Hur arg blir du när du förlorar i spel?

Robot
Hur arg blir du när du förlorar i spel?

Hur mycket materialskada har vi våldsamma gamers egentligen stått för?


Medlem
Hur arg blir du när du förlorar i spel?

UT Instagib. En på LANat var bedrövligt duktig. Sent på natten och dör mot han i en otrooooligt lång duel. Då blev det ett "HELVETE" och många dunkande slag i tangentbord. Så pass att kaffekoppen som stod bredvid föll ner på LAN-värdens matta...

Jag var i tonåren. Jag skyller på hormonerna

Medlem

Rage quit all the way

Medlem

Jag brukar slå i sängen så att jag inte skadar något eller mig själv

Medlem

rageade mycket vid ung ålder. Spelade cs beta nån Version mellan 2.1-5.2. Blev dräpt och slog hål i väggen. Sedan dess har jag inte rageat fysiskt, händer ibland att man uttrycket sig verbalt. hålet i väggen var nog en bra tankeställare.

Medlem

En gång blev jag så arg att jag bröt av en tesked.. Men förutom den gången brukar jag mest misshandla soffan


signatur

I want to play a game.

Medlem

Hmm.. Det ända som jag slagit sönder under ina 25 år med datorer var en Tac2 som min bror precis hade köpt. Vi spelade Thaiboxing på C-64an, och jag var chanslös så jag blev förbannad, reste mig upp o kastade kontrollen i golvet... Pinnen gick av, och jag var nog nära att gå sönder jag med efteråt.

Medlem

jag blir oftast mest irriterade när jag förlorar emot sämre spelare i lagspel då dom i laget man fått inte har mer än 10 hjärnceller

Inte så att dom är sämre bara utan dom lyssnar ej, dota public mm är ett jävligt bra exempel på detta.

Småkul när man hade en doom i laget härom dagen och hade inte lagt av en endaste doom förän han vart runt lvl 14.

Så kan ni ju förstå hur lack man blir

Endå äger man motståndarna med en polare, sen förlorar man senare för ja dom i laget helt enkelt inte gjort sin sak

Men blir väl inte rage utan mer en tung suck och tänker, tappades dessa gossarna på bb eller?

Sa tom till doom att köpa drums/Shiva och ganka, neh farmar skogen istället i 20 min till

Battlefury doom legit right?

Och detta är i högsta bracketen i dota mm också

Inaktiv

Blir jävligt mycket "helvete" och "förfan" under våra lokala LAN här i trakten.

Klart man blir aggressiv när man ska ta över pansarvagnen på kartan Donner i Day Of Defeat Source och man dör i sista stund.

Men det hör till att vi alla bara skriker och svär under DoD matcherna.

Medlem

Skitarg, vill skjuta folk på skolor och begå terrordåd hela dagen.
Är det inte det media vill höra??

Medlem

Beror på, förlora pga att någon helt enkelt är bättre än mig. Eller förlora pga lag, eller andra tekniska löjligheter och jag nerdrage'ar med dom bästa!

Medlem

Märker jag att jag blir frustrerad eller något under spelandet så lägger jag ner ett tag och gör annat. Spel skall ju vara en rolig upplevelse. Det är inte roligt om man blir sur och börjar gapa och skrika på sin TV eller liknande.

Inaktiv

Ett "faaaaan" följt av dunk på stolens arm

Back in the days hade man en tac2 joystick som man dunkade in i en metallskiva. Skönt ändå, hade en pall framför sig, satt på golvet eller någon liten kudde/stol. På pallen låg även en metallskiva, för annars hade pallen gått sönder.

Så när man ragade så var det bara till att ta joysticken o dunka till förbannelse. Grym kvalité då bara en joystick gick sönder.

Medlem

Det beror på hur bra jag anser mig själv vara på spelet, hur balanserat det är samt hur sämst mina lagkamrater är

Worst case, jag anser mig själv vara duktig men motståndaren har övertag på grund av att de spelar med utrustning/karaktärer som är obalanserade och dessutom är mina medspelare värdelösa. Det blir många fula ord när detta inträffar.

