Vilken konsol ser du mest fram emot?

Medlem

Extremt underhållande att läsa allas klagomål om Xbox One och sen läsa artikeln om PS4 och se i princip samma klagomål även där.. Hur orkar man ens diskutera vilken konsol som är bäst eller inte, man köper den konsollen som tilltalar en själv mest, kunde inte bry mig mindre om hårdvaran och tv i konsollen, eller integrerat facebook stöd och sånt svammel. Det som spelar roll för mig är spelen och handkontrollen, och Sonys handkontroller har jag aldrig gillat så just nu lutar det mot en Xbox för mig, bestämmer mig först efter E3 när man har fått se det som faktiskt är viktigt SPELEN!

Medlem

Det enda jag tror Microsoft fixar bättre än Sony är hanteringen av Vänner/Chatt. Annars tror jag det blir dött lopp.

De är ungefär lika starka båda två och kommer till stor del att ha samma spel.

Jag stannar på Sony med PS4:an eftersom jag vill fortsätta spela Uncharted och Killzone och inte har något intresse längre för Halo och ???? på Xboxen.

ELF
Medlem
Skrivet av Exim:

Jag ser mer fram emot 700 serien från nvidia ...

Själv så ser jag fram emot 8000 serien från AMD/ATI.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Microsoft fortsätter behandla sina potentiella kunder som idioter, de verkar inte förstå att många ser igenom dessa "vita lögner".

http://www.eurogamer.net/articles/2013-05-22-phil-harrison-tr...

Medlem

Det blir den konsol som bäst hanterar spelen. Om inte Xbox går och krånglar till det för mycket med sitt förbannade Kinect och hot om onlinekrav. Vill bara kunna sitta i min soffa med en handkontroll i händerna och spela utan bekymmer.
Gillar dagens Xbox mest för att den är smidigare och snabbare än mitt PS3. Och att jag tycker bättre om Xbox Live jämfört med PSN.
Återstår helt enkelt att se hur det blir den här generationen.

Medlem

Beroende på priset så blir det PS4 av de anledningarna som många redan påpekat om jag köper en ny konsol. Dessutom så antar jag att man kan fortsätta använda tredjeparts tillbehör, G27 och fighting sticks på PS4an. Med tanke på hur MS har hanterat sina kunder och fans så blir det väl bara officiella Xbox tillbehör igen. Och den tror jag att IBMs påhitt kommer skita sig när det kommer till programmeringen. IBM gjorde Cell processorn och det gjorde så att PS3an hade såna problem. Sony har lärt sig av det och gått till lättprogrammerad arkitektur. Detta är bara en gissning, men man vet ju aldrig. MS Drm bullshiet var sista spiken i kistan för mitt val. Det är första gången jag har blivit puttad till konkurrenten så klart.

Medlem

Hade jag bott i 'MURICA så hade jag förmodligen köpt XB1. Nu blir det nog ingen konsol alls för mig denna generation.

Medlem

Det blir PS4 för min del.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Det finns inget alternativ om man inte ser fram emot någon.

Medlem

Å andra sidan, Microsoft sa klart och tydligt att de tänker visa upp spel-sidan på E3. Därför använde de gårdagen till att visa konsolen (hint till PS4) och allt annat den kan göra.

Medlem

Svårt val. Men jag väljer nog PC.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har redan en grym PC och wii u så jag kommer köpa båda man måste ha alla för att spela alla exklusiva titlar.
You dont want to miss out!

Medlem
Skrivet av krythorian:

Vart är alternativet "Jag bryr mig inte om konsoler!" ?

Det alternativet behövs inte. För om du inte brydde dig hade du aldrig klickat på länken.

Medlem

Väljer du Xbox så kan jag lova att Microsoft kommer göra allt vad de kan för att scamma dig så hårt som möjligt. De hatar spel och folk som spelar dem. De hatar dig.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Väljer du Xbox så kan jag lova att Microsoft kommer göra allt vad de kan för att scamma dig så hårt som möjligt. De hatar spel och folk som spelar dem. De hatar dig.

Jag har hört att de äter småbarn och plågar kattungar till döds också.

Medlem

Oj tråkigt m$ verkar som ni sålt taskerna till räven, ingen HC köper någon mer konsoll från er, framförallt då ni integrerar TV och Halo i serier blandat med SPORT, who gives a shit?

Köper jag en maskin så är det för 100% spel, inte något skype, facebook, film och annat crap, jag har varje del dedikerad för sådant, och det tänker jag fortsätta med

M$ ONE, blev plötsligt ett stort MINUS!

Heja Sony, nästa maskin köper jag av er!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

@ SJP

"Jag ska köpa båda för att jag kan och har råd. Plus, jag är speltillverkare och håller på att starta upp mitt eget spelbolag. Så jag måste ha båda för att kunna förstå logiken mellan de olika konsolerna."

Detta hade räckt

" jag är speltillverkare och håller på att starta upp mitt eget spelbolag. Så jag måste ha båda för att kunna förstå logiken mellan de olika konsolerna."

förbannade skrytmåns, för jag kan och har råd???

Om du nu utvecklar spel, är det då inte bättre med en UTVECKLARMASKIN?, det har jag och det är inget skryt det är fakta!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Xbox är framtiden; Spelkonsollen är död. Hoppas ordnar en grym interaktion med W8, så kan koppla in alla andra enheter i den.

Med Xbox Music, videotjänst ex Netflix och lite sköna lir så tilltalar Xbox mig ofantligt mycket mer än PS4. PS3 va fantastiskt bra när den kom, köpte den innan min Xbox, men kommer aldrig gå tillbaka till Sony igen.

Önskar alla som köper PS4 lycka till, förhoppningvis blir den det sista i sitt slag och fattar att en konsoll är så mycket mer än spelande. Tänk om de slagit ihop sin kreativa hjärna med ett flashight Operativsystem för lite vettig integration för att erbjuda ordentliga tjänster runtom spelandet.

Medlem
Skrivet av blohm:

Xbox är framtiden; Spelkonsollen är död. Hoppas ordnar en grym interaktion med W8, så kan koppla in alla andra enheter i den.

Med Xbox Music, videotjänst ex Netflix och lite sköna lir så tilltalar Xbox mig ofantligt mycket mer än PS4. PS3 va fantastiskt bra när den kom, köpte den innan min Xbox, men kommer aldrig gå tillbaka till Sony igen.

Önskar alla som köper PS4 lycka till, förhoppningvis blir den det sista i sitt slag och fattar att en konsoll är så mycket mer än spelande. Tänk om de slagit ihop sin kreativa hjärna med ett flashight Operativsystem för lite vettig integration för att erbjuda ordentliga tjänster runtom spelandet.

Jag vet inte om du är seriös? Är du det? Jag anar sarkasm men jag är inte riktigt säker :S

Medlem

Lutar åt PS4 hållet för min del, inte bara för jag växt upp med PS,men gillar deras "for gamers" koncept mer!

Medlem

Just nu lutar det inte åt någon men skulle jag välja en så blir det nog PS4 trots allt socialt Facebook bullshit. Men vi får se efter E3 och när det närmar sig release. Mest för att Xbox One eventet fick oss att reagera så här :


signatur

Nämen!

Medlem

"What we found out yesterday confirms practically all aspects of the leaks we previously reported on - and yes, GPU-wise, PS4 is indeed more powerful than the Xbox One."

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-spec-analysi...

Medlem

Xbox för mig på grund av bättre exklusiviteter (Forza) samt att jag aldrig någonsin har gillat en PS-kontroll så tveksamt att jag kommer gilla den här.

Medlem

Playstation 4 får det bli. Har haft PS2 och PS3 och efter Microsofts visning av Xbox One så finns absolut inga tankar på att gå ifrån Playstation!

Medlem

För mig är Xbox One given. Jag använder mer och mer Netflix och liknande och ser absolut möjligheterna med vad Xbox kan bli.

Jag gillar västerländska spel. Har alltid gillat Microsofts spel mera än Sonys även om jag har velat köra Killzone och Heavy Rain.

Handkontrollen och Xbox live plus alla mina belöningar där... givet!

Medlem

Sony's live event kan ha varit den kassaste i världshistorien! De drog fram en bild där de förklarade lite om hårdvaran och resten av tiden så var det en trailer fest.

Microsoft's Xbox One reveal hade ju allt, i jämförelse med Sony's pinsamma presentation.

Baserat på detta och hur kass PS3'an var, så förstår jag inte varför människor frivilligt föredrar PS4'an. Det här "PS4 är gjort för spelande och Xbox One är gjort för TV" är bara bullshit. Du kommer ju få ut minst lika spelvärde ur boxen + alla features de har presenterat.

Kommer nog aldrig förstå mig på hur dessa människor resonerar.

Medlem

Keza sa vad jag ofta tänker!

Medlem

Men är inte ps4an lite starkare en xbox one? Någon skriver ovanför att ps4 är svagare villket jag aldrig har hört sägas förut.....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Men är inte ps4an lite starkare en xbox one? Någon skriver ovanför att ps4 är svagare villket jag aldrig har hört sägas förut.....

Xbox 360 är på pappret svagare än PS3. Men alla multiplattformsspel blev bättre på Xbox 360 trots detta och att jämföra spel mellan PS3 och Xbox 360 i snygghetstermer är ju ganska svårt.

Medlem

XBOX One... och det nästan ENBART på grund av dess design på handkontrollen. PS-kontrollerna är så extremt oergonomiska sedan man spelade med XBOX 360-kontrollen.

Minns när man hade skaffat sig den första PS2:an... då tyckte man den kontrollen var det skönaste man hållt i händerna.

Skriv svar