Jag köpte precis ett spel för 4000 kronor

Skribent
Jag köpte precis ett spel för 4000 kronor

Jag började samla gamla NES-spel för ett tag sedan. Du vet grejen med att köpa allt man inte fick som liten. Där är jag nu och efter att haft ett vilande intresse, så tog det fart efter Retrospelsmässan. Efter att ha spenderat dagen med mamma, svärmor, svägerska och flickvän på megaloppisen i Majorna så fick jag lite feeling. Halvfyndade till mig Super Mario Bros 3 med ok kartong och även Puzznic-kassett.

När jag kom hem började jag buda som en galning på nya NES-spel. Ett av dessa var Ufouria och nu tänker den erfarne samlaren: Idiot. Det där auktionsstället alla lata samlare hänger på är som Sodom & Gomorra. Priserna brukar sticka i väg likt raketer, vilket egentligen inte är ett problem – om man inte själv är den som kommer vinnande ur striden.

Visst, kartongen är inte mint condition. Men ändå börjar jag få en bra känsla, det är trots allt en sinnessjukt dyr raritet mindre på listan över framtida inköp. Samtidigt har jag precis lagt 4000 på ett gammalt spel som jag inte kommer kunna spela för att det är inplastat. Just nu bygger jag mod inför att berätta de glada nyheterna för min fästmö.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Jag köpte precis ett spel för 4000 kronor

Bäst att ta det försiktigt så att du inte kommer en dag till att och hon sitter och spelar det....

Medlem

Damn! Det där spelet har jag i en byrålåda hos päronen. Att det var värt så mycket

Medlem

4000 kr för en pappkartong med ett spel i??

Jag kan förstå varför folk i andra delar av världen är irriterade på västvärlden. Ja säger inte att jag själv är bättre men.

Medlem

Jag är väldigt glad att jag inte har fångats av någon dyrare samlarlusta än så länge även om det kan vara väldigt spännande stundtals och roligt/frustrerande där i mellan.

Jag hoppas jag kan hålla mig till pokemons och bakgrundsbilder, betydligt mer ekonomiskt


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skribent
Skrivet av tavener:

4000 kr för en pappkartong med ett spel i??

Jag kan förstå varför folk i andra delar av världen är irriterade på västvärlden. Ja säger inte att jag själv är bättre men.

Å andra sidan pungar folk gladeligen ut tusenlappar för "limited editions" som pressas i miljoner kopior. Detta är ju begränsad upplaga på riktigt.

Skrivet av lugaro:

Damn! Det där spelet har jag i en byrålåda hos päronen. Att det var värt så mycket

Finns spel som är betydligt dyrare också. Gjorde en liknande grej med Mr.Gimmick-kassetten, fick lite ågren över det, sedan såg jag den på Tradera och då hade priset gått upp något fruktansvärt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag är lite emot auktioner där man inte riktigt vet vem som är vinnaren

Men jag är helt med när det gäller att få det som man inte fick när man var liten. Det känns extra bra att kunna köpa en dyr leksak som man vet att man aldrig i världen kunde ha köpt förr.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

Om jag någon gång gör slag i saken och påbörjar en spelsamling ska jag göra som Angry Video Game Nerd och bara satsa på kassetter. På så vis blir det billigt att bygga upp ett imponerande bibliotek som jag dessutom kan avnjuta!

Förresten Johan har du nån koll på vad Uforia är värt om det inte är inplastat?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Jag samlar hellre på virtuella spel, men har man intresse så har man.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du kunde ha tagit tåget till Stockholm för de pengarna i stället!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:

Om jag någon gång gör slag i saken och påbörjar en spelsamling ska jag göra som Angry Video Game Nerd och bara satsa på kassetter. På så vis blir det billigt att bygga upp ett imponerande bibliotek som jag dessutom kan avnjuta!

Förresten Johan har du nån koll på vad Uforia är värt om det inte är inplastat?

Typ 3000 papp skulle jag gissa på. Grejen är ju att 4000 kan vara ett fyndpris.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det mesta jag betalat för ett spel är 325 dollar. Inget annat av mina spelköp har, som tur är, varit i närheten av det

Inaktiv

Haha, galet. Men jag känner igen mig i det där. Hade en period när jag köpte upp SNES-spel för tusentals kronor (dock aldrig ett enstaka för 4k). Har släppt det nu men kan absolut förstå glädjen och begäret.

1
Skriv svar