Musens laser beter sig skumt - razer ouroboros

Medlem
Musens laser beter sig skumt - razer ouroboros

Hejsan! jag har uppgraderat från G9 och skaffat en razer ourboros, men på senaste tiden har jag verkligen märkt hur laser knäppar sig ibland, det är som att laser helt tappar kontakt och går kraftigt ner i mushastighet. Vad kan detta bero på?

värt och nämna är att jag har ingen riktigt musmatta, bara en riktigt billig som jag fick låna av morsan.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Ja, du nämner nog problemet själv. Om musmattan är ojämn får du den effekten. Håll dessutom koll så att ytan musen ligger på är ren


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Okey, bara och beställa hem en ordentlig musmatta ^^


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Skägg.
10 Chambers

Samtidigt brukar laser vara bättre på att läsa av "sämre" underlag. Men det är nog ett bra sätt att börja felsökningen. Sen händer det ju faktiskt att möss går sönder så löser det inte problemet bör du reklamera.


signatur
Medlem

Kolla så att det inte sitter skit på "linsen".


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

När min beter sig så, då är det ofta ett hårstrå som har fastnat över linsen eller liknande

Medlem

Tack för alla svar, får se dom närmaste dagarna hur det blir, annars skickar jag tillbaka musen. Värt och nämna att min Logitech g9 är över 5 år gammal och hade absolut inga problem.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Har inga större problem med min Ouroburos iaf, vet att den segar ner sig lite när batteriet går ner på en stapel däremot.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Som någon annan sa så kanske det hjälper att göra rent linserna, brukar få göra det några gånger per år på min mionix. Brukar vända på musen och använda en trätandpetare för att skrapa rent, men det finns säkert bättre metoder. Akta när du kollar under, får du exakt rätt vinkel så ser du lasern tillslut. Tror inte det är jättefarligt, iaf inte med den styrkan i musens laser, men bättre säker än blind på ena ögat...

1
Skriv svar