The Nightjar
I rymden kan ingen höra dig skrika, och i den här djupt obehagliga rymden kan du inte heller se det som får dig att skrika. Allt du har är två öron – och hopplösa odds.
BLEH IOS SPEL.
Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.
Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.
En Bamseponny av folket
BLEH IOS SPEL.
Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.
Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.
Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.
BLEH IOS SPEL.
Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.
Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.
Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.
Ja det gjorde det. Jag var tvungen att kasta kallt vatten i ansiktet och hade 4 personer som höll tillbaka min vrede!
Nä - retade är väl inte rätta ordet? Det är ju inte så att man dör av att det inte var till i-telefon?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
BLEH IOS SPEL.
Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.
Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.
Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.
Man skulle kunna tro att det var så, men vi förutsatte inte att alla körde Ios. Heck, två av redaktörerna på FZ kör ju Android-mobiler. Mobilplattformen var snarare en kvarleva från forntiden, innan Ios och Android. Men nu är den död. Nu har vi två testplattformar. Woohoo! Välkommen till nutiden, FZ.
En Bamseponny av folket
BLEH IOS SPEL.
Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.
Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.
Men grejen är den att förut skrev ni "Testplattform: Mobil" och liksom förutsatte att alla körde iPhone. Jag tror att det retade upp rätt många.
Man skulle kunna tro att det var så, men vi förutsatte inte att alla körde Ios. Heck, två av redaktörerna på FZ kör ju Android-mobiler. Mobilplattformen var snarare en kvarleva från forntiden, innan Ios och Android. Men nu är den död. Nu har vi två testplattformar. Woohoo! Välkommen till nutiden, FZ.
Väntar då med spänning på första recensionen till Jolla. Eller ja, Sailfish heter väl plattformen
Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!
Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?
BLEH IOS SPEL.
Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.
Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.
Hans reaktion kanske hade mer att göra med att han insåg att han inte kan köra spelet? Jag hade nämligen exakt samma reaktion, på grund av den anledningen.
Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!
Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?
Alltså - inget ljud av kvalité då.
Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!
Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?
Alltså - inget ljud av kvalité då.
Hur menar du? Min enda egentliga poäng är att det görs alldeles för lite mjukvaruarbete med ljud. Föredrar du ett Asus-kort så spelar det ingen roll. Eller att köra ett 7.1-system med hembyggda högtalare och slutsteg från en Volvo med hemlödda ljudkretsar.
Poängen är bara att fantastiskt många spelutvecklare inte ens placerar ut 3D-ljud i sina spelmiljöer, utan nöjer sig med platt stereouppspelning ("direct to speakers" som om ljudet kom från Spotify i bakgrunden) oavsett vilken miljö spelaren befinner sig i. Och digitalt 3D-ljud (som fortfarande kan nyttjas med endast två stereoelement) låter faktiskt fantastiskt övertygande, och är dessutom i en prisklass som i praktiken alla har råd med.
Allt för få spelutvecklare nyttjar Alchemy, allt för få nyttjar EAX, och så vidare. Och det är förjävligt synd.
Alla vet att IOS är bäst, resterande människor lever i förnekelse •_•'
Vad som är "bäst" varierar nog beroende på vem man frågar. Om du menar användargränssnitt, ja förmodligen. Men om du menar möjligheten att fråga personliga assistenten efter närmaste abort-klinik, då tror jag iOS är betydligt sämre än sina konkurrenter. För att ta ett exempel.
Ni som tycker att detta verkar intressant, kan kolla in en gammal mod till HL-2, Blind Monks Society, som spelas på nästan samma sätt, fast med mus och tangentbord då förstås.
Jag har alltid varit en audiofil Creative-nazist med allt vad digitalt 3D-ljud, EAX-effekter och crystalizing heter. Jag tycker att det görs alldeles för lite nytt med ljud i dagens spel, även om själva ljudeffekterna ofta blir bättre. Det här spelet är helt klart ett steg i rätt riktning. Glädjande!
Kombinera element av det här med Amnesia så kanske man kan kora en ny skräckmästar-titel?
Alltså - inget ljud av kvalité då.
Hur menar du? Min enda egentliga poäng är att det görs alldeles för lite mjukvaruarbete med ljud. Föredrar du ett Asus-kort så spelar det ingen roll. Eller att köra ett 7.1-system med hembyggda högtalare och slutsteg från en Volvo med hemlödda ljudkretsar.
Poängen är bara att fantastiskt många spelutvecklare inte ens placerar ut 3D-ljud i sina spelmiljöer, utan nöjer sig med platt stereouppspelning ("direct to speakers" som om ljudet kom från Spotify i bakgrunden) oavsett vilken miljö spelaren befinner sig i. Och digitalt 3D-ljud (som fortfarande kan nyttjas med endast två stereoelement) låter faktiskt fantastiskt övertygande, och är dessutom i en prisklass som i praktiken alla har råd med.
Allt för få spelutvecklare nyttjar Alchemy, allt för få nyttjar EAX, och så vidare. Och det är förjävligt synd.
När du framför det sådär, kan jag inte säga emot dig. När jag införskaffade min studioutrustning, påpekade killen i butiken (lustigt nog) att det inte fanns EAX implementerat. Varför jag skulle vilja ha det, begriper jag inte. Men när man tänker efter så har du faktiskt rätt, det leks väldigt lite med tekniken som existerar 2013...
BLEH IOS SPEL.
Kan vi inte ta oss förbi "min plattform är bättre än din"-stadiet? Det känns så 1992.
Och visst, vi recenserar fler titlar till Ios än Android. Det är dumt. Men för ett tag sedan skrev vi knappt om någon av plattformarna. Ännu dummare. Fler Android-texter kommer framöver. Just hang in there.
Windows phone då?
Allt för få spelutvecklare nyttjar Alchemy, allt för få nyttjar EAX, och så vidare. Och det är förjävligt synd.
+1
...och jag skyller det på äckelbox och failstation
För att vara lite on-topic så känns det ju otroligt dumt att det bara kom till IOS -.-
Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos
Stort tack för recensionen, köptes faktiskt direkt. Min nya räddning i väntande tider!
Ska du ha barn?
Stort tack för recensionen, köptes faktiskt direkt. Min nya räddning i väntande tider!
Ska du ha barn?
Haha, tänkte inte på att det kunde låta så. Nej, min vän, det var tristessens räddning! (med reservation för eventuell ironi!)
Aha, det var ju synd, men det kommer nog lite senare när du minst anar det