"Europa är en mycket viktig marknad för Xbox One"

Robot
"Europa är en mycket viktig marknad för Xbox One"

Är Xbox One skräddarsydd för den amerikanska publiken? Nej, åtminstone inte om vi ska tro Microsoft.

#microsoft, #sony


Medlem
"Europa är en mycket viktig marknad för Xbox One"

kära microsoft Storbritannien är inte hela Europa.


signatur

God is dead

Medlem

Bortsett från Storbritannien så är resten av Europa en Sonyfästning...

Medlem

Europa = Playstations territorium

Medlem

Vad skulle de annars säga? "Vi skiter i Europa"?

Medlem

Jänkarnas kunskap om sin omvärld och dess länder är ett skämt...

Medlem
Skrivet av j0tun:

Vad skulle de annars säga? "Vi skiter i Europa"?

Ja precis, onödiga nyheter att posta...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Eftersom PS3 funkade lite knackigt i europa så kanske det är bra att microsoft fick den chefen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Microsoft kunde ju nästan inte riktat in sig mer mot amerikanska "dudebros" om de försökt - TV, sport, TV, amerikansk fotboll, Forza, TV och så Call of Duty.

Var det inte snack tidigare om ett avtal med Pizza Hut så att det skulle gå att beställa Pizza också?

Medlem
Skrivet av Margy:

Microsoft kunde ju nästan inte riktat in sig mer mot amerikanska "dudebros" om de försökt - TV, sport, TV, amerikansk fotboll, Forza, TV och så Call of Duty.

Var det inte snack tidigare om ett avtal med Pizza Hut så att det skulle gå att beställa Pizza också?

Det går att beställa Pizza från pizza hut på xbox 360n i NA. Folket från Rooster Teeth (Red vs Blue skaparna) har gjort det i en av sina youtube videos som ett exempel.

Medlem

Ja engelsmännen lär ju inte ha större problem med att säga "XBOX ONE ON" eller vad nu är... Det är just dom länder där Engelskan inte är första språk som är intresserade av hur Kinect 2.0 kommer funka, eller röst styrningen i sig, kommer funka i alla länder med andra språk än Engelska? Om jag köper Xbox1, så ska jag kunna säga Xbox PÅ! Annars kan MS glömma mig som kund, fast det lär dom få göra ändå, för jag lutar ändå mer åt PS4.

Bara att grafikkortet är 30% bättre än den på Xbox skulle kunna avgöra saken, men sen finns det så många saker till som förstör för MS. Always Online, Inga beg. spel utan kostnad, xbox live (MP som kostar), m.m.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Inte för att alla sportfunktioner och TV spelar någon roll egentligen men det där är ju en ren lögn. Väldigt mycket av det de visade är ju ganska låst till USA, och om det inte är låst så är det relativt ointressant för den europeiska marknaden.
Jag har svårt att tro att jag kan säga "Xbox watch SVT" inom de närmaste åren... Dels för att jag hitills inte sett någon anledning att skaffa Sportbox 720 och dels för att funktionen säkerligen inte finns där.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Inte för att alla sportfunktioner och TV spelar någon roll egentligen men det där är ju en ren lögn. Väldigt mycket av det de visade är ju ganska låst till USA, och om det inte är låst så är det relativt ointressant för den europeiska marknaden.
Jag har svårt att tro att jag kan säga "Xbox watch SVT" inom de närmaste åren... Dels för att jag hitills inte sett någon anledning att skaffa Sportbox 720 och dels för att funktionen säkerligen inte finns där.

Ja och om det finns vissa av funktionerna där så är det troligen så att den har en månads kostnad i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja engelsmännen lär ju inte ha större problem med att säga "XBOX ONE ON" eller vad nu är... Det är just dom länder där Engelskan inte är första språk som är intresserade av hur Kinect 2.0 kommer funka, eller röst styrningen i sig, kommer funka i alla länder med andra språk än Engelska? Om jag köper Xbox1, så ska jag kunna säga Xbox PÅ! Annars kan MS glömma mig som kund, fast det lär dom få göra ändå, för jag lutar ändå mer åt PS4.

Bara att grafikkortet är 30% bättre än den på Xbox skulle kunna avgöra saken, men sen finns det så många saker till som förstör för MS. Always Online, Inga beg. spel utan kostnad, xbox live (MP som kostar), m.m.

Tips: du borde uppdatera dig om vad som gäller om boxen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Microsoft - när de klampat i klaveret så kan de bara inte stå still.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja engelsmännen lär ju inte ha större problem med att säga "XBOX ONE ON" eller vad nu är... Det är just dom länder där Engelskan inte är första språk som är intresserade av hur Kinect 2.0 kommer funka, eller röst styrningen i sig, kommer funka i alla länder med andra språk än Engelska? Om jag köper Xbox1, så ska jag kunna säga Xbox PÅ! Annars kan MS glömma mig som kund, fast det lär dom få göra ändå, för jag lutar ändå mer åt PS4.

Bara att grafikkortet är 30% bättre än den på Xbox skulle kunna avgöra saken, men sen finns det så många saker till som förstör för MS. Always Online, Inga beg. spel utan kostnad, xbox live (MP som kostar), m.m.

http://www.youtube.com/watch?v=NMS2VnDveP8

Någonting liknande komiskt att vänta?

Inaktiv

Phil Harrison gick över till Microsoft? En eloge till Sony som såg till att dumpa skrället lagom innan PS4 kommer ut på marknaden.

Medlem
Skrivet av Seeings:
Skrivet av PcKaffe:

Inte för att alla sportfunktioner och TV spelar någon roll egentligen men det där är ju en ren lögn. Väldigt mycket av det de visade är ju ganska låst till USA, och om det inte är låst så är det relativt ointressant för den europeiska marknaden.
Jag har svårt att tro att jag kan säga "Xbox watch SVT" inom de närmaste åren... Dels för att jag hitills inte sett någon anledning att skaffa Sportbox 720 och dels för att funktionen säkerligen inte finns där.

Ja och om det finns vissa av funktionerna där så är det troligen så att den har en månads kostnad i vilket fall som helst.

XBOX TITTA PÅ SVT vore ju nice om nu SVT gick över till något format som Xboxen kunde läsa av Native och koppla direkt till SVT-Play.

Medlem

En av de sämsta markndasavföringarna jag har sett.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Seeings:
Skrivet av PcKaffe:

Inte för att alla sportfunktioner och TV spelar någon roll egentligen men det där är ju en ren lögn. Väldigt mycket av det de visade är ju ganska låst till USA, och om det inte är låst så är det relativt ointressant för den europeiska marknaden.
Jag har svårt att tro att jag kan säga "Xbox watch SVT" inom de närmaste åren... Dels för att jag hitills inte sett någon anledning att skaffa Sportbox 720 och dels för att funktionen säkerligen inte finns där.

Ja och om det finns vissa av funktionerna där så är det troligen så att den har en månads kostnad i vilket fall som helst.

XBOX TITTA PÅ SVT vore ju nice om nu SVT gick över till något format som Xboxen kunde läsa av Native och koppla direkt till SVT-Play.

Xbox, debatt, nu!!!! Hade ju dock vart skitkul att ropa ut svenska program och få den att ändra till dem ^^

Medlem

Tycker då att Microsoft skall börja följa Europeisk lag först om det skall tro att Xbox skall sälja mycket här i Europa.

Medlem

kan fortfarande inte se den konsolen utan att börja garva och fundera över hur jag ska dölja den vid tv'n =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Europa = Playstations territorium

Europe sales figures:
Wii – 49.37 million as of 31 March 2013
PlayStation 3 – 24.23 million as of December 2010
Xbox 360 – 23.73 million as of December 2010

http://en.wikipedia.org/wiki/Console_wars#Worldwide_sales_fig...

Medlem
Skrivet av Kogster:
Skrivet av Playcrafter:

Europa = Playstations territorium

Europe sales figures:
Wii – 49.37 million as of 31 March 2013
PlayStation 3 – 24.23 million as of December 2010
Xbox 360 – 23.73 million as of December 2010

http://en.wikipedia.org/wiki/Console_wars#Worldwide_sales_fig...

European release dates:
Xbox 360 - 2 December 2005
Playstation 3 - 23 March 2007

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(...

Medlem
Skrivet av Kogster:
Skrivet av Playcrafter:

Europa = Playstations territorium

Europe sales figures:
Wii – 49.37 million as of 31 March 2013
PlayStation 3 – 24.23 million as of December 2010
Xbox 360 – 23.73 million as of December 2010

http://en.wikipedia.org/wiki/Console_wars#Worldwide_sales_fig...

Det där var inte purfärska siffror direkt...

Medlem

kära microsoft Storbritannien är inte hela Europa.

Och USA är inte resten utav VÄRLDEN!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Förvånar mig att inte M$ gör en dedikerad TV med inbyggd Xbox och mediabox, då behöver man inte gömma nått och priset hade nog varit det samma efter ett tag, 50 tums Xbox1


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Inte Microsofts fel att svenska tv-operatörer ligger 15 år efter USAs.

Medlem

Inte Microsofts fel att svenska tv-operatörer ligger 15 år efter USAs.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av HaZe303:

Ja engelsmännen lär ju inte ha större problem med att säga "XBOX ONE ON" eller vad nu är... Det är just dom länder där Engelskan inte är första språk som är intresserade av hur Kinect 2.0 kommer funka, eller röst styrningen i sig, kommer funka i alla länder med andra språk än Engelska? Om jag köper Xbox1, så ska jag kunna säga Xbox PÅ! Annars kan MS glömma mig som kund, fast det lär dom få göra ändå, för jag lutar ändå mer åt PS4.

Bara att grafikkortet är 30% bättre än den på Xbox skulle kunna avgöra saken, men sen finns det så många saker till som förstör för MS. Always Online, Inga beg. spel utan kostnad, xbox live (MP som kostar), m.m.

Tips: du borde uppdatera dig om vad som gäller om boxen.

Vilket syftar du på, jag vet exakt vad som gäller, så istället för att vara allan ballan, så säg vad du menar!?

En rolig sak jag såg med kinect 2.0, ser exakt ut som Johnny Five´s huvud (roboten i Short Circuit filmen)... Sen tycker jag faktiskt inte att ONE är så ful som alla säger, tycker den ser rätt stilren ut. Den är inte alls speciell, men hellre det utseendet än t.ex PS3 eller Första Xbox360.

Johnny five is alive!!

Skrivet av Anzeh:

http://www.youtube.com/watch?v=NMS2VnDveP8

Någonting liknande komiskt att vänta?

LOL... Ja lär nog bli flera såna situationer i framtiden..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar