Detta hade Peter Molyneux gömt i Curiosity

Robot
Detta hade Peter Molyneux gömt i Curiosity

Bit för bit har klickats bort, idag försvann den sista biten och det hemliga innehållet avslöjades.

#22-cans, #curiosity


Skribent
Detta hade Peter Molyneux gömt i Curiosity

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ja.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Sjukt cool idé, ska bli kul att se vilken riktning Godus nu tar!

phi
Medlem
Medlem

Måste säga att jag är imponerad. Låter sjukt roligt synd att man inte var den som lyckades komma åt kärnan först..


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Så jävla ovärt. Vet dock inte vad jag hade förväntat mig, som hade kunnat vara bättre.

Medlem

Inte illa pinkat alls!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Riktigt coolt !

Skribent
Skrivet av Javas:

Inte illa pinkat alls!

Håller med. Jag blev jäkligt imponerad.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det där var faktiskt betydligt bättre än vad jag hade väntat mig.

Molyneux får tillbaka några poäng efter en hel del lite mindre lyckade saker.

Medlem
Skrivet av MrYoung:

Så jävla ovärt. Vet dock inte vad jag hade förväntat mig, som hade kunnat vara bättre.

Det tror jag ingen vet. Det här var verkligen en belöning som tillfredställde på alla sätt. Inte nog med att den förevigar den lycklige saten i form av ett spel, personen får ju dessutom ta del av vinsterna som spelet gör. Det har med andra ord även praktiskta konsekvenser, utöver de prestigefulla. Kan inte tänka mig en bättre belöning (eller mer sur sådan, beroende på från vilket perspektiv man ser på det )

Medlem

Det låter ju ganska bra men som med allt som Peter Molyneux säger så tar jag det med ett lastfartyg med salt för han må ha bra idéer ibland men oftast är det bara snack och inte mycket till spel.
Så hur mycket den person som vann verkligen kommer att påverka får vi väl se.

Medlem

Trodde nästan han skulle säga "You -you the person who had reached the centre - will recieve a copy of this game. Thank you." och gå av scenen.

Medlem

Är det the Rock i gifen? eller vilken film?

Medlem

undrar hur de gör om personen som blir utvald är helt ointresserad av att vara med på detta, alternativt gör jobbet väldigt slarvigt och dåligt, om alls.

Medlem

Hoppas bara att det var någon halvvettig person som har ork/passion nog för att hålla på med Godusspelet.
Kanske inte behöver vara en h4rdc0r3 gamer, men någon som bryr sig iaf.
Sen hoppas jag att Molyneux och co var smarta nog att se till att personen ifråga inte kan kränga sin gudastatus på Ebay

Medlem

Den här killen Peter, har sinnes porblem. Väldigt stora tankar. Nå filosofera går juh trots allt bra!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Well I be damned. Undra vad det dock betyder i praktik, vad den här personen faktiskt har för makt - för den egentliga makten ligger ju kvar hos utvecklarna.

Ett experiment som ledde till ett nytt experiment, kul att se den utvecklingen, även om jag själv aldrig lär va del av den.

Medlem

Och vinnaren är...
Kim Jong Un!
;D

Medlem

Bara jag som inte fattade vad priset faktiskt var? Uppfattade att det rörde sig om pengar från inkomsten? Men vad mer?

Vet inte varför, men jag lyckades inte greppa alls vad priset var.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

OM, spelet och denne persons möjlighet att påverka blir så episkt som det låter på Peter, så är det ett jäkligt coolt stunt.

MEN

Peter har ju sagt saker förr som har varit lite..överhypade? Bara det att han säger "You will be the god of an entire genre".. Ja eller i ett spel i alla fall, men ändå.

Som sagt, jag tycker genomförandet av detta kommer vara det som avgör om detta var apcoolt eller bara meh.


signatur

K9
:.:

Medlem

Känns inge vidare..

Tänk om personen i fråga är pelle 15 från borås som bara vill att folk ska ha ett jävla helvete i spelet.

Finns förhoppningsvis flertal allternativ han/hon får välja mellan och sedan så balanseras det realisitskt efter det.

Medlem
Medlem

Denna snubben borde bli politiker, för han snackar såååå mycket skiiiiiit.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ztreek:

Känns inge vidare..

Tänk om personen i fråga är pelle 15 från borås som bara vill att folk ska ha ett jävla helvete i spelet.

Finns förhoppningsvis flertal allternativ han/hon får välja mellan och sedan så balanseras det realisitskt efter det.

Fast vinsten blir ju också en morot, det lär ju inte bli många som köper det om personen bara jävlas med alla. Gör personen det istället bra så lär det sälja fler ex = mer royalties.


signatur
Skribent
Skrivet av Naida:

Är det the Rock i gifen? eller vilken film?

Det är nog från någon match. Ja, det är The Rock


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hade jag vetat detta innan deras Kickstarter så hade jag nog inte donerat några pengar utan väntat tills spelet kom ut. Glad att jag inte donerade samma summor som jag gjort för vissa andra projekt men så här i efterhand hade jag nog hellre lagt de pengar jag donerat på Godus till Elite eller Torment.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ztreek:

Känns inge vidare..

Tänk om personen i fråga är pelle 15 från borås som bara vill att folk ska ha ett jävla helvete i spelet.

Finns förhoppningsvis flertal allternativ han/hon får välja mellan och sedan så balanseras det realisitskt efter det.

Fast vinsten blir ju också en morot, det lär ju inte bli många som köper det om personen bara jävlas med alla. Gör personen det istället bra så lär det sälja fler ex = mer royalties.

Exakt. Tror Bryan Henderson är mycket väl medveten om att jävlandes är detsamma som att skjuta sig själv i foten i det här scenariot. Ju mindre seriöst han tar det, desto mindre pengar får han ut av det.

I övrigt verkar han vara runt 20 eller äldre, och en rätt så "normal" människa, så tror det här kan bli mer intressant än vi tror.

Medlem

Så den som vann detta får påverka hur deras spel, som redan är under utveckling, kommer utvecklas? Tror inte riktigt på det faktiskt.

12
Skriv svar