Call of Juarez: Gunslinger

Robot
Call of Juarez: Gunslinger

Polska Techland lägger bedrövliga The Cartel bakom sig och låter zombieapokalypsen ta en liten paus för att istället återvända till serien som satte dem på kartan. Gunslinger visar att den bästa spaghettiwestern idag görs i Polen.

#call-of-juarez-gunslinger-2, #bulletstorm


Medlem
Call of Juarez: Gunslinger

Håller med dig, spelat igenom det och känns inte direkt som att man bara "wow ska köra en gång till". Men som sagt arkadläget kan ju vara skoj såhär efter storyn är över. Förbaskat kul spel ändå och roligt berättande med alla flashbacks (lite mycket whiskey tror jag ändå han hade fått i sig i slutändan)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Det här ska bli sköj! Alldeles lagom dos tycker jag (sett i relation till det låga priset).

Tilll Calle: Han heter Leone, och ja...han ler i sin grav

Ambassadör
League of Legends

Hur är det med multiplayer? Finns det?
Multiplayern i Bound in Blood anser jag fortfarande vara underhållande trots att den är väldigt buggig och fungerar sisådär.

Medlem

Spelat några kapitel och jag gillart. Finns få saker som får en att känna sig lika bad ass som när man sprejar kulor från två six shooters.

Medlem
Skrivet av purjo:

Spelat några kapitel och jag gillart. Finns få saker som får en att känna sig lika bad ass som när man sprejar kulor från två six shooters.

På vissa ställen i spelet kändes det dock som att de inte hjälpte så mycket...Man bara "whaaaat slow down here guys"


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Jag tycker det är riktigt synd: gillade de första två CoJ starkt och hade förhoppningar att efter shovelware-misstaget som var the Cartel så skulle vi få en riktig uppföljare till bound in blood.
Nåja, i framtiden kanske.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Jag tycker det är riktigt synd: gillade de första två CoJ starkt och hade förhoppningar att efter shovelware-misstaget som var the Cartel så skulle vi få en riktig uppföljare till bound in blood.
Nåja, i framtiden kanske.

Enligt mig är då detta i paritet med B.I.B, Kortare kanske men oj så kul. Och att jämföra med cartel...Dont


signatur

Nothing is power without Control

Välskriven och underhållande recension ala FZ, blev intresserad av spelet.

Medlem
Skrivet av dali:

Hur är det med multiplayer? Finns det?
Multiplayern i Bound in Blood anser jag fortfarande vara underhållande trots att den är väldigt buggig och fungerar sisådär.

Nej ingen multiplayer

Medlem

Det är faktiskt en styrka att veta hur långt ett spel ska/kan vara utan att det blir långrandigt. Då gör det inget om det är kortare spel. Som Shank 2, det var skitkul och lagom långt för efter sista bossen kände man sig ändå ganska nöjd. Och det var kanske 4-5 timmar långt om man inte är expert.

Bra recension.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Moderator | Testpilot

Härligt med en recension frånj Kalle Mer sådant!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Verkar inte vara årets höjdare precis, men till den extremt låga prislappen så är det nog värt varenda öre!

Kostar typ 15 euro på Steam


signatur

Game long and prosper

Medlem

Väntar nog till rean. Gillade första call of juarez


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tänkte bara varna att FOVen på pc är ganska låg och den går inte att justera för tillfället. På steamforumet har en developer sagt att de jobbar på saken men har vad jag vet inte gett något datum för patch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Touhatsu:

Jag tycker det är riktigt synd: gillade de första två CoJ starkt och hade förhoppningar att efter shovelware-misstaget som var the Cartel så skulle vi få en riktig uppföljare till bound in blood.
Nåja, i framtiden kanske.

Vad är synd? Det är ett bra spel, om än inte fantastiskt,.

Skrivet av crimsonidol:

Välskriven och underhållande recension ala FZ, blev intresserad av spelet.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Härligt med en recension frånj Kalle Mer sådant!

Sånt värmer, tack!


signatur
Medlem

Bra recension, helt överkomligt pris för skön helgunderhållning, ser fram emot att ladda revolvern ikväll

Medlem

Köpte spelet tidigare idag, förvånandes över prislappen och funderade över vad som var haken. Har suttit och spelat 4 timmar enligt steam, har sjukt kul än. Även om storyn hade varit slut nu hade det varit värt pengarna då jag inte skrattat så mycket i en shooter sedan.. urminnes tider.

