Microsoft tror på en miljard sålda nextgen-konsoler

Robot
Microsoft tror på en miljard sålda nextgen-konsoler

Nästa generations konsoler kan tillsammans sälja i hisnande en miljard enheter, hävdar Microsoft.

#microsoft


Medlem
Microsoft tror på en miljard sålda nextgen-konsoler

Efter alla bakslag ska dom vara nöjda med att sälja inom USA och inte förvänta sig särskilt mycket från Europa och övriga

Medlem

Oj, nu är nya skolans "hitte-på-ekonomer" igång igen. Det är lätt att lova att man ska gå med vinst när man "säljer" maskiner som inte finns till folk som inte vet att dom vill ha sakerna.

Medlem

Men enda skälet dom skulle öka med över 100% är ju bara för tv-delen och sportmänniskorna som vill spela fifa och sån skit, förmodligen kommer ju nästa xbox inte ens klara av att spela upp spel längre, kommer vara nån jävligt fjollig mediestation! Förmodligen kommer dom få ett tapp då det gäller vanliga gamers!

Medlem

En miljard tror jag inte på direkt. Men runt 500 miljoner kan det sannolikt bli.

E3 kommer iaf. att visa upp va de går för, och vem som nog kommer vinna med mest sålda enheter de första månaderna på marknaden.

Medlem

Jag kan ha fel men det känns inte sannolikt att de kommer att sälja så mycket med konkurrens från surfplattor, mobiler och datorer i åtanke. Försäljningssiffrorna skulle t.om. kunna sjunka. Tar vi en titt på Wii U och PS Vita ser det ju inte bra ut.

Medlem

VAAA?? Alltså detta e ju bara för mycket! 1 miljard!??

Söp han ti det innan han uttala sig lr?? Liksom helt ärligt....1 miljard..? Fattar han inte att betydligt färre kommer köpa Xbox One än som egentligen skulle ha gjort det??

1 miljard....Nä skulle inte tro det.

Medlem
Skrivet av Fz:

Microsoft siktar även på att sälja 25 miljoner 360-konsoler under de kommande fem ...

Och här har vi anledningen till att det inte finns bakåtkompabilitet.

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Dom kanske räknar med MÅNGA red ring of deaths på xbox one

Eller YLODS på PS4 och Bluescreen på datorer?

Medlem

Knappast. De lär sälja sämre än den här generationen. Folk har det sämre ekonomiskt än tidigare.

Redaktör
Ponny

En miljard var snålt. Jag tycker dom ska sikta på en biljon.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Campaigner:

VAAA?? Alltså detta e ju bara för mycket! 1 miljard!??

Söp han ti det innan han uttala sig lr?? Liksom helt ärligt....1 miljard..? Fattar han inte att betydligt färre kommer köpa Xbox One än som egentligen skulle ha gjort det??

1 miljard....Nä skulle inte tro det.

Har du läst inlägget överhuvudtaget? Du kan börja göra det först och kommentera sedan.

"– Vi tror att du kan tänka bredare än en spelkonsol, det är vårt mål, och vi kan gå från 400 miljoner till potentiellt upp mot en miljard enheter,"

Medlem

fan 1 miljard blir en fet ökning gentemot tidigare generationer.

då måste de lyckas sälja in den på samma sätt som ps3an var en blurayspelare, fast ännu bättre.

Medlem

Nästa Atari incomming? ???

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Nästa Atari incomming? ???

Det skulle behövas helt alvarligt talat.

Medlem
Skrivet av Campaigner:

VAAA?? Alltså detta e ju bara för mycket! 1 miljard!??

Söp han ti det innan han uttala sig lr?? Liksom helt ärligt....1 miljard..? Fattar han inte att betydligt färre kommer köpa Xbox One än som egentligen skulle ha gjort det??

1 miljard....Nä skulle inte tro det.

Dock så säger dom ju 1 miljard konsoler, inte 1 miljard Xbox One. (Sen att det fortfarande är en fantasisiffra är en annan femma).

Medlem

Jag kan lika gärna gå och köpa en TV istället.

Medlem

Seriöst, är de helt dumma i huvudet?

phi
Medlem

Det tror inte jag.

Medlem

Det där all-in-one PR-stuntet har jag hört förut Microsoft... hmmm..


signatur

Nämen!

Medlem

Låter väldigt lite imo.

Medlem

så endast så räknar de med att 1 av 7 personer i värden kommer äga en xbox eller så räknar de med att skiten inte kommer hålla ills nästa generation släpps och folk kommer bli tvugna att köpa mer än en

.... bra tänkt!

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Seriöst, är de helt dumma i huvudet?

Men det visste vi ju redan :/

Medlem

Äsch, detta är ju ett mål att sikta mot det tror ju inte själva på det

Medlem

Microsoft är helt borta från verkligheten.

Medlem

Jaja, potentiellt ja.. Rent potentiellt kan det väl bli 2 miljarder också då antar jag. Dessutom kan de svamla på bäst de vill, jag tror ps4an kommer stå för en större del av kakan än microsofts konsol.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Haha 1bil. GLHF! more like 150m

Medlem
Skrivet av rubbiten:

så endast så räknar de med att 1 av 7 personer i värden kommer äga en xbox eller så räknar de med att skiten inte kommer hålla ills nästa generation släpps och folk kommer bli tvugna att köpa mer än en

.... bra tänkt!

Han uttalar sig om next-gen generationen och inte specifikt om Xbox One, läs om.

En miljard känns kanske lite väl magstarkt men 500 miljoner känns inte alls otroligt. Konsoller är rätt självklara inslag i många familjer och ännu mer underhållningsvänliga sådana kommer bara öka intresset för gemene man. Jag vill bara ha lite ny juice i tv'n! Det är hög tid att ps3an och xboxen får vila.

12
Skriv svar