Gratis co-op i Warframe

Robot
Gratis co-op i Warframe

Veteranerna Digital Extremes bjuder in till gratis samarbetsaction.

#digital-extremes, #dark-sector, #star-trek, #warframe


Gratis co-op i Warframe

Hmm, ser ut som deras tidigare spel, någorlunda snyggt på utsidan, men väldigt tråkigt på insidan; kanske hinner de pigga upp det innan släpp?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är rätt så kul faktiskt. Jag har nog lagt ner 300 spänn på det redan
Dom kommer att "re-imburse" alla poäng man skaffat med riktiga pengar när det släpps, vilket jag ser fram emot för nu vet jag vad jag vill ha.
Ser fram emot release, för nu har det gått rätt lång tid sedan det gick ut i öppen beta.

Skrivet av Nomz:

Det är rätt så kul faktiskt. Jag har nog lagt ner 300 spänn på det redan
Dom kommer att "re-imburse" alla poäng man skaffat med riktiga pengar när det släpps, vilket jag ser fram emot för nu vet jag vad jag vill ha.
Ser fram emot release, för nu har det gått rätt lång tid sedan det gick ut i öppen beta.

Jag är lite nyfiken, vad var det som var kul med spelet, jag tänker det finns många FTP-lir just nu som erbjuder något liknande.

Tredjepersonsvy verkar inte heller inte speciellt smart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Geeks Gaming

Har spelat de. Är riktigt bra. Men det är bara kul om man spelar med vänner.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Nomz:

Det är rätt så kul faktiskt. Jag har nog lagt ner 300 spänn på det redan
Dom kommer att "re-imburse" alla poäng man skaffat med riktiga pengar när det släpps, vilket jag ser fram emot för nu vet jag vad jag vill ha.
Ser fram emot release, för nu har det gått rätt lång tid sedan det gick ut i öppen beta.

Jag är lite nyfiken, vad var det som var kul med spelet, jag tänker det finns många FTP-lir just nu som erbjuder något liknande.

Tredjepersonsvy verkar inte heller inte speciellt smart.

Skoj spel, dom få timmarna jag har hunnit ge det.
Det som gör det kul är just 4 spelare coop, och att det finns ganska stor variation på vapen och olika powers i dom olika dräkter man kan använda. Dessutom mängder av "boosters" som du sätter in i din utrustning, som gör allt från ger dig mer sköld till eld ammunition.
Hyffsat utmanande och framförallt väldigt bra flyt i rörelser. Du kan springa på väggar och annat mys.

Rekommenderar det helt klart.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Det var fruktansvärt enformigt, storyn är svag och alla uppdrag är i stort sett på en plats, knappt någon skillnad.
Det är även "pay 2 win" eller betala för få nya vapen osv, eftersom man ha en speltid på flera dygn innan man levlar.

Det positiva var styrningen och så, men satans så enformigt.

Inaktiv

Det finns på steam att tanka ner, det har varit på steam sedan 25 mars. Så denna "nyheten" är lite sent ute :3


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Oh boy... dags att peta hål på några missuppfattningar känns det som. Swenglish ohoy!

Jag har lirat det ett par veckor nu och tycker det är bland de bästa f2p-spelen som finns ute på marknaden.

Det är definitivt INTE pay 2 win eftersom precis alla föremål som påverkar spelet (vapen, warframes, rare components etc) går att få tag på i spelet med lite jobb. Skillnaden är att antingen köper du ett nytt vapen för en summa platinum (cash valutan) eller så köper du ett blueprint för credits (ingame valutan du tjänar genom att klara uppdrag etc). När du väl har ett blueprint kan du bygga vapnet när du samlat på dig det antal resurser som används. Resurserna samlar man på sig nästan per automatik bara genom att spela spelet och det har hittills aldrig känts oresonligt att samla ihop till något.

Det gör sig väldigt bra i tredjepersonsperspektiv eftersom man är väldigt mobil och har flera olika sorters rörelse till sitt förfogande för att komma runt, undvika, ta genvägar eller fly; bl.a. en slide, wallrun både vertikalt och horisontalt, frivolt, dodgerolls och liknande. Det har även en viss tyngd lagd på närstrid vilket definitivt gör sig bättre än förstapersons.

Levlingshastigheten är generellt rätt snabb. Du tar ett vapen från 0-3 på ett mission om du inte rushar det. 10 når du enkelt på nån timme. 20 tar ett par timmar och 30 når du på nån dag eller två så Flera dygn är det aldrig tal om när man levlar.

De olika warframes man använder har fyra olika skills samt viss skillnad i grundstatsen som sköldar, hälsa, hastighet och liknande men alla frames kan använda samma vapen. Du har frames med skills som t.ex. gör den bättre lämpad att stå längst fram och ta stryk, kan buffa polare, crowd-control på fienden eller helt enkelt olika sorters drös med skada av olika sorter. Vilken frame man använder är mer av en smaksak än en gamebreaker.

