Mycket spelgodis med Playstation Plus nästa månad

Robot
Mycket spelgodis med Playstation Plus nästa månad

Sony kör så det ryker med sin betaltjänst, vad sägs om att få Kingdoms of Amalur: Reckoning "gratis"?

#nyhetstips, #sony, #kingdoms-of-amalur-reckoning, #demons-souls, #ico-and-shadow-of-the-colossus-hd-collection


Medlem
Mycket spelgodis med Playstation Plus nästa månad

Plus är det bästa jag köpt, Online backup av sparfiler, "GRATIS" Spel.. ja.. 450:-/år för alla dessa spel man får månad efter månad är verkligen värt det.


signatur
Medlem

Men va trevligt.. de e ju nästan så man skall börja subskribera snart.. 450ish pengar om året är hur man än gör inte så väldans mycket pengar

Medlem

En av de mest prisvärda sakerna jag någonsin varit med om i spelvärlden.

Inaktiv
Skrivet av snoeppen:

Plus är det bästa jag köpt, Online backup av sparfiler, "GRATIS" Spel.. ja.. 450:-/år för alla dessa spel man får månad efter månad är verkligen värt det.

Håller med, man får verkligen valuta för pengarna.
Det är inte direkt några sketna skräpspel de erbjuder heller utan oftast förvånansvärt nya och stabila titlar.

Skribent
Skrivet av Margy:

En av de mest prisvärda sakerna jag någonsin varit med om i spelvärlden.

Även fast man "hyr" spelen, så är det ju sjukt prisvärt. Kommer garanterat skaffa plustjänsten när PS4 kommer.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Sony fortsätter leverera.. att folk ens pröjsar för xbox live är för mig ett mysterium, ge men man får aldrig något tbx.

Medlem

jag är facktiskt glad över att jag redan har nästan alla spelen så att jag kan ge dom spel jag redan har lite mera tid

Medlem

Och Rayman: Origins på Vitan! Den har jag väntat på!


signatur

Videomupp

Medlem

Diggar Plustjänsten men hinner inte spela alla "gratis" spel Yay för Ico och Shadow of the colossus!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Men va trevligt.. de e ju nästan så man skall börja subskribera snart.. 450ish pengar om året är hur man än gör inte så väldans mycket pengar

"Subskribera"?
Förlåt, men det kan vara det värsta jag har läst när det gäller påhittade/improviserade ord.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Förutom årsavgiften för abonnemanget får man också räkna med att betala för lagringsutrymme. Laddar man hem allt som släpps så kan det ganska snabbt bli slut på ledigt utrymme.

Mer roliga indiespel vore kul på Playstation Plus. Nu är det nästan endast stora spel som säljs till fullpris i butik (eller såldes till fullpris förut)

Medlem
Skrivet av Banjo:

Förutom årsavgiften för abonnemanget får man också räkna med att betala för lagringsutrymme. Laddar man hem allt som släpps så kan det ganska snabbt bli slut på ledigt utrymme.

Mer roliga indiespel vore kul på Playstation Plus. Nu är det nästan endast stora spel som säljs till fullpris i butik (eller såldes till fullpris förut)

Fler Indie-spel kommer i.o.m. Playstation 4, tack och lov.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Kerrai:

Men va trevligt.. de e ju nästan så man skall börja subskribera snart.. 450ish pengar om året är hur man än gör inte så väldans mycket pengar

"Subskribera"?
Förlåt, men det kan vara det värsta jag har läst när det gäller påhittade/improviserade ord.

Det var min första tanke också, men kolla på saol.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Förutom årsavgiften för abonnemanget får man också räkna med att betala för lagringsutrymme. Laddar man hem allt som släpps så kan det ganska snabbt bli slut på ledigt utrymme.

Mer roliga indiespel vore kul på Playstation Plus. Nu är det nästan endast stora spel som säljs till fullpris i butik (eller såldes till fullpris förut)

Men varför skulle man ladda ner allt samtidigt för? Har man inte utrymme tar man bara bort något annat!

Galen valuta för pengarna, för dryga femhundringen fick jag 15 månaders medlemskap och redan efter en månad hade jag "tjänat in" dessa pengar på spel jag ändå hade tänkt köpa - kungligt att det gäller BÅDE PS3 och Vita

Jag har ingen aning om hur jag ska hinna spela alla spel som ingår.. ett helt okej problem för min del.

Medlem

Wait what O_O! PSN+ har alltid varit bra men det här var mig fan bättre än helg! Det är en bra dag men bra nyheter före helg :)!

cathrine som kom denna månad är sjukt roligt men svååårt. Gillar hur storyn utvecklas på dina val. Som persona 4 golden :). Samma skapare dock hehe.

Medlem

En ny HDD på 320 GB för 600 kr är ganska billigt för att få plats med lite fler spel (GÅr ju i 40-50 spel eller så i den i alla fall)

Alla SATA 2,5" FUNKAR I ps3, även SSD.

Inaktiv

Tjänar verkligen Sony nåt på sitt psn + ?
För alla dessa spel dom ger bor under ett år kostar väl mer än dom 400 kr psn + kostar för ett år ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jag köpte kompletts PS3 för ett tag sedan att ha i vardagsrummet, den inkluderade en 1TB hårddisk. Och det var ju helt underbart med utrymme till just denna tjänsten.

Mycket bättre än min tjockis 40GB:are i sovrummet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Tjänar verkligen Sony nåt på sitt psn + ?
För alla dessa spel dom ger bor under ett år kostar väl mer än dom 400 kr psn + kostar för ett år ?

Jag vet inte men vi kunder tjänar i alla fall på PS+!

Spelutvecklarna lär också tjäna på det, annars skulle ju inga spel erbjudas till tjänsten. Även om de kanske inte får så mycket per exemplar så ökar väl försäljningen av DLC samt att intresset för eventuella uppföljare ökar. Det kan även vara ett sätt att få tillbaka lite pengar på spel som sålde under förväntan (som det lysande Vanquish).

Medlem
Skrivet av Pålis:

Tjänar verkligen Sony nåt på sitt psn + ?
För alla dessa spel dom ger bor under ett år kostar väl mer än dom 400 kr psn + kostar för ett år ?

Muhaha nej ^_^! MEN VI GÖR ;D!

Medlem

Började spekulera i att skaffa en Blu-rayspelare och kom på att det var ju viss en bunt med spel jag ville prova till PS3. Så jag köpte Playstation 3 och Playstation Plus för 2 månader sen, främst för Okami HD och jag ville kunna spela lite fler spel än de som jag köpte med box:en. "Tyvärr" så bortprioriterade jag ICO/Shadow of the Colossus utan nöjde mig med Heavy Rain och Sly Collection och Sly: Thieves of Time(lillsyrran).

Helt sjuk value som kommer ut, många av spelen hade jag inte provat eller hört talats om(men de var bra) och även skönt att inte behöva köpa Infamous 2 och Little Big Planet 2 bara för att kolla vad "the fuzz" var om. Sa upp Xbox Live Gold förra månaden och Xbox:et har inte startats upp sen dess.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Banjo:

Förutom årsavgiften för abonnemanget får man också räkna med att betala för lagringsutrymme. Laddar man hem allt som släpps så kan det ganska snabbt bli slut på ledigt utrymme.

Mer roliga indiespel vore kul på Playstation Plus. Nu är det nästan endast stora spel som säljs till fullpris i butik (eller såldes till fullpris förut)

Men varför skulle man ladda ner allt samtidigt för? Har man inte utrymme tar man bara bort något annat!

Förutom att det är opraktiskt att ladda hem och installera om spel i tid och otid så försvinner spel efter ett tag från Playstation network och då kan man ej ladda ner dem längre, trots att man har licens för dem. Ett exempel på ett sådant spel är Little Big Planet, som jag har licens för men som jag raderade och nu ej går att ladda hem igen.

Medlem

Om man köper spel som är nedsatta i pris eller bara tillgängliga genom Playstation Plus så kan man bara använda dom under perioden man är Plus-medlem. Så var det iaf för mig. När jag blev vanlig medlem fick jag ett felmeddelande på alla spel som jag hade köpt genom Playstation Plus. Jag har bojkottat Playstation Plus efter den händelsen.

Medlem

Det rycker i köparnerven.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Banjo:

Förutom årsavgiften för abonnemanget får man också räkna med att betala för lagringsutrymme. Laddar man hem allt som släpps så kan det ganska snabbt bli slut på ledigt utrymme.