Vilken av faktorerna som är värst beror lite på vad man spelar.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Det beror på hur bra jag anser mig själv vara på spelet, hur balanserat det är samt hur sämst mina lagkamrater är

Worst case, jag anser mig själv vara duktig men motståndaren har övertag på grund av att de spelar med utrustning/karaktärer som är obalanserade och dessutom är mina medspelare värdelösa. Det blir många fula ord när detta inträffar.

Vilken av faktorerna som är värst beror lite på vad man spelar.

This^


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Försöker välja bort spel som innehåller element som jag vet kommer reta upp mig: Tidsbegränsningar, plattformshoppande (särskilt rörliga sådana under tidspress) , Quicktime events osv.

Dum som jag var så köpte jag ända New Super Mario Bros till Wii U... Fungerade tills jag kom tillförsta molnbanan där man konstant föll av krympande plattormar samtidigt som man blev bombad av flygande kreatur.

Knytnäve i bordskivan och en värkande hand resten av kvällen blev min belöning för att jag var dum nog att spela ett Mariospel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Jag har börjat hata en nation pga. språket som förekommer ständigt i Dota2.. fula ord åker ständigt från mig när man är tvungen att hålla ett öga på chatten.. för det är ju faktiskt ett lagspel.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Jag blir arg som fan när jag har ointellektuella spelare i mitt lag (dota 2, så man kan ju gissa vilken nationalitet 99% utav dessa spelare har).
Men att slå sönder saker är jag för fattig för att göra och att skrika högt tjänar lite till, bättre att muttra när det går dåligt och ge så glädjetjut när man gör något sjukt snyggt.

Medlem

Jag spelar inte spel som gör mig förbannad, det är inte kul, och jag spelar spel för att ha kul. As simple as that.

Har hört allt för många som spelar LoL och hur de ragear hela tiden och hur de hatar spelet men de fortsätter ändå att spela det, what a sad life.

Medlem

När det gäller lagspel så blir jag sällan arg. Det hjälper inte så mycket att skälla på datorn då de knappast hör eller bryr sig. Har aldrig hållit på o rage quitta heller... Har t.o.m. hänt att jag stått upp ensam mot ett helt motståndarlag för att hela mitt lag har ragequittat. Trots att jag förlora stort så har jag aldrig fått så mycket cred från ett motståndarlag som då!

Men när det gäller spel där jag bara har mig själv att skylla (tänk fightingspel och NHL) kan jag bli ganska bitter på mig själv. Speciellt när man spelar mot någon polare och han gör 1-0 med 5 sekunder kvar av matchen...

Medlem

En svordom som värst, kanske att man morrar lite som oftast.
Det brukar iofs bara bli när jag blir kontinuerligt ägd av spawncampers i Red Orchestra 2, som sen leder till en ragequit.
Det här med att slå sönder utrustning begriper jag inte

Medlem

Rage quit ur spel är väl rätt vanligt för att starta det 20 minuter senare.

Medlem

Jag blir som hulken

Medlem

Åtskilliga tangentbord har slagits sönder genom åren , men de senaste 3-4 åren har det inte blivit några utbrott, kanske beror på att jag har passerat 40 o blivit "vuxen" ? . Däremot så har en mus o två tangentbord blivit förstörda för att jag spillt öl på dom....

Medlem

Brukar kunna bli en näve i bordet ibland, men oftast stänger jag bara ner spelet en sväng och varvar ner, sen på dem igen bara!!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Det värsta jag gjort är att ha sönder headsetet haha klassiker

Medlem

blir besviken över att jag underpresterat, försöker fundera ut vad jag gjorde fel och förändra det. har aldrig slagit sönder något. någon gång då och då händer det att jag svär över att jag reagerat fel eller gjort något dåligt.

Medlem

Inte alls irriterad. Blir ett "Oh well" till kompisarna på Xfire VoIP chatten och sedan fortsättre vi till nästa match.

Medlem

Har legat med de flesta mammorna på internet..

Medlem

En gång när jag var femton blev jag så förbannad på WoW så jag slog näven i tangentbordet. Spaceknappen sprack i två delar. Tog mig en funderare och köpte ett Logitech G15, som helt enkelt var för dyrt att slå sönder. Det hjälpte förvånansvärt bra.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skriv svar