Robot
Star Command

Utvecklarna har hotat sina finansiärer. De har själva uttryckt sin besvikelse över Star Command. Ändå kan vi inte låta bli att underhållas av slutprodukten.

#warballon-games, #star-command


Medlem
Star Command

2013 är snart halvvägs och dags för Kickstarter-visionärer att visa sin produktion.
Här har vi då ett mindre vacket exempel.

Måste dock säga att spelet kan låta lockande och tar gärna en titt på Android-versionen när den kommer

Inaktiv

Ser ballt ut, får vänta på PC/Android-släpp dock.

Medlem

Verkar lite roligt. Känns ungefär som FTL, fast kanske lite mer utvidgat. Vet dock inte om jag vill lägga 22kr på det än, det får bli en funderare på det. Det är kul att ha något på tåget/bussen.

Inaktiv

Lirat på iPhone, och skärmen är alldeles för liten. Ibland krävs lite precision och i stridens hetta hinner man inte alltid med eftersom man har fingrarna överallt. Så en surfplatta är ett måste för dom som vill lira anser jag.

Men visst var det helt ok kul för 22SEK, mycket bättre än den generella smörja som finns på appstoren.
Spännande att se vad som händer på PC sen, eller om det blir samma sak.

edit: hade jag vetat att dom hotade folk hade jag inte köpt det

Medlem

Hur kan ni ge detta 3/5 med tanke på utvecklarnas svineri? Att stjäla pengar från PC spelarna bara för att slösa dem på mobil versionen är ju bara vidrigt.

sen att de inte håller ens hälften av allt de lovat gör ju bara saken värre.

Återigen ser vi Fz bända på sig för utgivarna svineri

Medlem
Skrivet av Cane:

Hur kan ni ge detta 3/5 med tanke på utvecklarnas svineri? Att stjäla pengar från PC spelarna bara för att slösa dem på mobil versionen är ju bara vidrigt.

sen att de inte håller ens hälften av allt de lovat gör ju bara saken värre.

Återigen ser vi Fz bända på sig för utgivarna svineri

Haha, det är ju det som är grejen med att investera, i bland går det ibland inte. Det finns ALLTID en risk att man inte får se något! Så att gnälla hjälper ingenting, visst att de betett sig illa, jag vet inte för jag bryr mig inte, men att tjata på de som utvecklar hjälper väldigt sällan. Sedan är det enormt dyrt och att tro att en kickstarter ska räcka är jävligt hoppfullt, fler och fler lär läggas ned och än fler får aldrig sina pengar åter.

Medlem

Känns som ett rimligt betyg. Spelet är riktigt underhållande och gav mig ett par timmars speltid innan jag ledsnade en bit in i omgång två. Tyvärr blir det hela lite repetitivt och jag hade gärna sett random encounters och lite mer fritt utforskande, men för 22kr så kan jag verkligen inte begära mer.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Känns som ett rimligt betyg. Spelet är riktigt underhållande och gav mig ett par timmars speltid innan jag ledsnade en bit in i omgång två. Tyvärr blir det hela lite repetitivt och jag hade gärna sett random encounters och lite mer fritt utforskande, men för 22kr så kan jag verkligen inte begära mer.

/ LordDaimos

Kanske blir ett köp att ha när man ska resa kollektivt då. tycker dock att spela på mobilen anstränger ögonen för mycket, och ger mig huvudvärk. Tror att det är att man måste hålla den nära för att se vad som står.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cane:

Återigen ser vi Fz bända på sig för utgivarna svineri

Hahahaha, ja för den här lilla studion är kapabel till att kuva spelsidor. Dummer.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av LordDaimos:

Känns som ett rimligt betyg. Spelet är riktigt underhållande och gav mig ett par timmars speltid innan jag ledsnade en bit in i omgång två. Tyvärr blir det hela lite repetitivt och jag hade gärna sett random encounters och lite mer fritt utforskande, men för 22kr så kan jag verkligen inte begära mer.

/ LordDaimos

Kanske blir ett köp att ha när man ska resa kollektivt då. tycker dock att spela på mobilen anstränger ögonen för mycket, och ger mig huvudvärk. Tror att det är att man måste hålla den nära för att se vad som står.

Förstår precis vad du menar. Jag spelade det hemma i soffan på min iPad

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cane:

Återigen ser vi Fz bända på sig för utgivarna svineri

Hahahaha, ja för den här lilla studion är kapabel till att kuva spelsidor. Dummer.

Med våld och hot fungerar det mesta.

Förövrigt så handlar det inte om att denna studion skulle kunna på något sätt påverka fz enbart med dialog utan snarare om att man likt många andra spelsidor inte vågar säga ifrån när saker är fel.

