Xbox-avtäckningen: "Ett slag i ansiktet på Sony"

Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av jacke910:
Skrivet av walter_iego:

*host*

Xbox Fusion...

Xbox Fusion var ju bara ett hittepå namn av en användare på Reddit som tydligen spred sig lite väl mycket.

Det kanske det var, men Microsoft har köpt den domänen, skriver du:

www.xboxfusion.com

- så kommer du till Xbox-sidan.

I vilket fall som helst ska det bli kul att se imorgon vad det blir av det hela.

Den adressen är reggad 2004. www.xboxnow.com. 2000. Snacka om gamla adresser.

Some people are questioning why XboxNow.com dates back to 2000 and it redirects to Xbox.com, here is why:
XboxNow.com in 2000 is register and buyer puts up screen asking for $50,000 greenbacks.
XboxNow.com launches as Xbox gaming FAN site with forums and news back in 2001
Runs for a while, until the admin gets sick with cancer, his last post is in Aug. 2005
Site stays stuck as-is for another 2 years until the already paid register/bills run out in Sept. 2008
In 2011 it is reborn as redirect to BING as M$ control search phrase
In 2013 it starts to redirect instead directly to XBOX.com

Basically Xbox Now! is the new Live, you will need to 'subscribe' to it...

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Mikzarn:

"IBM kommer under morgondagen berätta mer om grafikprocessorns kapacitet. Det sägs att den är 4.9 teraflops stor."

What? Titan levererar 4.5 teraflops.

Jag skulle inte lita på ett enda ord från 360 crunch.

Särskilt inte med tanke på att IBM inte står för någon hårdvara?
Eller har jag missat något de senaste veckorna?!

IBM tillverkar processorer för sina servers.

Ja? Var det relevant här tyckte du?

Ja om det var så självklart, hur var det så svårt att förstå att dem skulle sälja CPU till MS?

Men för i helvete.
För att de inte kommer sälja någon CPU till MS för Xboxen, AMD kommer stå för den.

Trollar du eller försöker du vara seriös?

AMD kommer självklart leverera GPU:n.

Om jag trollar? Adamtore, har ni lässvårigheter?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"Det sägs att den är 4.9 teraflops stor."

Trevligt med härdsmälta i vardagsrummet. Om det stämmer så kommer nya Xboxen vara extremt strömhungrigt...

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Networc:

12 gb ram, finns inga spel som kräver mer än 8gb ändå.

"640K ought to be enough for anyone."
- Bill Gates, 1981.

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates#Misattributed

phi
Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av phi:
Skrivet av Networc:

12 gb ram, finns inga spel som kräver mer än 8gb ändå.

"640K ought to be enough for anyone."
- Bill Gates, 1981.

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates#Misattributed

No shit. Klart att den länken skulle komma.

Hur som helst var min poäng med Bill Gates citat att just nu duger 8 gb gott och väl och att "gnälla" på att inga spel kräver 12 gb idagsläget och att det därför är helt ointressant är ju ganska korkat. 12 gb kommer att behövas inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av phi:
Skrivet av Networc:

12 gb ram, finns inga spel som kräver mer än 8gb ändå.

"640K ought to be enough for anyone."
- Bill Gates, 1981.

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates#Misattributed

No shit. Klart att den länken skulle komma.

Hur som helst var min poäng med Bill Gates citat att just nu duger 8 gb gott och väl och att "gnälla" på att inga spel kräver 12 gb idagsläget och att det därför är helt ointressant är ju ganska korkat. 12 gb kommer att behövas inom en snar framtid.

Jag tror att man får koda mycket dåligt för att behöva mer än de 8GB PS4 erbjuder...och sannolikt så kommer spelutvecklarna koda så att det fungerar bra för både PS4 och Xbox Now! för att minska utvecklingskostnader. Så jag ser inte poängen med att göra Now! så mycket starkare än PS4...

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av phi:
Skrivet av Networc:

12 gb ram, finns inga spel som kräver mer än 8gb ändå.

"640K ought to be enough for anyone."
- Bill Gates, 1981.

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates#Misattributed

No shit. Klart att den länken skulle komma.

Hur som helst var min poäng med Bill Gates citat att just nu duger 8 gb gott och väl och att "gnälla" på att inga spel kräver 12 gb idagsläget och att det därför är helt ointressant är ju ganska korkat. 12 gb kommer att behövas inom en snar framtid.

