Hur snyggt är Metro: Last Light egentligen?

Robot
Hur snyggt är Metro: Last Light egentligen?

Nvidia har släppt en film där de pratar om det grafiktunga spelet från öst.

#nvidia


Medlem
Hur snyggt är Metro: Last Light egentligen?

Det är snyggt :)? Borde duga som svar ;D!

Medlem

Jag börja spela det i går och det är roligt och snyggt

Medlem

Och om man har ett AMD kort så missar man allt detta roliga eller? :((


signatur
Medlem

Extrem tesselation och polygontuttar (med physx-gung) i en och samma titel. Säkert köp!

Medlem

Inte för att vara den som är den, men i detta fall ska det vara "de" och inte "dem".


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag diggade spelet grymt mycket att jag spelade igenom det två ggr Jag fick dåliga slutet första vändan och sen andra fick jag det bra slutet. Men Metro spelen ligger på topp i min lista Sen att det är grymt snyggt också är ett plus.

Medlem

Kollade på en twitch.tv stream och spelet var inte snyggt alls. Texturupplösningen verkar vara från år 2000 ungefär. Det verkar vara anpassat för det begränsade minnet i spelkonsoler även när det är "maxat" på PC:n.

Medlem
Skrivet av pelorat:

Kollade på en twitch.tv stream och spelet var inte snyggt alls. Texturupplösningen verkar vara från år 2000 ungefär. Det verkar vara anpassat för det begränsade minnet i spelkonsoler även när det är "maxat" på PC:n.

Du drar din slutsats efter en snubbe som streamade Last Light?

Medlem
Skrivet av pelorat:

Kollade på en twitch.tv stream och spelet var inte snyggt alls. Texturupplösningen verkar vara från år 2000 ungefär. Det verkar vara anpassat för det begränsade minnet i spelkonsoler även när det är "maxat" på PC:n.

pfff.. Det är snyggt. Spela det själv istället för å snacka dynga.

ELF
Medlem
Skrivet av Davwve:

Och om man har ett AMD kort så missar man allt detta roliga eller? :((

Kanske, kanske inte. Det beror helt och hållet på hur det är kodat. I Mirrors Edge gick det exempelvis att ha PhysX på utan ett kort från Nvidia. Testade, men eftersom att processorer inte är gjorda för sådant så laggade det en del.
Men skulle inte förvåna mig om det är hårdkodat på så vis att vi inte kan aktivera det.

Å andra sidan, om man absolut vill ha PhysX så kan man köpa ett billigt nvidia kort som bara är till för just det. Men tycker det är dåligt av spelutvecklarna att använda PhysX, det låser ute många som också skulle vilja ha det lullullet. Borde finnas en smartare lösning tycker jag.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vad dom än säger i videon så är det inte det minsta snyggare än det ser ut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är det bara jag som upplever att det är dåligt optimerat? Laggar lite skönt på somliga ställen. Och nej jag har inte en dator från 2005 köpt på Lidl.

Skrivet av 2c1c:

Är det bara jag som upplever att det är dåligt optimerat? Laggar lite skönt på somliga ställen. Och nej jag har inte en dator från 2005 köpt på Lidl.

Vad har du då? Det använder i princip aldrig båda mina GTX 680-kort fullt ut, men jag har inte haft några problem (legat över 60FPS ändå) trots det. Vid PhysX så kan det rycka till men så har det alltid varit med PhysX.

Så ja, det är bättre optimerat än Metro 2033 men det är fortfarande inte väldigt bra optimerat.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

ZF
Medlem
Skrivet av pelorat:

Kollade på en twitch.tv stream och spelet var inte snyggt alls. Texturupplösningen verkar vara från år 2000 ungefär.

texturerna är en ironisk blinkning åt tider med ransonering, liksom DLC är det för kuponger.

Skrivet av Davwve:

Och om man har ett AMD kort så missar man allt detta roliga eller? :((

ja, men du slipper vissa buggar åas. eller om det var tvärtom.. :s

Medlem

Du kan inte köra med heavy physx om du kör amd tyvärr. Men å andra sidan så har du ju tresfx i tomb raider som inte Nvidia användare får.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Du kan inte köra med heavy physx om du kör amd tyvärr. Men å andra sidan så har du ju tresfx i tomb raider som inte Nvidia användare får.

Som ingen bryr sig om ^^

Medlem

Grymt spel, snyggt som attan, bra story och go action, lite som Stalker fast utan BUGGAR!


signatur

Denon / Pioneer

k3m
Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Hymer:

Du kan inte köra med heavy physx om du kör amd tyvärr. Men å andra sidan så har du ju tresfx i tomb raider som inte Nvidia användare får.

Som ingen bryr sig om ^^

nvidia suger! AMD rockar!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Hymer:

Du kan inte köra med heavy physx om du kör amd tyvärr. Men å andra sidan så har du ju tresfx i tomb raider som inte Nvidia användare får.

Som ingen bryr sig om ^^

nvidia suger! AMD rockar!

Så du skulle hellre ha TressFX än PhysX? ok...

k3m
Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av k3m:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Hymer:

Du kan inte köra med heavy physx om du kör amd tyvärr. Men å andra sidan så har du ju tresfx i tomb raider som inte Nvidia användare får.

Som ingen bryr sig om ^^

nvidia suger! AMD rockar!

Så du skulle hellre ha TressFX än PhysX? ok...

Ja! Och AMDs eyefinity, tekniken, lösningarna, ja allt!

1
Skriv svar