Resident Evil: Revelations

Robot
Resident Evil: Revelations

Resident Evil 6 fick en hel spelvärld att ifrågasätta serien som en gång definierade skräckgenren. Men i och med Revelations visar Capcom att hoppet lever. Trots allt.

#resident-evil-revelations, #resident-evil-6, #capcom


Medlem
Resident Evil: Revelations

Om dom kanske skulle tagit och mixat Silent Hill´s bästa delar med Resident Evil´s bästa. Smiskat ihopa någon klassisk minnesförlust historia. Gett mindre kulor än vad det finns fiender i spelet och gett oss någon form av Condemned´s "improvisations" vapen system. I ett klassiskt men inte helstelt kameraperspektiv.

Kanske då hade vi haft en 5 poängare? Men, vem driver jag med, det närmsta och bästa man kan komma är att spela igenom Resident Evil 2 och Silent Hill.

Tack för en bra recension, blir nog att testa ändå, även om jag tröttnade lite efter Resident Evil 5.


signatur

Nämen!

Medlem

Kom inte Resident evil 6 ut för typ 2 månader sedan?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Kom inte Resident evil 6 ut för typ 2 månader sedan?

Till PC, ja.

Medlem

Resident Evil peakade inte igår direkt...

Inaktiv
Skrivet av Enorus:
Skrivet av Rakoon:

Kom inte Resident evil 6 ut för typ 2 månader sedan?

Till PC, ja.

Finns en demo på ångan också. Känslan man får är att jamen det blir ett köp, för max 10dollars på en rea. Aldrig fullpris.

Inaktiv

Köpte skälvklart detta då jag älskar dom gamla re-spelen. (remaken till gamecube är ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts)

Visst, det är långt ifrån perfekt, men jämfört med 6'an är det ett mästerverk..

Medlem

Spelet är helt okej men vissa saker drar ner stämningen rejält.

Dels de tråkiga och enformiga fiender och att du hela tiden måste scanna för att hitta items
Sen ogillar jag starkt att du hoppar fram och tillbaks i tiden och mellan olika karaktärer speciellt eftersom det bara är Jill delen som har någon riktigt progression

Och ja, jag kan ju inte glömma att nämna de horribla stationära minigun sektionerna som är skrattretande dåliga

Medlem

Värdelöst att man inte kan döda monster under vattnet, man har kniv men man kan inte använda den förrän man blivit attackerad och mumsad på.

sen joggar man lätt bara omkring, ingen rush här inte

Vapnen har kass balans, antingen dödar dem direkt eller så tar det evigheter och det har man inte, det är ok på sin höjd, men 5an är fan i mig bättre, och det är inte 100% det heller.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Betydligt vassare än besvikelsen RE6!

Medlem

Jessica är bra tycker jag. Jag gillar spel med sexiga brudar osv. Fast det är kanske bäst ha manliga muskelberg i spelen iförda kalsonger bara så hade betyget blivit 5 herr Fredrik Eriksson?

Medlem

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Utvecklare: Kolla, en snygg tjej!
Fredrik: Nej usch, jag vill inte se snygga tjejer, de får mig att känna obehag.
Utvecklare: Öh...?
Fredrik: Det här känns inte seriööööst asså... varför kan ni inte göra tjejerna lite fulare med plattare bröst och tjockare kläder?
Utvecklare: Det är väl inte särskilt snyggt?
Fredrik: Men åh, hur orkar du vara så ytlig? Tycker du inte att hon ska respekteras för sitt intellekt snarare än för sitt utseende?
Utvecklare: Det vet att det här är ett spel va?
Fredrik: Men jag orkar inte se så många snygga tjejer i alla spel! Var är variationen? Var är alla fula brudar? Var är jämställdheten? Varför ska bara de snygga få synas?
Utvecklare: För att killar vill se snygga tjejer men inte fula?
Fredrik: Herregud din sexistiska mansgris! Nu sänker jag betyget på ditt spel!

