Frossa i rymdskepp från Star Citizen

Robot
Frossa i rymdskepp från Star Citizen

Kickstarter-succén visar upp en hel hangar med coola rymdskepp Luke Skywalker skulle dregla över.

#nyhetstips, #star-citizen


Medlem
Frossa i rymdskepp från Star Citizen

Donerat och klart sedan länge. Ge mig nu!

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Donerat och klart sedan länge. Ge mig nu!

samma här

Medlem

Inte väldigt insatt i det här men av det jag hört verkar det grymt. Väntar dock med att lägga pengar till jag provat det.

Medlem

I slutet av månaden släpps nya bilder på Constellation i deras jump point för dom som prenumererar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

*dreglar*
Kommer bli helt magiskt att få sätta tänderna i detta spel.

Medlem

Sitter just nu och försöker räkna ut om man kan lägga undan lite pengar till 24.h Live-streamen de kommer att köra i slutet utav Juni (innan de lanserar den nya hemsidan, som förövrigt ser fantastisk ut)

De kör säkerligen lite trevliga "limited run" pledges/add-ons under live-streamen

Just nu sitter jag med totalt 155$ "pledged", första projekt som jag slängt så mycket pengar på, men tror nog att det kan vara värt det:)

P.S
Noterade i forumet att, musik valet i videon var ju, umh, ja,

Medlem

Håller stenhårt på det här och Elite!
Frågan är hur i helsike ska dom spendera alla Kickstarterpengarna på spelet så alla investerare känner sig nöjda? Hoppas dom kommer bygga på stora expansion paket, inte dom fjuttiga DLC paketen vi får idag, utan gigantiska old school fashioned expansion packs, så länge kickstarter pengarna räcker!

Tänk er, om några år kanske vi alla spelar Star Citizen expansion 3


signatur

Game long and prosper

Det stod "Origin" på ett av skeppen (?)

Nooooo!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det stod "Origin" på ett av skeppen (?)

Nooooo!

haha, det kommer inte att sälja bra

Medlem

Fan om man inte skulle ta och köpa lite fler skepp.
Detta spelet kommer förhoppningsvis bli en pärla..

Medlem
Skrivet av Javas:

Håller stenhårt på det här och Elite!
Frågan är hur i helsike ska dom spendera alla Kickstarterpengarna på spelet så alla investerare känner sig nöjda? Hoppas dom kommer bygga på stora expansion paket, inte dom fjuttiga DLC paketen vi får idag, utan gigantiska old school fashioned expansion packs, så länge kickstarter pengarna räcker!

Tänk er, om några år kanske vi alla spelar Star Citizen expansion 3

Well som det ser ut nu, så är "vi" snart uppe i 10m $ , dvs 50% utav Hela beloppet Chris Roberts hade räknat på för att producera spelet (med investerare inräknat) , De har redan börjat (sen ett tag tillbaka) att tacka nej till investerare just för att de har dragit in så mycket pengar via crowd-funding.

Ju mer pengar som kommer in via crowd-funding, ju mindre behövs från investerare, och I Chris Roberts egna ord "The less money we get from investors, is more freedom to make what we wish, without having to think about "How much money can this make us?"

Han sa även tidigare i någon intervju med forbes (ska se om jag hittar den) , att han inte bryr sig om "cod publiken" osv, utan att spelet kommer vara för den målgruppen som det är tänkt att vara.

Angående expansioner, har för mig att ett utav de tidiga stretch-goals var att alla som backat får de första "Mission pack" till SP delen "gratis", och det skulle vara i stil med tillägget Secret missions som kom till Wing Commander.

Utöver detta så ska de ju gå ut med micro-uppdateringar varannan vecka eller så. (mindre side-story's till Persistant Universe osv osv)

Det kommer nog bli ganska bra all in all

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av Javas:

Håller stenhårt på det här och Elite!
Frågan är hur i helsike ska dom spendera alla Kickstarterpengarna på spelet så alla investerare känner sig nöjda? Hoppas dom kommer bygga på stora expansion paket, inte dom fjuttiga DLC paketen vi får idag, utan gigantiska old school fashioned expansion packs, så länge kickstarter pengarna räcker!

Tänk er, om några år kanske vi alla spelar Star Citizen expansion 3

Well som det ser ut nu, så är "vi" snart uppe i 10m $ , dvs 50% utav Hela beloppet Chris Roberts hade räknat på för att producera spelet (med investerare inräknat) , De har redan börjat (sen ett tag tillbaka) att tacka nej till investerare just för att de har dragit in så mycket pengar via crowd-funding.

Ju mer pengar som kommer in via crowd-funding, ju mindre behövs från investerare, och I Chris Roberts egna ord "The less money we get from investors, is more freedom to make what we wish, without having to think about "How much money can this make us?"

Han sa även tidigare i någon intervju med forbes (ska se om jag hittar den) , att han inte bryr sig om "cod publiken" osv, utan att spelet kommer vara för den målgruppen som det är tänkt att vara.

Angående expansioner, har för mig att ett utav de tidiga stretch-goals var att alla som backat får de första "Mission pack" till SP delen "gratis", och det skulle vara i stil med tillägget Secret missions som kom till Wing Commander.