Klockrena kopplingar mellan huvudkaraktärens återberättande av hur saker gått till när man spelar igenom det som hänt samtidigt som han berättar om det. Har inte varit så lyrisk över ett spel sedan jag lirade DayZ första gången. Sedan dess har det varit rejäl speltorka i min värld.

Kan definitivt rekommendera det till er som vill ha lite snabb action eller är allmänt western-sugna Tycker spelet känns väldigt välgjort, förutom att det skiner igenom i grafiken att spelet är multi-platform.

Medlem

Hade hellre betalat fullpris och fått ett Call of Juarez i stil med det första och Bound in Blood. Blev sjukt besviken på detta repetiva spel som stinker billig arcade. Bryr mig inte ett skit om massa löjliga combos och så vidare. Ville ha ett schysst och djupt western spel som inte bara skrapar på ytan, känns som man bara kastas omkring mellan massa små-sekvenser, plöjer alla fiender och sedan en boss på slutet och så fortsätter det. Den svarta ramen som permanent visas ute i kanterna och tar upp 1-2cm av skärmytan gör mig förbannad också, hur tänkte dom där? Trodde i början att den skulle försvinna illa kvickt när spelet drog igång!

Näe fan, lägger inte mer tid på detta spel

Medlem

Varför Cel-shading!?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker trean är välförtjänt, sitter själv och lirar, det är inte alls i samma klass om Bound In Blood då det är ganska repetivt, men det är rätt härligt att springa runt med dubbla pistoler och skjuta som en galning. Bra tidsfördriv, väl värt pengarna, ingen direkt uppföljare till resten av CoJ serien.

Bra recension förresten Kalle!

Medlem

Mycket bra recension och ett mycket bra spel! Det enda jag inte riktigt håller med om är att "Enkelt i sitt utförande" ses som något negativt. Jag har spelat det sen samma dag det släpptes och tycker att det är ett av de mest underhållande FPS som jag har kört på länge. Det har en betydligt mer lättsam ton än de tidigare spelen men undviker samtidigt att bli tramsigt och hela historien berättas dessutom på ett mycket underhållande sätt. Jag gillar också att de har satsat på ett riktigt bra Arcade-läge än någon halvtaskigt multiplayer, men jag verkar också vara den sista människan på planeten som föredrar singleplayer. Kort och gott - Call of Juarez: Gunslinger rekommenderas varmt!

Medlem

Nu har de släppt patch så man kan pilla i ini filen och ändra bland annat fov, ta bort den svarta ramen m.m.

Medlem
Skrivet av koleny:

Nu har de släppt patch så man kan pilla i ini filen och ändra bland annat fov, ta bort den svarta ramen m.m.

Borde ha funnits som enkla inställningar i in-game menyn

Anyways, gå till:

C : \ Users\DITTNAMN\AppData\Local\techland\cojgunslinger\out\Settings

Öppna "Video.scr" med en text-editor, t.ex. Notepad++

Lägg till dessa linjer längst ner och spara:

ForcedHorzFov(xx) - Byt ut xx med ett värde emellan 80-110.
DisableScreenBorder() - Tar bort den svarta ramen!

Ändringarna syns IN GAME, tyvärr återstår 2 svarta kanter - får väl se vad som dyker upp i nästa patch!

Medlem
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av koleny:

Nu har de släppt patch så man kan pilla i ini filen och ändra bland annat fov, ta bort den svarta ramen m.m.

Borde ha funnits som enkla inställningar i in-game menyn

Anyways, gå till:

C : \ Users\DITTNAMN\AppData\Local\techland\cojgunslinger\out\Settings

Öppna "Video.scr" med en text-editor, t.ex. Notepad++

Lägg till dessa linjer längst ner och spara:

ForcedHorzFov(xx) - Byt ut xx med ett värde emellan 80-110.
DisableScreenBorder() - Tar bort den svarta ramen!

Ändringarna syns IN GAME, tyvärr återstår 2 svarta kanter - får väl se vad som dyker upp i nästa patch!

Jo de borde de gjort men man ska vara glad att de tog sig tid och gjorde någonting överhuvudtaget! Med tanke på hur det brukar vara nuförtiden

Medlem

Mindre än 150 kr ?!
Det var vad jag tänkte när man kunde förhandsboka det ... Tänkte , äsch kan väl testa ... Det var riktigt jädra kul!
Hade kunnat betala 300 kr också o fortfarande varit värt pengarna!

1
Skriv svar