Ovanstående är inte menat som ett personligt påhopp, men eftersom Fredrik är en offentlig person på FZ får han finna sig i satir.

k3m
Medlem
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Utvecklare: Kolla, en snygg tjej!
Fredrik: Nej usch, jag vill inte se snygga tjejer, de får mig att känna obehag.
Utvecklare: Öh...?
Fredrik: Det här känns inte seriööööst asså... varför kan ni inte göra tjejerna lite fulare med plattare bröst och tjockare kläder?
Utvecklare: Det är väl inte särskilt snyggt?
Fredrik: Men åh, hur orkar du vara så ytlig? Tycker du inte att hon ska respekteras för sitt intellekt snarare än för sitt utseende?
Utvecklare: Det vet att det här är ett spel va?
Fredrik: Men jag orkar inte se så många snygga tjejer i alla spel! Var är variationen? Var är alla fula brudar? Var är jämställdheten? Varför ska bara de snygga få synas?
Utvecklare: För att killar vill se snygga tjejer men inte fula?
Fredrik: Herregud din sexistiska mansgris! Nu sänker jag betyget på ditt spel!

Ovanstående är inte menat som ett personligt påhopp, men eftersom Fredrik är en offentlig person på FZ får han finna sig i satir.

HAHAHA!

Medlem

Ni kan inte - till Jessica my god lätt den snyggaste RE karaktären! synd det som händer med henne bara


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Utvecklare: Kolla, en snygg tjej!
Fredrik: Nej usch, jag vill inte se snygga tjejer, de får mig att känna obehag.
Utvecklare: Öh...?
Fredrik: Det här känns inte seriööööst asså... varför kan ni inte göra tjejerna lite fulare med plattare bröst och tjockare kläder?
Utvecklare: Det är väl inte särskilt snyggt?
Fredrik: Men åh, hur orkar du vara så ytlig? Tycker du inte att hon ska respekteras för sitt intellekt snarare än för sitt utseende?
Utvecklare: Det vet att det här är ett spel va?
Fredrik: Men jag orkar inte se så många snygga tjejer i alla spel! Var är variationen? Var är alla fula brudar? Var är jämställdheten? Varför ska bara de snygga få synas?
Utvecklare: För att killar vill se snygga tjejer men inte fula?
Fredrik: Herregud din sexistiska mansgris! Nu sänker jag betyget på ditt spel!

Ovanstående är inte menat som ett personligt påhopp, men eftersom Fredrik är en offentlig person på FZ får han finna sig i satir.

Precis, och då det är ju bra att du visar ditt kolossala mod som vågar stå upp för att du gillar snygga brudar med stora bröst. För annars kanske alla spelutvecklare börjar utveckla spel med _fula_ brudar med platta bröst, alltså, gud förbjude... Man skulle ju inte klara av att spela längre.

Nej, det känns skönt att riktiga män som Kouhei står på barrikaderna, för riktigt jävla stora pattar, för pangbrudar i spelen (för det är ju trots alla bara ett spel), mot feminismen för allas våran skull.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Om du hade läst texten, utan att direkt ladda ur på att någon inte tycker som du, hade följande resonemang slagit dig. Att Jessica manifestar det som blivit fel med Resident Evil senaste åren. Som en Jar Jar i prequel-filmerna, eller för att göra liknelsen ännu tydligare: Tänk dig att The Shining skulle få en nyversion och istället för att frun spelas av Shelley Duvall sitter där Pamela Andersson i en röd baddräkt och skriker i den kända badrumsscenen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Om du hade läst texten, utan att direkt ladda ur på att någon inte tycker som du, hade följande resonemang slagit dig. Att Jessica manifestar det som blivit fel med Resident Evil senaste åren. Som en Jar Jar i prequel-filmerna, eller för att göra liknelsen ännu tydligare: Tänk dig att The Shining skulle få en nyversion och istället för att frun spelas av Shelley Duvall sitter där Pamela Andersson i en röd baddräkt och skriker i den kända badrumsscenen.

