Annons avslöjar – Playstation 4 till Europa under 2013

Robot
Annons avslöjar – Playstation 4 till Europa under 2013

Via en tidningsreklam berättar Sony att Playstation 4 lanseras i Europa i år.

#microsoft, #sony


Medlem
Annons avslöjar – Playstation 4 till Europa under 2013

Önskar bara PS4 kunde göra något imponerade, skulle vilja ha PS4 eftersom jag alltid haft xbox, men xbox lyckas ändå fortsätta ha en stor plats i mitt hjärta.

Medlem

blir båda två som vanligt


signatur

God is dead

Skribent

Jag klickade fel. Klart det blir båda


signatur

I am the black wizards.

Medlem

PS4 men E3 kan fortfarande göra så att jag ändrar mig.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Önskar bara PS4 kunde göra något imponerade, skulle vilja ha PS4 eftersom jag alltid haft xbox, men xbox lyckas ändå fortsätta ha en stor plats i mitt hjärta.

Jämfört med One ser den i nuläget förhållandevis imponerande ut.

För mig blir det antingen båda eller ingen. Jag lär vänta ett tag innan jag köper dem i alla fall.

Medlem

Största anledningen till Xbox one är Sonys dåliga Europa nät
Min son har en Ps3 och det är för mycket strul online som inga gratis spel kan fixa. Vi tycker alla olika så Xbox för mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Alldeles för tidigt att svara på.

Inaktiv

Xbox handkontroll klarar jag mig inte utan + att polarna harXbox så One får det bli,
om det kommer några Motorstorm spel och nått Twisted metal till ps 4 då får man skaffa den också för dom spelen hade man mest kul med på ps3.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Nattöppet på Gamestop i staden jag bor i så det blir en otroligt sen kväll för min del!! Förmodar att det även inte blir den billigaste heller

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Önskar bara PS4 kunde göra något imponerade, skulle vilja ha PS4 eftersom jag alltid haft xbox, men xbox lyckas ändå fortsätta ha en stor plats i mitt hjärta.

Förstår inte alls vad du menar?
Den är ju minst likvärdig med Xbox One om man går på vad som presenterats hittills.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Önskar bara PS4 kunde göra något imponerade, skulle vilja ha PS4 eftersom jag alltid haft xbox, men xbox lyckas ändå fortsätta ha en stor plats i mitt hjärta.

lolwut


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Att man måste ha tillgång till internet en gång/24hr med Xbox One samt att man inte kan låna spel av polare (utan att betala en summa) tror jag kommer skada Microsoft en hel del.

Playstation 4 blir det i a f för mig.

Medlem

Playstation 4 utan tvekan. Sony har de senaste åren gång på gång visat att de tar innovationen åt rätt håll medan Microsoft gång på gång visat motsatsen. Windows 8 är ett praktexempel på kardinalkatastrof.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Playstation 4 utan tvekan. Sony har de senaste åren gång på gång visat att de tar innovationen åt rätt håll medan Microsoft gång på gång visat motsatsen. Windows 8 är ett praktexempel på kardinalkatastrof.

Visserligen har du en poäng, men å andra sidan har Sony i princip stått för 0 egen innovation under förra generationen.

Microsoft tog täten och Sony apade efter med varierat resultat. Betyder inte att Sony på något sätt skulle vara sämre, men jag vet inte om jag skulle våga påstå att mycket innovation har skett från deras sida

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Brain:

Playstation 4 utan tvekan. Sony har de senaste åren gång på gång visat att de tar innovationen åt rätt håll medan Microsoft gång på gång visat motsatsen. Windows 8 är ett praktexempel på kardinalkatastrof.

Visserligen har du en poäng, men å andra sidan har Sony i princip stått för 0 egen innovation under förra generationen.

Microsoft tog täten och Sony apade efter med varierat resultat. Betyder inte att Sony på något sätt skulle vara sämre, men jag vet inte om jag skulle våga påstå att mycket innovation har skett från deras sida

Sony är imo mycket mer kreativa, stor variation på spel och även väldigt indievänliga. Microsoft vill vara mer blockbuster, Halo, Gears, CoD etc.

Medlem

PS4:

- 30% kraftigare grafikkort än Xbox One(hädanefter X1)

- Istället för simpelt DD3 minne så mycket snabbare GDDR5 minne som vanligtvis finns i högpresterande grafikkort.

- Satsar på spel istället för "social TV" och jänkarboll(NFL).

- Slipper betala för Xbox Live. Visst finns premiumtjänster men det räcker mer än väl med hederligt gratiskonto.

Slutsats: PS4 > X1 på alla tekniska detaljer OCH det finns ett fokus på spelande.

Medlem

Mina favorittitlar kom ut till PS3 och således blir mitt val PS4, då jag kan förvänta mig att se dem även där.

Den som säger att Playstation 4 är minst lika bra som Xbox One, försöker bara vara diplomatisk.
Med ett grafikkort som i runda slängar har ca: 33% mer beräkningskraft än Xbox och GDDR5 som har mer än dubbelt så hög minnesbandbredd, får nog Xbox One se sig slagen i ren prestanda.

Medlem

Hmm köpa en AppBox med kanaler eller en spelkonsol? Det blir spelkonsol så klart! aka ps4


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Kommer aldrig att köpa en Xbox one. Vad händer den dagen dom slutar supporta den och det inte går att regga spelen på kontot.........Man hyr spelen till den imo =(

Du skulle ha varit med på den tiden då Xbox one var online då hade du kunnat spelat det här *pekar på spelhyllan*.........=(

Medlem
Skrivet av electric8:

Hmm köpa en AppBox med kanaler eller en spelkonsol? Det blir spelkonsol så klart! aka ps4

Tröttsamt argument som redan känns uttjatat.
Bara för att en sak har x antal funktioner så behöver det inte betyda att den saknar vad som är väsentligt, vänta och se tills man sett resten säger jag.
Efter E3 vet vi förhoppningsvis om One är mer än en "AppBox med kanaler" eller inte.

Inaktiv
Skrivet av izayoi:

Att man måste ha tillgång till internet en gång/24hr med Xbox One samt att man inte kan låna spel av polare (utan att betala en summa) tror jag kommer skada Microsoft en hel del.

Playstation 4 blir det i a f för mig.

Det kommer visa sig att Sony kör ett liknande system, för som det är nu så verkar de hålla truten.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av izayoi:

Att man måste ha tillgång till internet en gång/24hr med Xbox One samt att man inte kan låna spel av polare (utan att betala en summa) tror jag kommer skada Microsoft en hel del.

Playstation 4 blir det i a f för mig.

Det kommer visa sig att Sony kör ett liknande system, för som det är nu så verkar de hålla truten.

Verkar tyvärr troligt. Gissar att de stora spelutgivarna verkligen vill ha det här "piratskyddet" och därför hellre skulle göra exklusiva spel till xbone ifall sony inte har det. Hoppas kan man ju alltid göra dock.

Medlem

Kul att många som tidigare klagade på PS4 helt och hållet bortser Sonys presskonferens där det var bu och bä om sociala funktioner och att all gameplay var för-renderat o.s.v. Nu går MS igenom samma klagomål från samma personer.

Faktum är att bägge konsolerna (i min åsikt) har misslyckats i att framhäva den där speciella "hypen" från när förra generationen släpptes. Blir enbart PC denna gång.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

PS4:

- 30% kraftigare grafikkort än Xbox One(hädanefter X1)

- Istället för simpelt DD3 minne så mycket snabbare GDDR5 minne som vanligtvis finns i högpresterande grafikkort.

- Satsar på spel istället för "social TV" och jänkarboll(NFL).

- Slipper betala för Xbox Live. Visst finns premiumtjänster men det räcker mer än väl med hederligt gratiskonto.

Slutsats: PS4 > X1 på alla tekniska detaljer OCH det finns ett fokus på spelande.

Svårt att säga vad SRAM kommer ge Xboxen men i stort så ja..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag ser jätte mycket fram emot min PS4 :), kommer slå till på Driverclub och Destiny, hoppas också på härliga Star Ward spel i framtiden!

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Jag ser jätte mycket fram emot min PS4 :), kommer slå till på Driverclub och Destiny, hoppas också på härliga Star Ward spel i framtiden!

Star Wars

Skrivet av Sethernis:

- Slipper betala för Xbox Live.

vet vi att psntjänsten blir gratis? Vet vi att xbox live kommer kosta?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hoppas PS4 släpps lagom till julhandeln så man hinner spara ihop några kronor...

Medlem

kan vi inte bara bestämma oss för att köpa en konsol, så att alla i Sverige kör på samma

12
Skriv svar