Mer roliga indiespel vore kul på Playstation Plus. Nu är det nästan endast stora spel som säljs till fullpris i butik (eller såldes till fullpris förut)

Men varför skulle man ladda ner allt samtidigt för? Har man inte utrymme tar man bara bort något annat!

Förutom att det är opraktiskt att ladda hem och installera om spel i tid och otid så försvinner spel efter ett tag från Playstation network och då kan man ej ladda ner dem längre, trots att man har licens för dem. Ett exempel på ett sådant spel är Little Big Planet, som jag har licens för men som jag raderade och nu ej går att ladda hem igen.

Konstigt, för jag kan ladda hem ALLA mina spel jag en gång har laddat ner, på upp till 5 aktiverade enheter. Kan fortfarande tanka hem burnout paradise t.ex som man fick som månadsspel förra sommaren

edit: och om jag nu missuppfatta det du skrev så testade jag även att tanka hem little big planet precis och det gick fin fint. Man går bara in på download list och letar reda på den bland allaaaa jävla nerladdningar så gick det perfekt att ladda ner det spelet igen

Medlem
Skrivet av 4Life:

Om man köper spel som är nedsatta i pris eller bara tillgängliga genom Playstation Plus så kan man bara använda dom under perioden man är Plus-medlem. Så var det iaf för mig. När jag blev vanlig medlem fick jag ett felmeddelande på alla spel som jag hade köpt genom Playstation Plus. Jag har bojkottat Playstation Plus efter den händelsen.

Det ska fungera. Jag har dock hört om ett fåtal personer som fått problem med spel de valde gratis efter hackerattacken. Kontakta supporten.

Skrivet av 4Life:

Om man köper spel som är nedsatta i pris eller bara tillgängliga genom Playstation Plus så kan man bara använda dom under perioden man är Plus-medlem. Så var det iaf för mig. När jag blev vanlig medlem fick jag ett felmeddelande på alla spel som jag hade köpt genom Playstation Plus. Jag har bojkottat Playstation Plus efter den händelsen.

Vad menar du med "bara tillgängliga"? Alla spel som ingår via PS+ fungerar såklart bara så länge du är medlem.

Allt man betalat för på något sätt fungerar efter att abonnemanget upphör då dessa saker inte har något "expiry date".

Edit: Försöker ni som har problem att ladda hem via butiken eller via nedladdningslistan?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Banjo:

Förutom årsavgiften för abonnemanget får man också räkna med att betala för lagringsutrymme. Laddar man hem allt som släpps så kan det ganska snabbt bli slut på ledigt utrymme.

Mer roliga indiespel vore kul på Playstation Plus. Nu är det nästan endast stora spel som säljs till fullpris i butik (eller såldes till fullpris förut)

Men varför skulle man ladda ner allt samtidigt för? Har man inte utrymme tar man bara bort något annat!

Förutom att det är opraktiskt att ladda hem och installera om spel i tid och otid så försvinner spel efter ett tag från Playstation network och då kan man ej ladda ner dem längre, trots att man har licens för dem. Ett exempel på ett sådant spel är Little Big Planet, som jag har licens för men som jag raderade och nu ej går att ladda hem igen.

Konstigt, för jag kan ladda hem ALLA mina spel jag en gång har laddat ner, på upp till 5 aktiverade enheter. Kan fortfarande tanka hem burnout paradise t.ex som man fick som månadsspel förra sommaren

edit: och om jag nu missuppfatta det du skrev så testade jag även att tanka hem little big planet precis och det gick fin fint. Man går bara in på download list och letar reda på den bland allaaaa jävla nerladdningar så gick det perfekt att ladda ner det spelet igen

Kan vara så att jag laddade hemd et från US Playstation Store och att det ej finns kvar där längre.

Var hittar du "download list"?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Kan vara så att jag laddade hemd et från US Playstation Store och att det ej finns kvar där längre.

Var hittar du "download list"?

Jag är inte i närheten av min PS3:a men jag tror att "download list" går att komma åt både via dina konto-uppgifter i "vanliga" menyn och via PSN-store.

Om du laddat hem LBP via amerikanska PS+ så antar jag att du fortfarande har ett amerikanskt PS+ abonnemang?

12
Skriv svar