Vapnen är uppdelade i Rifle, Sidearm och Melee och innefattar en bunt olika sorters bössor. Under rifle hittar du bl.a. shotguns, assault rifle, sniper, pilbåge och minigun. Under pistoler hittar du allt från magnum, semi-auto, dubbla pistoler, kastvapen och liknande och meleevapen innehåller svärd, tvåhandsvapen, dubbelsvärd, knogjärn, pinnar, liar och lite allt möjligt. Alla vapen har olika för och nackdelar men alla är fullt användbara från början till slutet. Det är mycket en smakfråga här med.

Sen har vi Modsystemet som enligt mig får det att sticka ut från mängden. Du kan totalt använda en warframe, ett pet och tre vapen samtidigt; melee, sidearm och rifle. När du sen gör uppdrag kommer du plocka upp mods som gör olika saker. T.ex. en Rifle mod som ökar fire rate eller reload speed eller en melee mod som ökar range eller lägger till eldskada. Varje vapen/frame har totalt 8 mod slots du kan använda. Du kan bara lägga i En mod av samma sort (t.ex. kan du inte använda två "Gunslinger"-mods till pistolen som ökar din fire rate.
Du har även lika många mod-poäng som ditt vapen/frames level (1-30) och olika mods kostar olika mycket. Till sidearm kostar t-ex- "Slip mag" 2 poäng och ökar antalet kulor varje mag håller med 5% medans "Puncture" kostar 10 poäng och ger dina kulor en viss % att fortsätta genom flera fiender. Du kan även öka upp antalet mod-poäng till det dubbla genom att hitta/crafta/vinna/köpa en pryl vilket ger dig upp till 60 poäng att fylla bössorna med mods.
Vidare kan du även levla upp dina mods 3, 5 eller 10 gånger så de blir fetare men kostnaden ökar även med ett för varje steg så man måste balansera och planera vilka mods man använder och vad man vill att ens vapen/frames ska vara bättre på. "Hellfire" till ditt rifle lägger bl.a. till 15% eldskada men kostar 7 poäng att använda (uppgraderas till 30/45/60/75/90% för 8/9/10/11/12 poäng).

Story håller jag med om att det inte finns så rasande mycket i nuläget av men devsen har sagt att de jobbar på att lösa det i form av ett codex.

Uppdragen är relativt linjära men det finns olika sorter. Du har bl.a. Raid, Sabotage, Defense, Mobile Defense, Extermination, Deception, Assassination, Capture och säkert nåt mer jag glömmer. Extermination har ett begränsat antal fiender på banan som du ska jaga ner och ta kål på. Defense är ett horde mode där du tar dig an vågor av fiender som progressivt blir hårdare och ger bättre loot. Assassination är bossfighter där du helt enkelt ska spåra ner ett mål och kötta det och sedan ta sig till extraction. Totalt kan man vara 4 pers och det kan bli rätt hektiska strider, speciellt på de högre levlarna.

Med senaste uppdateringen kan även klaner bygga ett stronghold och forska fram bl.a. vapen som annars inte går att få tag på.

Det finns tonvis med stuff att göra och allt som faktiskt påverkar spelet och inte bara är kosmetiskt går att få tag på utan att lägga ner ett öre på det. Det är klart värt att spana in och jag har skitkul med det tillsammans med några polare.

Väldigt bra skrivet Duffelbag! Kan inte mer än hålla med om allt du skrev Jag har spelat det sedan closed beta och har ännu inte tröttnat på det. Det är ett spel som har fattat hur man ska göra ett F2P spel, vilket gör att de faktiskt förtjänar att man lägger lite pengar på spelet. Även om det inte alls är nödvändigt för att spelet ska vara kul


signatur

Holysmoke!

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Levlingshastigheten är generellt rätt snabb. Du tar ett vapen från 0-3 på ett mission om du inte rushar det. 10 når du enkelt på nån timme. 20 tar ett par timmar och 30 når du på nån dag eller två så Flera dygn är det aldrig tal om när man levlar..

Fasen vad seg jag måste vara att levla då.. spelat till och från i ca 2-3 veckor. Inte varje dag måste jag säga. Men är bara lvl 6
För övrigt bra skrivet Dock hade det nog varit roligare att spela med ett gäng, än några randoms.

Medlem
Skrivet av Naida:

Fasen vad seg jag måste vara att levla då.. spelat till och från i ca 2-3 veckor. Inte varje dag måste jag säga. Men är bara lvl 6
För övrigt bra skrivet Dock hade det nog varit roligare att spela med ett gäng, än några randoms.

Tjaa, hastigheten är ju ganska relativ beroende på hur man spelar också. När jag gillar ett spel går jag in rätt hårt för det och lirar rätt intensivt så det går lite snabbare då såklart Och definitivt blir det roligare att lira med polare.

Medlem

Ah yeap det känner igen... hur jag la $100 och var beta testar och sen sa dom fuck you till alla och gjorde om hela system för att man skulle lägga mer pengar.

Dom här utvecklarna är av de mest pengarhungriga jag har sett.
Många vill inte ha med dom att göra längre. Men det vet ingen som inte har varit med innan open beta

1
Skriv svar