Inaktiv
Reunion???

Jag har funderat under flera år efter ett Amiga spel som gick ut på att man spelade i framtiden och utgick från Jorden. Man började med att kolonisera månen, sedan en massa andra platser i vårt solsystem. Efter ett tag så möte man några Aliens och blev tvungen att bygga stridsskepp...

Fram tills striderna började så upptäckte man att människorna tidigare varit ute i rymden, men av någon anledning återvänt till Jorden igen.
Man hittade även rester av ett förstört rymdeskepp som man lyckades rädda någon form av teknologi från.

Dom först skeppen man byggde var ganska små, men efter ett tag så kunde man bygga ett "handelsskepp" som kunde transportera mera, och man uppfann även en "autopilot" som gjorde att skeppen automatiskt hämtade resurser från de olika systemen så att man hadde vad man behövde för att bygga fler skepp och expandera mera...

Forskningen man gjorde utfördes genom att man klickade på några lådor, och när man sedan forskat färdigt så "öppnades" lådorna.

Jag kunde sedan inte spela längre eftersom det var en kopia av en kopia med någon form av bug... Jag försökte hitta spelet, men det gick inte att få tag på någonstans, ej ens som begagnat!

Om jag inte minns fel så var spelet på ~4 disketter, vilket var ganska mycket på Amiga.

Jag kommer ihåg att jag försökte skicka skepp till andra solsytem, och jag lyckades få scouting raporter från dom systemen. En gång skickade jag dit skepp i "underljust" hastighet, det tog flera timmar för dom att nå fram, även med högsta hastigheten på spelet. Men när dom kom fram så han jag inte ändra hastighet på spelet, utan skeppen hamnade i solen i det nya systemet...:up:

Jag har fortfarande inte hittat spelet, och nu har jag glömt vad det heter!

Dock hittade jag ett snarlikt spel till PC som heter Reunion, dock lite mer avancerat, men storyn är liknande. Här handlar det dock om en strandad koloni med människor som vill hitta Jorden igen.

Också detta spel strular för mig eftersom jag skall hitta ett pirat skepp i ett speciellt solsystem, men inte hittar det! jag vill minnas att jag hittat det en gång, men då kunde jag av någon mystisk anledning inte bygga några skepp större än Destroyers, vilket medförde att Aliens i sina Battleships lätt dödade mig!

Jag letade på internet efter ett sätt att komma runt detta problem, och hittade då ett cheat som gav mig "obegränsat" med pengar, när jag användet fusket försvann min forskare och jag kunde inte skaffa en ny lika kunnig vilket medförde att jag inte kunde forska och följaktligen så dog jag...

Jag undrar nu om någon känner igen Amiga spelet, och om det i såfall finns att få tag på till PC (annars kan jag köra det via en emulator!), eller om någon har ett fungerande Reunion.

Reunion skall vara släppt som freeware nu, men jag hittar bara döda länkar till det...

Jag har stört mig i mer än tio år över att jag inte klarade dom två spelen!!! :evil:

1
Skriv svar