Vilken konsol ser du mest fram emot?

Medlem

PC all the way

Medlem

Näe den här gången håller jag mig nog till PC, om inte möjligtvis införskaffar en Wii U. Hoppas att så många intressanta spel som möjligt kommer till PC också. haha
Dessutom Watch Dogs och Dark Souls 2 kommer till PC så jag klarar mig ett tag.

Medlem

Först vill jag säga att jag har både Xbox 360 och PS3 så jag är inte någon fanboy till någon. Eller kanske fanboy till båda... Nåväl, även fast PS4:an är kraftfullare på papperet så tror jag grafiken kommer att vara vääääldigt lika på PS4 och Xbox One.
Jag kommer förmodligen i första hand köpa en Xbox One. Av en anledning. Nämligen "livedelen".
Nu pratar jag iofs om 360 och PS3 men jag tror inte det blir så stor skillnad på nästa generation.
Xbox Live tycker jag är ljusår bättre än Playstations motsvarighet. På Xbox Live pratar folk med varandra och är generellt sett mycket trevligare en på PSN.
När jag har spelat multiplayer på Playstation så har endera folk varit knäpptysta eller bara varit otrevliga medans jag har träffat på en väldigt stor skara supertrevliga människor på Xbox Live som jag har blivit kompisar med.


signatur

F.d. "Kändis" som titel

KoP
Medlem
Skrivet av phi:

Svårt att säga innan E3.

Var så gott som inställd redan på en Xbox One men med tanken på gårdagens fiasko så är jag inte alls lika säker. Samtidigt gillar jag inte alls Sony, Playstation eller PSN men det verkar som att Sony har ett betydligt större fokus på spel än vad Microsoft har.

Köper jag en konsol så är det endast för spelen och ingenting annat.

Så det blir vad som visas upp på E3 som blir ett avgörande.

Är det därför Sony likt MS också börjat addera tjänster såsom Viaplay och Netflix? Jag tror att man är naiv om man tror att det bli mindre av den varan i PS4'an. Sony vill också att deras maskin ska bli en knytpunkt i vardagsrummet. Bara det att dom inte talar högt om det.

KoP
Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Oj tråkigt m$ verkar som ni sålt taskerna till räven, ingen HC köper någon mer konsoll från er, framförallt då ni integrerar TV och Halo i serier blandat med SPORT, who gives a shit?

Köper jag en maskin så är det för 100% spel, inte något skype, facebook, film och annat crap, jag har varje del dedikerad för sådant, och det tänker jag fortsätta med

M$ ONE, blev plötsligt ett stort MINUS!

Heja Sony, nästa maskin köper jag av er!

Missade du att PS4'ans mål är att bli mera social än vad den var förra generationen? Dessutom lär dom kräma på med ännu fler appar. På senare tid har vi ju fått dedikerade appar för youtube, viasat och netflix.

Medlem

Tills vidare är det ingen av de två som lockar. MS fokuserade på tv och röststyrning vilket är totalt ointressant för mig. Sonys presentation visad nåt slags halvmesyr som inte heller gav nåt som helst vill ha sug. Prestandamässigt lär de vara likvärdiga då knappast GDDR5 ger PS4 nån större fördel. PS4 känns nästan som en 360 på steroider medans Xbox One känns som ett mediacenter med spelstöd. Xbox har fortfarande fördelen av handkontroller som är ljusår bättre än Sonys men i början kommer såklart titlarna avgöra och även där har Xbox One en stor fördel just nu. På sikt jämnar det såklart ut sig. En PS4 med Xbox-handkontroller och lite fler bra titlar hade varit drömmen men livet är en enda stor kompromiss så helt nöjd blir man aldrig.

Medlem

Jag är konsol skadat person sen jag köpte första Xbox sen efter det blev det Xbox 360 och därefter Slim och nu kommande konsol Xbox One....Skiter i om den är kraftfullare än PS4 eller sämre... Har alltid älskat Microsofts konsoler. Så nu är det bara vänta på priset


signatur

How you doin?!

Skriv svar