Att tänka på då är att det sitter "gammal" hårdvara i de nya konsolerna, om high-end produkterna i dagens datorer inte använder den mängden i "o-optimerade" spel,
Varför skulle konsolerna då göra det?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Att tänka på då är att det sitter "gammal" hårdvara i de nya konsolerna, om high-end produkterna i dagens datorer inte använder den mängden i "o-optimerade" spel,
Varför skulle konsolerna då göra det?

Därför att utvecklarna vet att om de spenderar tid och pengar på någonting i ett konsol-spel så fungerar det för alla. I PC-spel finns det ju en gräns för hur mycket jobb och tid man orkar lägga på något som bara en liten del av spelarna kan utnyttja.

Finns det en extra GB att jobba med på en konsol så har alla kunder på formatet den mängden minne.

Medlem

PS4ans grafikdel ligger på 1.84 Tflop

skulle xboxen ha 4.9 , så skulle den kosta en satans bit mer.

4.9 är mer än något enkärnigt grafikkort har idag.

grafikkorten som ligger i närheten kostar flertalet gånger mer än vad hela konsollen kommer kosta.

Dessutom skulle hela härligheten smälta samtidigt som den lät som en orkan om man försökte klämma in den i något så litet som en konsol.

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av phi:
Skrivet av Networc:

12 gb ram, finns inga spel som kräver mer än 8gb ändå.

"640K ought to be enough for anyone."
- Bill Gates, 1981.

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates#Misattributed

No shit. Klart att den länken skulle komma.

Hur som helst var min poäng med Bill Gates citat att just nu duger 8 gb gott och väl och att "gnälla" på att inga spel kräver 12 gb idagsläget och att det därför är helt ointressant är ju ganska korkat. 12 gb kommer att behövas inom en snar framtid.

Jaså? Man kan alltså inte göra dessa 8gb bättre då? Måste man utöka till 12, 13, 14 - 32...? Tänk vad 8 gb ddr5 kan göra i spel. Behöver vi mer så vettifan vart spel är påväg. Tycker inte spel borde vara mer krävande.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Mikzarn:

"IBM kommer under morgondagen berätta mer om grafikprocessorns kapacitet. Det sägs att den är 4.9 teraflops stor."

What? Titan levererar 4.5 teraflops.

Jag skulle inte lita på ett enda ord från 360 crunch.

Särskilt inte med tanke på att IBM inte står för någon hårdvara?
Eller har jag missat något de senaste veckorna?!

IBM tillverkar processorer för sina servers.

Ja? Var det relevant här tyckte du?

Ja om det var så självklart, hur var det så svårt att förstå att dem skulle sälja CPU till MS?

Men för i helvete.
För att de inte kommer sälja någon CPU till MS för Xboxen, AMD kommer stå för den.

Trollar du eller försöker du vara seriös?

AMD kommer självklart leverera GPU:n.

Om jag trollar? Adamtore, har ni lässvårigheter?

Nu är frågan hur du ska ta dig ur denna.

Om du ska säga att IBM bara är med och utvecklar CPU:n med AMD och Microsoft eller om du säger att AMD tillverkar den på licens av IBM.

Vilka var det som står bakom PowerPC arkitekturen nu igen?

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Mikzarn:

"IBM kommer under morgondagen berätta mer om grafikprocessorns kapacitet. Det sägs att den är 4.9 teraflops stor."

What? Titan levererar 4.5 teraflops.

Jag skulle inte lita på ett enda ord från 360 crunch.

Särskilt inte med tanke på att IBM inte står för någon hårdvara?
Eller har jag missat något de senaste veckorna?!

IBM tillverkar processorer för sina servers.

Ja? Var det relevant här tyckte du?

Ja om det var så självklart, hur var det så svårt att förstå att dem skulle sälja CPU till MS?

Men för i helvete.
För att de inte kommer sälja någon CPU till MS för Xboxen, AMD kommer stå för den.

Trollar du eller försöker du vara seriös?

AMD kommer självklart leverera GPU:n.

Om jag trollar? Adamtore, har ni lässvårigheter?

Nu är frågan hur du ska ta dig ur denna.

Om du ska säga att IBM bara är med och utvecklar CPU:n med AMD och Microsoft eller om du säger att AMD tillverkar den på licens av IBM.

Vilka var det som står bakom PowerPC arkitekturen nu igen?

Har du hängt med i svängarna öht?
Jag skrev ju att det är AMD som står för processorn. Det är ingen jävla PowerPC.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"Ett slag i ansiktet på Sony" LOL FZ check your facts angående specs...

Skriv svar