Robot
Metroid Prime

När andra spelutvecklare försökte att överrösta varandra med kulsmatter och explosioner svarade Retro Studios med öronbedövande tystnad.

#nintendo, #super-metroid, #metroid-prime, #retro-studios, #343-industries, #halo-4, #bungie-software, #super-mario-64, #the-legend-of-zelda-the-ocarina-of-time, #metroid-other-m, #team-ninja


Medlem
Metroid Prime

Metroid <3

Medlem

vad folk alltid klagade på hur siktet fungerade i metroid prime.
men kommer en ihåg hur man gapade över grafiken framför allt med tanke på att det var för gamecube


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Lätt en av de bästa gamecube spelen!

Medlem

Spelet hade dessutom ett fantastiskt soundtrack!

Medlem

Tallon Overworld musiken kickar in när jag tänker på Metroid Prime, så oerhört underbart!

För att inte glömma Chozo Ghost musiken. Tror den får mig lika panikslagen som ljudet när Sonic håller på att drunkna...

phi
Medlem

Köpte en gamecube enbart för att spela Metroid Prime, som var ett förbannat bra spel enligt mig.

De senare spelen har jag inte ens vågat röra men det känns ju inte som att man har missat något.

Medlem

Tyckte Prime Echoes var helt klart i samma liga som Prime. Atmosfären och miljöerna var ju sjukt bra.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av phi:

Köpte en gamecube enbart för att spela Metroid Prime, som var ett förbannat bra spel enligt mig.

De senare spelen har jag inte ens vågat röra men det känns ju inte som att man har missat något.

Tvåan är värt att spela. Trean är la bra på det sätt att de utnyttjar wiimoten duktigt. Men det kör samma race som de tidigare spelen och är därför ganska förutsägbart och tråkigt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Denna artikel har antagligen förstört en helg tänkt för studier.

Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin

Inaktiv

När Metroid och Mario började köras i 3D, så slutade jag serien. Hoppas Metroid återkommer i sin klassiska sidoscrollande stil.

Medlem

Sjukt bra minnen från prime 1 och 2.
Otroligt bra spel som ingen bör missa.
Och fan vad jag fick sug att spela igenom..
vart får man tag i en GC idag med dessa spel?

Medlem

Ruskigt bra spel! Köpte min GameCube enbart för Metroid-spelen. Har fortfarande kvar min GameCube med både Metroid Prime och Metroid Prime 2: Echoes (som inte var riktigt lika bra).

Medlem

Älskar metroid ända sedan gameboy versionerna, Super Metroid är favorit, alltid velat spela Metroid Prime, men för 10 år sedan var jag inte så jättesugen på att köpa en konsol för ett spel :), fortfarande inte testat något efter SNES

Medlem

Skaffade Gamecube enbart för Metriod Prime och det var utan tvekan det bästa spelet till konsolen. Jag tycker nog oxå att det var ett utav de bästa spelen som släpptes under hela den generationen


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Metroid Prime, som många skrivit ett riktigt bra spel!

Echoes var bra det med, men jag störde mig på en sak väldigt mycket.
Metroid-spelen är som upplagda för att utforska varje "level" i detalj och scanna av allting som går. (Jag gillar att ta tid på mig för det)

Att då ta designbeslutet att Dark Aether skadar Samus när hon är utanför ljuskällorna är för mig rätt korkat. Det blir en ogenomtänkt bestraffning av spelare som gillar en rätt central del av gameplay:et i Metroid serien.

Medlem

Åh... Metroid. Spelade gamla Metroid på Nintendo 8-bit. Så sjukt underhållande. Hmm..

*Letar reda på 8-bitspelen*


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Längtar så sjukt mycket på vad Retro Studios gör för Wii U spel.
Hoppas på ett nytt Metroid, kanske i 3dje person med FPS-element. Inte som senaste Wii spelet som Team Ninja skapade, det var en "flopp" för att vara Metroid.

Medlem

Metroid är ett av de bästa fps-spelen jag har spelat, imho.

Medlem

säger bara metroid på gameboy, vilken nagelbitare, sug på den M$ och Sony!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Det här spelet stod för en betydligt längre upplevelse än 20 timmar för mig. Vet inte hur många gånger jag startade om från början eller bara sprang omkring och utforskade alla möjliga vrår. Mysigt, häftigt och galet kul

Medlem

Lyssna.

Medlem

Köpte nyss Metroid Prime Trilogy på ebay efter att ha läst din artikel. Blev sugen på MP1 men orkar inte koppla in min Wii igen så jag kör hela trilogin på Wii U istället.

Mina favoritlåtar för övrigt (speciellt Deep Lake):

Edit: ÅÅÅÅÅHHHHH vad jag älskar Metroid Prime!!! *kärleksutbrott*

Medlem

Ett nytt Metroid Prime till WiiU är nästan make/break för den maskinen för min del. Det blir ju smärtsamt uppenbart att FLOPS fortfarande kommer efter hantverksskicklighet efter att ha spelat MP. Jag fastnade aldrig riktigt för Echoes, men tredje delen till Wii gillade jag.
Även om min son har misshandlat luckan till mitt GC så är ju Wii fortfarande bakåtkompatibel.
Någon som vet om det går att köpa Zero Mission och Fusion till 3ds på något vänster?

Medlem
Skrivet av maucau:

Någon som vet om det går att köpa Zero Mission och Fusion till 3ds på något vänster?

Fusion kommer förmodligen till virtual console någon gång framöver. Har det redan på VC till 3DS (fick det tillsammans med en massa andra spel då jag hade köpt min konsol innan nintendos prissänkning)

Medlem

Jag brukar damma av mitt Gamecube med jämna mellanrum för att spela tre spel, no more, no less: Metroid, Mariokart dubble dash och Super smash brothers melee. Tre kanonlir! Till sist, satte mig ned för några helger sedan och varvade Metroid på den gamla NES:en, fyfan, det spelet är tidlöst!


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

för den egna delen kom man inte längre än till den del då en viss sort rymdpirater kommer och säger hej... Men fram till dess var det underbart


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem

Vad oväntat att skribenten tycker Other M är sexistiskt... FAN vad förvånad jag blir. Varför? För att Samus tar order av män? Eller är hennes bröst kanske för stora? Other M är mycket bättre än samtliga Prime-spel i min mening, framför allt handlingen är överlägsen. Prime-spelen lider av designproblem där man irrar omkring och backtrackar i all oändlighet för att man glömt var man skulle använda sitt nyvunna föremål för att komma vidare i spelet.

Jag gillar inte att Other M håller en i handen, men i övrigt är det det bästa Metroid-spelen sedan Super Metroid. Sakamoto, som som tur var har betydligt mer att säga till om än feministiska spelskribenter, ser inte ens Prime-serien som canon. Och Retros nästa spel lär knappast bli ett nytt Prime-spel då många stack från företaget för att de var så trötta på att utveckla tre Prime-spel på raden.

Other M är varken sexistiskt eller dumt, det är tvärtom en väldigt vacker tolkning av Samus känslor gentemot Adam som fadersfigur, och hans ansvarstagande gentemot henne som liten uppnosig rebell.

1
Skriv svar