen synlig buffer vilket gör att man spelar ett klipp och sen stannar det.

Har ganska klen lina på jobbet (2Mbit) & datorn är en core2 duo så det är ju inget monster.
Win XP , Firefox med alla uppdateringar , noscript , adblock , flashblock mfl plugins men är avslagna på FZ.

Medlem

När ni har problem: Gäller det bara när annonser visas eller är det annars också? Och som Calle skriver: Vilken webbläsare kör ni, flashversion osv?

Medlem

På min egen stationära dator och 8Mb ner så funkar det utmärkt, men sitter jag på min bärbara i skolan så funkar det inte alls, kör med firefox och får ut ca 5-200mbit (beroende på hur belastat det är) dock funkar youtube och streaming utmärkt.


signatur

Rwa?

Testpilot

Har inga problem med annonser eller så , videon startar utmärkt och jag kan oftast kolla en kort stund , sedan stannar den & buffrar, spelar en stund , stannar osv.
I flera fall stannar den så länge med buffringen att man tröttnar och struntar i att kolla videon eftersom man har ingen som helst indikation på om spelaren hängt sig eller buffrar videon.

På hemmadatorn är det sällan problem mer än att man får vänta en kort stund medan den laddar videon , men då har man ju betydligt bredare bredband och bättre dator.

Medlem

har inga som helst problem med Videos Här på FZ..
jag kör Chrome..


signatur

//Peace out

Medlem

Jag använder Firefox, Windows 7, allting funkar utmärkt på andra sidor men inte på FZ.
Som Harikiri sa, det är inga problem med annonserna, de fungerar perfekt, sen går det ca 5 sekunder av videoklippet innan den stannar och börjar buffra. I vissa fall tar det så långt tid att man helt enkelt skiter i att kolla på videon.

Inaktiv

Kör senaste chrome.

Testpilot

Operating System
MS Windows XP Professional 32-bit SP3
CPU
Intel Core 2 Duo E6300 @ 1.86GHz 38 °C
Conroe 65nm Technology
RAM
2,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Graphics
Intel(R) Q965/Q963 Express Chipset Family

Flash: 11.7.700.202

Firefox: 22.0 , med adblockern avslagen på FZ

Medlem

Ni som har problem: Vad har ni för bredbandsleverantör och hastigheter på det? Försöker hitta någon slags gemensam nämnare här...

Testpilot

Telia ADSL - 2Mbit

Hemma har jag Comhems 200Mbit o det rullar på fint.

1
Skriv svar