Utöver detta så ska de ju gå ut med micro-uppdateringar varannan vecka eller så. (mindre side-story's till Persistant Universe osv osv)

Det kommer nog bli ganska bra all in all

Härligt, hade missat det här med micro-uppdateringar! Så man kommer nästan kunna spela spelet som ett mmo, fast samtidigt inte. Grymt!


signatur

Game long and prosper

Medlem

125$ Freelancer packet blev min pledge.
Är så sjukt taggad för detta spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ser horribelt ut


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Härlig timing, fick mitt Citizen card idag så nu är man officielt en Star Citizen, synd bara att man inte fick se mer på Freelancer-skeppet

Medlem

Pfft. Fjuttiga skepp. Constellation ftw.

Medlem
Skrivet av Losanti:

Härlig timing, fick mitt Citizen card idag så nu är man officielt en Star Citizen, synd bara att man inte fick se mer på Freelancer-skeppet

fick mitt förra veckan

Medlem

Vad är det med fläktar och luftintag på ett av skeppen? Sen tvivlar jag på att öhme.. "styrfenor" på missilerna har någon effekt på hur en missil styr i tomma rymden.

DETLAJER GNÄLL ÅÅH

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Vad är det med fläktar och luftintag på ett av skeppen? Sen tvivlar jag på att öhme.. "styrfenor" på missilerna har någon effekt på hur en missil styr i tomma rymden.

DETLAJER GNÄLL ÅÅH

Nej men det är helt rätt detdu säger, fläktar kanske jag förstår (kylning osv) men finns det inge luftmotstånd i rymden som i jordens atmosfär så är styrfenor ett miss

Sen en annan sak är att jag vill se GAMEPLAY, finns bara en eller två videos som släpptes för ett tag sen men det visade inte så speciellt mycket. Jag vill se mer hur det ser ut när han ska landa på en planet hur det ser ut osv. Så som jag förstått det så är spelet Alpha klar i december, spelet måste vara pre-alpha vid det här tillfället, eller har jag fel


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Vad är det med fläktar och luftintag på ett av skeppen? Sen tvivlar jag på att öhme.. "styrfenor" på missilerna har någon effekt på hur en missil styr i tomma rymden.

DETLAJER GNÄLL ÅÅH

Läs lite på Wiki'n och du kommer finna svar..

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Vad är det med fläktar och luftintag på ett av skeppen? Sen tvivlar jag på att öhme.. "styrfenor" på missilerna har någon effekt på hur en missil styr i tomma rymden.

DETLAJER GNÄLL ÅÅH

Kanske går att använda skeppen i atmosfär också ?

Medlem

Längtar enormt mycket till det här spelet, har donerat ca 200$ och det är en fröjd av följa utvecklingen som pågår med Star Citizen

ELF
Medlem

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Någon som kan ge en kort förklaring till vad detta egentligen är? så kluddigt på deras kickstarter.

En så länge förstår jag att man kan flyga rymdskepp, och att det skall finnas ett "persistent universe" vilket låter som att det är ett MMO? samtidigt pratar dem om singleplayer.
Är det en "simulator", är det något I Eve stuck fast man får styra skeppen själv? RPG? Adventure? Lite förvirrad.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Någon som kan ge en kort förklaring till vad detta egentligen är? så kluddigt på deras kickstarter.

En så länge förstår jag att man kan flyga rymdskepp, och att det skall finnas ett "persistent universe" vilket låter som att det är ett MMO? samtidigt pratar dem om singleplayer.
Är det en "simulator", är det något I Eve stuck fast man får styra skeppen själv? RPG? Adventure? Lite förvirrad.

http://starcitizen.wikia.com/wiki/Star_Citizen

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av walter_iego:

Det stod "Origin" på ett av skeppen (?)

Nooooo!

haha, det kommer inte att sälja bra

Åh jo, glöm inte gamla fantastiska Origin Systems som producerade/publicerade Wing Commander-serien. Jag väljer att se den kopplingen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Nej men det är helt rätt detdu säger, fläktar kanske jag förstår (kylning osv) men finns det inge luftmotstånd i rymden som i jordens atmosfär så är styrfenor ett miss
l

Inget luftmostånd = ingen luft.

Hur tror du en fläkt fungerar? Vad skulle kylas utan luft med en fläkt?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Krayze:

Nej men det är helt rätt detdu säger, fläktar kanske jag förstår (kylning osv) men finns det inge luftmotstånd i rymden som i jordens atmosfär så är styrfenor ett miss
l

Inget luftmostånd = ingen luft.

Hur tror du en fläkt fungerar? Vad skulle kylas utan luft med en fläkt?

Jo kom o tänka på min miss där med hoppades bara att folk ignorera det, med tanke min överdrivna stolthet inte ville ta bort inlägget

Det är som någon annan skrev, fartygen ska funka under atmosfär med, hoppas det är så.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Krayze:

Nej men det är helt rätt detdu säger, fläktar kanske jag förstår (kylning osv) men finns det inge luftmotstånd i rymden som i jordens atmosfär så är styrfenor ett miss
l

Inget luftmostånd = ingen luft.

Hur tror du en fläkt fungerar? Vad skulle kylas utan luft med en fläkt?

Jo kom o tänka på min miss där med hoppades bara att folk ignorera det, med tanke min överdrivna stolthet inte ville ta bort inlägget

Det är som någon annan skrev, fartygen ska funka under atmosfär med, hoppas det är så.

Inget undgår mig


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar