Betala vad du vill för Alan Wake

Robot
Betala vad du vill för Alan Wake

Humble Bundle startar upp veckovisa kampanjer och först ut är en deppad författare till valfritt pris.

#nyhetstips, #alan-wake, #alan-wakes-american-nightmare


Inaktiv
Betala vad du vill för Alan Wake

Älskade Alan Wake till Xboxen, men klarade aldrig ur det då jag dumfastnade vid någon "boss". Är det värt att inhandla igen o köra på PC? Dvs är PC versionen bra?

Medlem

fastnade med på xboxet vid någon boss och total surande ihop efter ett x antal försök

Skägg.
10 Chambers

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.


signatur
Medlem

Vad är det för välgörenhet man skänker pengar till? Undrar bara

Medlem
Skrivet av Aresz:

Älskade Alan Wake till Xboxen, men klarade aldrig ur det då jag dumfastnade vid någon "boss". Är det värt att inhandla igen o köra på PC? Dvs är PC versionen bra?

Kör klart det på boxen istället. Det är värt det. Och detta kommer från en person som aldrig spelar klart spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sgt_lol:

Vad är det för välgörenhet man skänker pengar till? Undrar bara

Vet inte om den ena, men Child's Play grundades av killarna på Penny Arcade och donerar spelprylar till barnsjukhus.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Skämtar du eller? Det är en shooter, det är ungefär 750% bättre med mus och tangentbord.

Medlem

Jag tyckte det fungerade finfint med mus/tangentbord. Väl värt att spela igenom också, den sista expansionen var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Noll problem med T+M. Det handlar ju knappast om ett ARMA med 15000 funktioner som man skall hålla rätt på.

Men var tusan kommer bilden ovan ifrån? Jag har inget minne av att ha varit i något bibliotek med Allan Vaken?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Noll problem med T+M. Det handlar ju knappast om ett ARMA med 15000 funktioner som man skall hålla rätt på.

Men var tusan kommer bilden ovan ifrån? Jag har inget minne av att ha varit i något bibliotek med Allan Vaken?

Inga problem, men brukar föredra tredjepersonsspel med padda. Kan inte heller minnas det, ibland släpps ju screenshots från miljöer som senare blir bortplockade. Om den inte är från American Nightmare, som jag ännu inte spelat.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Skämtar du eller? Det är en shooter, det är ungefär 750% bättre med mus och tangentbord.

Som sagt, tredjepersonsspel brukar kännas lite aviga med mus/tangentbord. När Alan Wake dessutom utvecklas med Xbox 360 som fokus blev jag lite undrande. Hur känns slow motion-effekterna, och så vidare.


signatur
Medlem

Har spelat igenom hela spelet med mus och tangentbord och kan ju säga att det funkar men inte optimalt. Det känns lite som GTA 4 att man har mycket sämre kontroll över rörelserna än med xboxkontroll, det känns att spelet är gjort för konsoll helt enkelt. Dock föredrar jag att spela med mus i alla spel där man måste skjuta någorlunda precist och spelet är grymt i övrigt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Skämtar du eller? Det är en shooter, det är ungefär 750% bättre med mus och tangentbord.

Som sagt, tredjepersonsspel brukar kännas lite aviga med mus/tangentbord. När Alan Wake dessutom utvecklas med Xbox 360 som fokus blev jag lite undrande. Hur känns slow motion-effekterna, och så vidare.

Jag tycker att det fungerar bra. Jag känner inte att jag måste stoppa i min 360 pad men samtidigt så är inte shootingen så precis så det krävs en mus för det

Medlem
Skrivet av Aresz:

Älskade Alan Wake till Xboxen, men klarade aldrig ur det då jag dumfastnade vid någon "boss". Är det värt att inhandla igen o köra på PC? Dvs är PC versionen bra?

Jag spelade igenom det på Xbox men köpte det också till PC , det är en riktigt bra port med mycket bättre grafik! helt klart värt pengarna.

Medlem

inga problem att spela med mus och tangentbord tyckte inte det var några konstigheter alls snarare tvärtom väldigt bra flyt i dom.

Medlem

10$ betalade jag för detta, det är ju ingenting, får nästan lite dåligt samvete över mitt köp men ja... *mumma* är det!

Medlem

Är jag den enda som har datorn ikopplad till tvn och kör med gamepad eller? Inte som att det är rocket science att köra gamepad på pc.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Fungerar ju klockrent, expantionen lika så, en riktigt välgjord port imo. Sen kan man ju alltid använda paddan på pc också.

Medlem
Skrivet av Sweeler:

10$ betalade jag för detta, det är ju ingenting, får nästan lite dåligt samvete över mitt köp men ja... *mumma* är det!

Brukar ju kosta mindre på Steam när det är rea, så varför få dåligt samvete?

Medlem
Skrivet av Sweeler:

10$ betalade jag för detta, det är ju ingenting, får nästan lite dåligt samvete över mitt köp men ja... *mumma* är det!

Brukar kosta 40kr på Steam när det är på rea.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Fungerar ju klockrent, expantionen lika så, en riktigt välgjord port imo. Sen kan man ju alltid använda paddan på pc också.

Väldigt sant.

Skrivet av Sweeler:

10$ betalade jag för detta, det är ju ingenting, får nästan lite dåligt samvete över mitt köp men ja... *mumma* är det!

Och medelpriset ligger på strax över två dollar, det är faktiskt lite pinigt. I tidigare Humble Bundle har ju de som betalat mer än genomsnittet fått ett extra spel eller belöning, och då brukar det ligga kring 8-9 dollar. Tror att det hade behövts här.


signatur
Medlem
Skrivet av Sweeler:

10$ betalade jag för detta, det är ju ingenting, får nästan lite dåligt samvete över mitt köp men ja... *mumma* är det!

Säger du det medans fattiglappen betalade minimum 1$ Jag vet jag går "emot" syftet men ... en bra deal är en bra deal , och jag hade köpt de för mer om ekonomin hade gett "tummen upp"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Noll problem med T+M. Det handlar ju knappast om ett ARMA med 15000 funktioner som man skall hålla rätt på.

Men var tusan kommer bilden ovan ifrån? Jag har inget minne av att ha varit i något bibliotek med Allan Vaken?

Inga problem, men brukar föredra tredjepersonsspel med padda. Kan inte heller minnas det, ibland släpps ju screenshots från miljöer som senare blir bortplockade. Om den inte är från American Nightmare, som jag ännu inte spelat.

Ja, du har säkert rätt. Det känns som en miljö från inledningen. Det är, så vitt jag kan se, inte från American Nightmare eftersom de miljöerna är mer Americana inspirerade.
Eftersom du inte har spelat det.. AN alltså.. så tänk dig en episod av The Twilight Zone regisserad av David Lynch. Det är ungfär som den känns.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Älskade Alan Wake till Xboxen, men klarade aldrig ur det då jag dumfastnade vid någon "boss". Är det värt att inhandla igen o köra på PC? Dvs är PC versionen bra?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är nog lite avigt inställd till hur spelet är att köra med tangentbord och mus, känns som ett väldigt gamepadfokuserande spel.

Spelet funkar perfekt till PC, har spelat igenom det för någon månad sen. Det var grymt bra, PC-versionen var det inget fel på utan kontrollerna fungerade rätt klockrent tyckte jag.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Älskade Alan Wake till Xboxen, men klarade aldrig ur det då jag dumfastnade vid någon "boss". Är det värt att inhandla igen o köra på PC? Dvs är PC versionen bra?

Pc versionen är så pass bra att jag t om tyckte det var värt alla extra års väntan! Skitbra spel och en av dom bästa portarna den här generationen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Redan köpt för $1 så jag kunde få steam-keys

Medlem
Skrivet av Gurant:

Är jag den enda som har datorn ikopplad till tvn och kör med gamepad eller? Inte som att det är rocket science att köra gamepad på pc.

Kan inte annat än hålla med! Kör med trådlösa Xbox360 kontroller vilket funkar utmärkt och har gjort länge nu. Iom detta behöver man ingen konsol

Medlem

Så låter man en spelkaraktär gå till vila! Kan inte låta bli att tycka att slutet av filmen var jäkligt stiligt. Lagom vemodigt, lagom glimt-i-ögat. Hade Duken behandlats med samma värdighet hade vi sluppit Forever.


signatur

// P

Medlem

49;50 tar dem på XBOX Live just nu för originalet och 320 MS för Nightmare
De 2 DLC till vrakpris med.

12
Skriv svar