Hur kan man ens vilja röra eller nämna detta spel när utvecklarna har betett på det här viset? Ofattbart i mina ögon

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cane:

Med våld och hot fungerar det mesta.

Hahahaha

Skrivet av Cane:

Förövrigt så handlar det inte om att denna studion skulle kunna på något sätt påverka fz enbart med dialog utan snarare om att man likt många andra spelsidor inte vågar säga ifrån när saker är fel.

Hur kan man ens vilja röra eller nämna detta spel när utvecklarna har betett på det här viset? Ofattbart i mina ögon

Om utvecklaren är snäll eller dum har ingen inverkan på spelet. Det är det senare som i första hand ska behandlas i en spelrecension, inte utvecklaren.

Medlem
Medlem

Tycker ändå att det är intressant att läsa recensioner av kick-starter projekt. Kick-starter utmålas ju som någon slags frälsning för gamers. Och eftersom att spelarna själva investerat i slutprodukten så är det intressant att läsa om hur utvecklaren skött sig, men såklart också om själva spelet.

Sanningen är väl, som någon redan skrivit ovan, att kick-starter är som vilken investering som helst (tex aktier). Ibland blir det succé och ibland blir det en superflopp.

Medlem

Vad exakt är det utvecklarna sagt och så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dock bör man även vara medveten om att denna Kickstarter startade innan DF och har haft två stycken Kickstarters eftersom pengarna för den första tog slut. Det som kommer avgöra framtiden för Kickstarter är hur bra spelen efter DF kommer bli och hur framför allt hur bra de kommer tas emot av de som donerat pengar.

Shadow of the Eternals visar att det inte är så enkelt att bara starta ett projekt även om man vill göra ett spel som många väntat på. Jag tvivlar stort på att den kommer nå den begärda summan eftersom det handlar om mer än bara Kotakus artikel, en stor faktor är att han fortfarande skyller på andra.

Medlem

Efter en sådan kommentar kommer de inte få en enda krona från mig iaf.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad exakt är det utvecklarna sagt och så?

Se min tidigare post.

Skrivet av PcGamer:

Efter en sådan kommentar kommer de inte få en enda krona från mig iaf.

Nej, de låter ju som rejält barnsliga idioter i min mening. Sen så är ju alla på teamet individer såklart, men...

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Hipshot:

Vad exakt är det utvecklarna sagt och så?

Se min tidigare post.

Skrivet av PcGamer:

Efter en sådan kommentar kommer de inte få en enda krona från mig iaf.

Nej, de låter ju som rejält barnsliga idioter i min mening. Sen så är ju alla på teamet individer såklart, men...

När jag såg din kommentar först så var det inte en länk
Men ja, vilken konstig sak att säga som utvecklare...

Bara att kickstartern lovade 200% mer än vad som levererades skulle få mig att inte köpa spelet, sedan detta på det.

Visar ju klart att det inte bara är stora förläggare som beter sig tveksamt, vilket många verkar tro här ibland.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

När jag såg din kommentar först så var det inte en länk

Hehe, fick redigera den omgående eftersom jag råkat lägga in länken fel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cane:

Återigen ser vi Fz bända på sig för utgivarna svineri

Hahahaha, ja för den här lilla studion är kapabel till att kuva spelsidor. Dummer.

they killed kennedy !


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Som att barnslighet är något negativt! :D.
Buuuuuu

Medlem

Har jag missat något eller har FZ missat historien bakom detta?
I kommentarerna på länken här verkade du ju som att det har varit en hel del kontroverser bakom den här utveckling!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"Va, bara 3/5? Skulle jag träffa recensenten i verkligheten skulle jag slå henne!" - Justin Coombs


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Frogger!

"Va, bara 3/5? Skulle jag träffa recensenten i verkligheten skulle jag slå henne!" - Justin Coombs

Indielivet tär på nerverna minsann.

Medlem

Som vanligt när det gäller Kickstarter så gäller det att använda sunt förnuft. Det är upp till dig att bedömma hur trovärdigt projektet är, det lämnas inga garantier på någonting egentligen, se det som riskkapital.

Tycker fortfarande att Kickstarter är ritkigt bra och har backat några projekt och kan leva med risken att det blir pannkaka av allt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Tråkigt att utvecklarna inte höll vad de lovade. Men jag kommer kika på detta i alla fall i och med att det är så billigt.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Nu har jag kunnat testa det till Android. Tycker första timmen var väldigt underhållande! Men visst, repetitiva inslag kommer det nog att bli.

Har inte föjlt utvecklingen av Star command och har ingen åsikt om det.

1
Skriv svar