Hur arg blir du när du förlorar i spel?

Medlem

För 2 veckor sen så slog min kompis in handen i skärmen efter han blev dödad på MW3, vilket resulterade i en bruten hand med gips i 4 veckor, var inte långt i från att det skulle behövas operation heller. Själv så är man ju någorlunda lugn.

Medlem

Spelar så gott som aldrig PvP-spel, och det värsta jag har "rageat" är nog någon lätt svordom - har aldrig av ilska lagt hand på en dator eller konsol (eller något annat, i relation till spel) i hela mitt liv. ^^ Ibland blir det väl att man gör en lättare rage-quit om det går dåligt på något sätt, och stänger av spelet, men värre än så blir det aldrig.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Mycket arg om jag förlorar i dota2.

ELF
Medlem

Kan sitta och svära lite lätt för mig själv, men mer än så är det inte.

När jag var på DreamHack Winter 2007 så var det dock en person lite längre bort på raden bakom mig som inte direkt verkade ta förluster något vidare :). Svordomar flög lite kors och tvärs och tangentbordet fick ta emot diverse slag.....
Efter några timmer så slutade det med att han knäckte tangentbordet. Sen kom han tillbaka med ett nytt som han troligtvis hade varit och köpt i Inet-båset (eller vilka det nu var som var där...).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

jag brukar misshandla min dator psykologiskt och sen stänga av den

Medlem

Blir inte arg när jag förlorar en bana, men senast jag blev arg när blizzard beslöt att göra PS versionen av Diablo 3 bättre än på PC ( genom att skippa RMAH, införa Dodge mekanik mm) då bröt jag spel skivan itu och kastade boxen, känns helt rätt fortfarande

Skribent

Blir sällan arg nu för tiden, var mest i aggro-tonåren som jag gick under aliaset "Tangentbordsdödarn".

Däremot blir jag ofta tjurig, och man kan ofta höra mig muttra "amen vafaaan" när jag blir mördad i Chivalry: Medieval Warfare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

När jag och brorsan hade en Amiga 500 hade vi flera kopior av vissa spel, just för att de var så frustrerande att disketterna åkte i väggen titt som tätt. Kick off var ett sånt spel. Matcherna kändes ibland helt slumpmässiga. Minns en gång när jag fullständigt utklassade en polare. Halva hans lag var utvisat men det gick inte att göra mål eftersom hans målvakt fått nån slags AI-superdoping. Min målvakt å andra sidan var helt lam, blind och döv. Första och enda gången bollen var på min planhalva lyckas min polare få till en risig tåfjutt. Min målvakt kastar sig i slowmotion ÖVER bollen som stannar precis innanför mållinjen. Då brast det för mig och jag slet ut 3,5-disken, slungade den hårt i väggen varpå den splittrades i en kaskad av plast och metall. Min kompis tjöt av skratt. Sen gick vi ut i garaget och spelade pingis.

Jot
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=EY-LBTA5SPQ

Känslan vid 0:17 har vi nog alla känt någon gång.


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Alldeles för mkt, ett Xbox, 2 PS1 och N64, sönderslagna, söndersparkade, en bunt med kontrollers, joystickar mm, 2-3 tangenbord har säkerligen fått sätta sitt elektroniska liv på spel, datormöss har slungats iväg.

Den enda konsol som pallade trycket var Neo Geo

Så min ilska har säkerligen kostat mig 15-20 000 kr, men det har det varit värt, inget slår känslan att avreagera sig, framförallt ett litet skitspel som visar sig vara omöjligt. polarna satt och kastade freesbee med sina PS1 skivor som han inte klarade utav.

Säger som Dolph, i must break you!

Det är det som är så värdelöst med slädar på spelarna, slot ins är mkt bättre, större chans att maskinen överlever än att man bryter en släde i ilskan!

Sandsäck, porslin javisst, men inte lika kul, få saker slår känslan av att slå en homerun med en ps1, ps2, ps3, ps4 eller ännu enklare val Xbox ONE!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

@ Spiff

lögn - inget har sönder en tac2!!

Jo JAG!, mata skiten i golvet så får du se ;D, no more Tac2, tac och adjö!


signatur

Denon / Pioneer

Jag tycker absolut vi borde lägga ner mer energi och forskning på att kartlägga 100% hur tv-spel framkallar aggressivitet, för det är här aggressivitet verkligen födds. Aggresivitet är knappt synbart inom andra områden, ta hockeyspelare till exempel. När laget förlorar i sudden death gratulerar dom varandra utan att någonsin slå sönder material eller skrika mindre lämpliga ord mot varandra.

Så mer energi på forskning om det här med tv-spel, saker som orättvisor i samhället och folk som avskyr sina liv och har inget att förlora, har ingenting med hur folk tar till aggresivitet att göra.

Medlem

På xbox'en så blir jag inte arg alls när jag spelar, CoD, BF3 etc. Men så fort jag sitter vid datorn lackar jag. Men det kanske har med spelen att göra.. Spelar bara HoN, LoL och Dota2 på datorn. Så ja, jag antar att det har med spelvalen att göra.

När jag blir riktigt förbannad, så blir jag röd om ansiktet, kokar upp i kroppen, kliar över hela kroppen.. Slår kanske näven i sängen/datorstolen, 2 minuter senare är det vatten under bron.

Medlem

Ganska arg, tillräckligt att banka musen i bordet en gång och göra något konstigt murrljud men ilskan håller bara i någon sekund, blir mer besviken än arg oftast..

Medlem

Djup suck följt av bitterhet i en kvart, men inte mer än så. Förstår inte hur folk kan slå sönder saker å hålla på

Medlem

Förut i livet var jag mer aggressiv när saker inte gick min väg. Det värsta jag har gjort är att ta tangentbordet med ut i vedboden och gick loss på det med en yxa. Låter överdrivet, ja, men det var CS 1,6.

Nu svär jag bara och stänger av skiten om det går dåligt.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

När jag var mindre tog jag en hammare och slog sönder mina tangentbord några gånger. Numera är jag lugnare. Jag ryter till om det går åt skogen speciellt i spel där man måste vara snabb på knapparna som exempelvis Heavy Rain.

Medlem

I tonåren så blev det en del saker som gick sönder, klassiker som tangentbord och datorbord.

Nu svär jag å skriker jag lite då och då.

Medlem

Bara i LOL, allt annat är de chill.

Medlem

När jag var 12 och var ett omoget barn blev jag arg. Nu blir jag max irriterad över att jag måste ladda om en sparfil eller starta om en quest. Det jag ju bara ett spel...

Medlem

Har blivit mycket bättre att hantera ilskan. Jag tror att det är åldern också då jag börjar bli väldigt gammal nu. Lite svordomar blir det dock ibland när jag dör eller att jag skjuter medspelare i co-op. Förr i tiden kunde jag slå sönder hårdvaran, men det får jag vara försiktig med nu när jag bara har sossbidrag. Man har ju inte råd att köpa nya delar

Jag tror att många spelare har för stora krav på sig själva när man spelar, inklusive mig själv. I Skyrim + andra singelspel så tolererar jag inte att jag dör. Om jag dör så börjar jag om från början


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jag har ett snett lillfinger efter ett spelrelaterat utbrott i högstadiet. Eller rättare sagt så kan jag inte räta ut det helt längre. Dumma dumma dörrpost!

Medlem

Väldigt sällan manifesterar sig mitt vrede på saker som möss tangentbord etc.

Jag känner stolthet i att vara riktigt vass på forza liren, och bilspel i övrigt.
en gång var det dock en lirare på min friendslist som hade en bättre tid än mig i ett community event där bana bil och utrustning var förbestämma och låsta, föraren är alltså den enda variabeln.

efter ett hundratal varv med en 360 pad som drar lite till vänster fick jag sladd och kvaddade in i väggen på sista kurvan.

resultatet blev detta

Hade dock haft den kontrollen sedan jag köpt min 360, några veckor hade jag köpt en färskt för att använda till datorn, plockade upp den istället, och klådde kompisen efter ett par entaka varv

Medlem

Under fifa10 året till ps3 råkade jag slå sönder två ps3-kontroller, en tv-dosa, ett tvbord och en repa i baskaggen på mina digi trummor (av kasst från handkontroll). Spelar inte fifa längre:)

Medlem

Jag blir helt knasigt arg.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Tappar aldrig kontrollen så mycket att jag slår sönder den.

Skriv svar