Robot
The Nightjar

I rymden kan ingen höra dig skrika, och i den här djupt obehagliga rymden kan du inte heller se det som får dig att skrika. Allt du har är två öron – och hopplösa odds.

#the-nightjar


Medlem
The Nightjar

BLEH IOS SPEL.

Medlem

Stort tack för recensionen, köptes faktiskt direkt. Min nya räddning i väntande tider!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Furrnox:

BLEH IOS SPEL.

Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.

Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Furrnox:

BLEH IOS SPEL.

Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.

Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.

Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.

Medlem
Skrivet av 22EpsiloN:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Furrnox:

BLEH IOS SPEL.

Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.

Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.

Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.

Ja det gjorde det. Jag var tvungen att kasta kallt vatten i ansiktet och hade 4 personer som höll tillbaka min vrede!

Nä - retade är väl inte rätta ordet? Det är ju inte så att man dör av att det inte var till i-telefon?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser spännande ut! Eller det kanske ska vara hör spännande? Ska i alla fall köpa och tack för bra recension


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Redaktör
Ponny
Skrivet av 22EpsiloN:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Furrnox:

BLEH IOS SPEL.

Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.

Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.

Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.

Man skulle kunna tro att det var så, men vi förutsatte inte att alla körde Ios. Heck, två av redaktörerna på FZ kör ju Android-mobiler. Mobilplattformen var snarare en kvarleva från forntiden, innan Ios och Android. Men nu är den död. Nu har vi två testplattformar. Woohoo! Välkommen till nutiden, FZ.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av 22EpsiloN:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Furrnox:

BLEH IOS SPEL.

Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.

Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.

Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.

Man skulle kunna tro att det var så, men vi förutsatte inte att alla körde Ios. Heck, två av redaktörerna på FZ kör ju Android-mobiler. Mobilplattformen var snarare en kvarleva från forntiden, innan Ios och Android. Men nu är den död. Nu har vi två testplattformar. Woohoo! Välkommen till nutiden, FZ.

Väntar då med spänning på första recensionen till Jolla. Eller ja, Sailfish heter väl plattformen

Medlem

Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!

Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Furrnox:

BLEH IOS SPEL.

Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.

Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.

Hans reaktion kanske hade mer att göra med att han insåg att han inte kan köra spelet? Jag hade nämligen exakt samma reaktion, på grund av den anledningen.

Medlem

Jag skulle jättegärna spela detta, men har Android. :/ Hm.. Både tillbehörs- och mjukvaru-utvecklare måste lära sig att alla inte har iPhone.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Men! Men, men.... Windows Phone då!?

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!

Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?

Alltså - inget ljud av kvalité då.

Medlem

Alla vet att IOS är bäst, resterande människor lever i förnekelse •_•'

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av KatOne:

Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!

Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?

Alltså - inget ljud av kvalité då.

Hur menar du? Min enda egentliga poäng är att det görs alldeles för lite mjukvaruarbete med ljud. Föredrar du ett Asus-kort så spelar det ingen roll. Eller att köra ett 7.1-system med hembyggda högtalare och slutsteg från en Volvo med hemlödda ljudkretsar.

Poängen är bara att fantastiskt många spelutvecklare inte ens placerar ut 3D-ljud i sina spelmiljöer, utan nöjer sig med platt stereouppspelning ("direct to speakers" som om ljudet kom från Spotify i bakgrunden) oavsett vilken miljö spelaren befinner sig i. Och digitalt 3D-ljud (som fortfarande kan nyttjas med endast två stereoelement) låter faktiskt fantastiskt övertygande, och är dessutom i en prisklass som i praktiken alla har råd med.

Allt för få spelutvecklare nyttjar Alchemy, allt för få nyttjar EAX, och så vidare. Och det är förjävligt synd.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Alla vet att IOS är bäst, resterande människor lever i förnekelse •_•'

Vad som är "bäst" varierar nog beroende på vem man frågar. Om du menar användargränssnitt, ja förmodligen. Men om du menar möjligheten att fråga personliga assistenten efter närmaste abort-klinik, då tror jag iOS är betydligt sämre än sina konkurrenter. För att ta ett exempel.

Medlem

Ni som tycker att detta verkar intressant, kan kolla in en gammal mod till HL-2, Blind Monks Society, som spelas på nästan samma sätt, fast med mus och tangentbord då förstås.

http://www.youtube.com/watch?v=lG0XBz68AoM

Medlem

spännande recension faktist! Synd att man har en android bara..
påtal om det, så önskar jag att fz kunde recensera android spel med

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Segas:
Skrivet av KatOne:

Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!

Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?

Alltså - inget ljud av kvalité då.

Hur menar du? Min enda egentliga poäng är att det görs alldeles för lite mjukvaruarbete med ljud. Föredrar du ett Asus-kort så spelar det ingen roll. Eller att köra ett 7.1-system med hembyggda högtalare och slutsteg från en Volvo med hemlödda ljudkretsar.

Poängen är bara att fantastiskt många spelutvecklare inte ens placerar ut 3D-ljud i sina spelmiljöer, utan nöjer sig med platt stereouppspelning ("direct to speakers" som om ljudet kom från Spotify i bakgrunden) oavsett vilken miljö spelaren befinner sig i. Och digitalt 3D-ljud (som fortfarande kan nyttjas med endast två stereoelement) låter faktiskt fantastiskt övertygande, och är dessutom i en prisklass som i praktiken alla har råd med.

Allt för få spelutvecklare nyttjar Alchemy, allt för få nyttjar EAX, och så vidare. Och det är förjävligt synd.

När du framför det sådär, kan jag inte säga emot dig. När jag införskaffade min studioutrustning, påpekade killen i butiken (lustigt nog) att det inte fanns EAX implementerat. Varför jag skulle vilja ha det, begriper jag inte. Men när man tänker efter så har du faktiskt rätt, det leks väldigt lite med tekniken som existerar 2013...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Furrnox:

BLEH IOS SPEL.

Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.

Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.

Windows phone då?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Allt för få spelutvecklare nyttjar Alchemy, allt för få nyttjar EAX, och så vidare. Och det är förjävligt synd.

+1

...och jag skyller det på äckelbox och failstation

För att vara lite on-topic så känns det ju otroligt dumt att det bara kom till IOS -.-


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Skrivet av 73mpl4R:

Stort tack för recensionen, köptes faktiskt direkt. Min nya räddning i väntande tider!

Ska du ha barn?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har faktiskt en far som är blind som skulle älskat ett spel som detta, om det gick att nagivera som blind och inte var på engelska

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Stort tack för recensionen, köptes faktiskt direkt. Min nya räddning i väntande tider!

Ska du ha barn?

Haha, tänkte inte på att det kunde låta så. Nej, min vän, det var tristessens räddning! (med reservation för eventuell ironi!)

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Stort tack för recensionen, köptes faktiskt direkt. Min nya räddning i väntande tider!

Ska du ha barn?

Haha, tänkte inte på att det kunde låta så. Nej, min vän, det var tristessens räddning! (med reservation för eventuell ironi!)

Aha, det var ju synd, men det kommer nog lite senare när du minst anar det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

gnu
Medlem
Medlem

ser spännande ut, ska nog pröva detta


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Verkar nice, vill prova! (får dock invänta androidreleasen om den nu kommer )


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar