Nya Kinect avsevärt förbättrad – kommer även till pc

Robot
Nya Kinect avsevärt förbättrad – kommer även till pc
Medlem
Nya Kinect avsevärt förbättrad – kommer även till pc

Bra för indie-utvecklare och moddare som då får ett relativt billigt verktyg för motiocapture.

Medlem

Någonting säger mig att dessa funktioner inte kommer fungera lika bra som MS utlovar...

det lät nämligen likadant med första Kinect.

Medlem
Skrivet av Thane:

Bra för indie-utvecklare och moddare som då får ett relativt billigt verktyg för motiocapture.

På PC då kanske, läste precis att Microsoft verkar ha gjort tvärtemot vad Sony gjorde och försvårat det ännu mer för indieutvecklare.

Medlem

Och det kommer säkert att kosta runt 1 tusen kronor!

Medlem

Riktigt kul med alla glada positiva människor här.
Satan vilket gnällforum det blivit och ni har inte ens testat utan gnäller på gissningar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Om den kostar en rimlig peng så visst... har man datorn inkoplad till tvn så

Medlem
Skrivet av chopper:

Riktigt kul med alla glada positiva människor här.
Satan vilket gnällforum det blivit och ni har inte ens testat utan gnäller på gissningar.

Tja Microsoft har ju knappast gjort saken bättre, de kommer hela tiden med vaga uttalanden som gör att alla dessa "gissningar" blir ännu mer trovärdiga. Hade du sagt samma sak om det varit till exempel Sony? Jag hade iaf gjort det, jag hade skrivit precis samma sak som jag skriver nu. Jag skiter fullständigt i vilket bolag som står bakom en produkt, det enda jag bryr mig om är spelen och där är jag utan tvekan en s.k fanboy.

Microsoft verkar inte förstå vilken skada detta har orsakat för företaget och om Sony kommer med samma löjliga krav lär det bli ännu mera gnäll på det här "gnällforumet".

Medlem

Det sista i den här nyheten var ju ypperligt trevlig, att den kommer även till PC, vilket förmodligen betyder att fler av spelen kommer portas till PC jämfört med Xbox 360 spelen, och inte bara finnas tillgängliga på konsol.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av chopper:

Riktigt kul med alla glada positiva människor här.
Satan vilket gnällforum det blivit och ni har inte ens testat utan gnäller på gissningar.

Tja Microsoft har ju knappast gjort saken bättre, de kommer hela tiden med vaga uttalanden som gör att alla dessa "gissningar" blir ännu mer trovärdiga. Hade du sagt samma sak om det varit till exempel Sony? Jag hade iaf gjort det, jag hade skrivit precis samma sak som jag skriver nu. Jag skiter fullständigt i vilket bolag som står bakom en produkt, det enda jag bryr mig om är spelen och där är jag utan tvekan en s.k fanboy.

Microsoft verkar inte förstå vilken skada detta har orsakat för företaget och om Sony kommer med samma löjliga krav lär det bli ännu mera gnäll på det här "gnällforumet".

Personligen är jag i dag en 95% PC spelare men ska köpa en ny konsol och tror att Xbox one täcker mina behov.
Men det gnälls för mycket på något som inte finns på marknaden än. Det är urbota dumt enligt mig


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av chopper:

Riktigt kul med alla glada positiva människor här.
Satan vilket gnällforum det blivit och ni har inte ens testat utan gnäller på gissningar.

Tja Microsoft har ju knappast gjort saken bättre, de kommer hela tiden med vaga uttalanden som gör att alla dessa "gissningar" blir ännu mer trovärdiga. Hade du sagt samma sak om det varit till exempel Sony? Jag hade iaf gjort det, jag hade skrivit precis samma sak som jag skriver nu. Jag skiter fullständigt i vilket bolag som står bakom en produkt, det enda jag bryr mig om är spelen och där är jag utan tvekan en s.k fanboy.

Microsoft verkar inte förstå vilken skada detta har orsakat för företaget och om Sony kommer med samma löjliga krav lär det bli ännu mera gnäll på det här "gnällforumet".

Personligen är jag i dag en 95% PC spelare men ska köpa en ny konsol och tror att Xbox one täcker mina behov.
Men det gnälls för mycket på något som inte finns på marknaden än. Det är urbota dumt enligt mig

Det som är korkat är att ens ha en konferens om man inte kan visa upp något för de som som tittar. Det är i min mening väldigt korkat och att inte ta upp saker som florerat på nätet den senaste tiden är ännu mer korkat. Allting jag såg fick mig mer att tänka på CDTV än på Xbox.

KoP
Medlem

Ska blir trevligt att se sig hur den står sig emot den gamla Kinect (som förövrigt fungerat rätt hyffsat för sitt syfte).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Thane:

Bra för indie-utvecklare och moddare som då får ett relativt billigt verktyg för motiocapture.

På PC då kanske, läste precis att Microsoft verkar ha gjort tvärtemot vad Sony gjorde och försvårat det ännu mer för indieutvecklare.

Tror han syftar mer på att Kinect kan hjälpa indietillverkare att skapa realistiska animationer i form av billig motion capture. I stället för att behöva dyr utrustning.

Jag tycker moddare har lyckats göra mer coola saker med Kinect än vad Microsoft själva har gjort, så det kan ju vara positivt att det kommer till PC.

Skrivet av AmiZ:

Och det kommer säkert att kosta runt 1 tusen kronor!

Behöver inte bli så dyrt, första kinect kunde varit mycket bättre utan högre prislapp. Grejen är, att om man släpper en produkt utan konkurrens, så lönar det sig att göra den dålig så att man kan sälja en ny, uppdaterad version senare...

Medlem
Skrivet av Deli:

Det sista i den här nyheten var ju ypperligt trevlig, att den kommer även till PC, vilket förmodligen betyder att fler av spelen kommer portas till PC jämfört med Xbox 360 spelen, och inte bara finnas tillgängliga på konsol.

Det har förvisso varit mest rykten, men att Microsoft försöker få mobil, konsol, platta, och pc att alla fungera inom samma system så skulle jag inte vara förvånad.. speciellt inte vad gällande spel till xbox och windows.

Medlem

Aldrig att jag installerar "physical spyware" till min dator ...

Medlem

Fan vad kul när första fallet kommer, då det visar sig att M$ sitter och smågluttar på brudar som byter om, tränar lättklädda. Kameror via nätet, Inte bra om du inte har 100% kontroll, och jag litar inte på mikrosåft!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av chopper:

Riktigt kul med alla glada positiva människor här.
Satan vilket gnällforum det blivit och ni har inte ens testat utan gnäller på gissningar.

I know right finns en anledning till att jag slutade hänga i kommentarsfältet. Forumet är fortfarande ganska clean from detta men kommentarsfälten bara är deprimerande. Synd att FZ lät det gå överstyr och inte bannade vissa användare istället för att bara ta bort inläggen. För det är dem användare som skapar tjafset oftast

1
Skriv svar