Microsoft: "Bakåtsträvande med bakåtkompabilitet"

Moderator | Testpilot
Skrivet av cyzed:

Vad bra! Vem fan vill spela gamla spel på nya konsoler? Varför ska man då köpa nytt? Och till alla som säger: "Men man har ju så bra spel spel till dem hur ska man spela dom?" Svar: Det ska man inte! Kasta skiten! På tiden att skit konsolerna ps3 och xbox 360 går i graven med tillhörande spel! Nämner inte ens nintendos dito...
Hoppas på bra utnytjande av kapaciteten på de nya konsolerna nu, så man kan få lite snyggare grafik än nåt som va snyggt för 6 år sen.

Hur är alla spelen skit? Utan spelen från den generationen skulle vi inte ha någon PS4 och dylikt idag, inte som det ser ut nu med spelen i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Visst kunde det väl vara trevligt med bakåtkompatibilitet... men inte tusan skaffar jag mig en ny konsol för att sitta och spela gamla spel. Så det är ju långt ifrån viktigt.

Dock kan det ju bli lite trångt i tv-hyllan om man prompt måste kunna spela ALLA gamla spel. xD

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bs ^~^
Allt handlar om pengar, speciellt här också
för dom kommer få mer pengar om folk är tvungna att köpa de tidigare.

Klart det handlar om pengar. De är ju ett företag. Varför ska man lägga ner så mycket pengar på en så liten målgrupp?

Medlem

Jag vill då ibland kunna spela gamla spel som man värdesätter högt, t.ex Super Metroid. Men är man nostalgiker så är man..

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ducci:

igentligen så är det ju bara att göra en emulator som kan köra xbox spelen, det tog ett par hoppy snickrare 1 år att göra en wii emulator så MS team borde fixa en xbox emulator på ett par månader.
om viljan och ambitionen fanns

Det är inte bara att emulera hur som helst...

Det är inte förrän 2012 som en PS2 emulator faktiskt fungerar till 80-90%..
en Wii emulatorn är inte heller felfri, det är inte direkt som Project64 som är en 100% fullt fungerande N64 i din dator.

Ingen av dessa emulatorer är gjorda av dess tillverkare ps2 emulatorn är inte gjord av sony osv, utan utav ett par dedikerade sovrums knackare, om ett större utvecklings team med erfarenhet av tidigare utveckling av konsollen som ska emuleras så är det inte mer än vilja och ambition som står ivägen.

Är inte snubben från Microsoft på bilden i artikeln brutalt lik The Governor(David Morrissey) från The Walking Dead?

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ducci:

igentligen så är det ju bara att göra en emulator som kan köra xbox spelen, det tog ett par hoppy snickrare 1 år att göra en wii emulator så MS team borde fixa en xbox emulator på ett par månader.
om viljan och ambitionen fanns

Det är inte bara att emulera hur som helst...

Det är inte förrän 2012 som en PS2 emulator faktiskt fungerar till 80-90%..
en Wii emulatorn är inte heller felfri, det är inte direkt som Project64 som är en 100% fullt fungerande N64 i din dator.

Ingen av dessa emulatorer är gjorda av dess tillverkare ps2 emulatorn är inte gjord av sony osv, utan utav ett par dedikerade sovrums knackare, om ett större utvecklings team med erfarenhet av tidigare utveckling av konsollen som ska emuleras så är det inte mer än vilja och ambition som står ivägen.

Kommer du ihåg hur halo 1-2 funkade på 360? Horribelt.
Inget företag vill sträva bakåt.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Avlid.

Har inte sett en snyggare sedan Nintendo 8-bit. Hur hade du velat att den såg ut? Som en 360, som N64? Som inte platsar ihop med någonting, och tar upp mer plats en den borde?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår vad han menar.. att ha en 6 år gammal konsol inkopplad är dumt.

Du har ju inte din gamla tjockisdator från 90talet inkopplad för att kunna spela w95 och DOS spel eller hur?visst finns det dosbox men det är ju inte felfritt.

Men somliga har den i källaren precis som.sina.äldre konsoller.
Kan dock erkänna att mitt SNES är inkopplat sedan 2 år tillbaka i mtt rum

Ja är man seriös i sitt spelande kopplar man ju in originalmaskinen istället för att emulera. Det händer ju att man startar upp Amigan eller C64'an för att spela gamla titlar "på riktigt".

123
Skriv svar