Öh... va?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Om du hade läst texten, utan att direkt ladda ur på att någon inte tycker som du, hade följande resonemang slagit dig. Att Jessica manifestar det som blivit fel med Resident Evil senaste åren. Som en Jar Jar i prequel-filmerna, eller för att göra liknelsen ännu tydligare: Tänk dig att The Shining skulle få en nyversion och istället för att frun spelas av Shelley Duvall sitter där Pamela Andersson i en röd baddräkt och skriker i den kända badrumsscenen.

Öh... va? Är lättklädda tjejer det som blivit fel med Resident Evil? För Fredrik hade uppenbarligen problem med att hon sabbade stämningen med klockrena kommentarer som "Me and my sweet ass are on our way" och sin halvstring till våtdräkt. Plus att han tyckte hon var skapad av någon som var lite barnslig och gubbsjuk. Se där. Nu blir man gubbsjuk för att man gillar snygga tjejer. Då är jag gärna gubbsjuk.

Kan liksom inte fatta hur hon skulle sabba stämningen mer än de typiska töntdialogerna som har hängt med serien sedan den startade. Fredrik säger att det var bättre förr, men vad säger han då om kommentarer som Barrys "WHOA! This hall is DANGEROUS!" i ettan eller Claires "No, I'm a human!" i tvåan då hon kommer in i vapenaffären i början av spelet? Poäng: Hela serien är full av "töntiga" dialoger och b-filmsmanus, det är liksom det som är poängen.

Men nu handlade det ju om en lättklädd tjej - vilket i vanlig ordning får feminister att se rött. Kan även konstatera att det postas många bilder på Jessicas rumpa i Miiverse, och de posterna får alltid flest "yeah".

Jag har känslan av att media och journalister gör sitt bästa för att förlöjliga lättklädda och sexiga tjejer i spel, medan vanligt folk uppskattar dem, och därför fortsätter spelutvecklare att lägga in dem.

Men FZ och alla andra journalister kan ju fortsätta ert korståg mot "sexism" och "gubbsjuka" och se om det leder någon vart. Lycka till!

Medlem
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Utvecklare: Kolla, en snygg tjej!
Fredrik: Nej usch, jag vill inte se snygga tjejer, de får mig att känna obehag.
Utvecklare: Öh...?
Fredrik: Det här känns inte seriööööst asså... varför kan ni inte göra tjejerna lite fulare med plattare bröst och tjockare kläder?
Utvecklare: Det är väl inte särskilt snyggt?
Fredrik: Men åh, hur orkar du vara så ytlig? Tycker du inte att hon ska respekteras för sitt intellekt snarare än för sitt utseende?
Utvecklare: Det vet att det här är ett spel va?
Fredrik: Men jag orkar inte se så många snygga tjejer i alla spel! Var är variationen? Var är alla fula brudar? Var är jämställdheten? Varför ska bara de snygga få synas?
Utvecklare: För att killar vill se snygga tjejer men inte fula?
Fredrik: Herregud din sexistiska mansgris! Nu sänker jag betyget på ditt spel!

Ovanstående är inte menat som ett personligt påhopp, men eftersom Fredrik är en offentlig person på FZ får han finna sig i satir.

Precis, och då det är ju bra att du visar ditt kolossala mod som vågar stå upp för att du gillar snygga brudar med stora bröst. För annars kanske alla spelutvecklare börjar utveckla spel med _fula_ brudar med platta bröst, alltså, gud förbjude... Man skulle ju inte klara av att spela längre.

Nej, det känns skönt att riktiga män som Kouhei står på barrikaderna, för riktigt jävla stora pattar, för pangbrudar i spelen (för det är ju trots alla bara ett spel), mot feminismen för allas våran skull.

Observera att jag inte klagar som en gnällkärring så fort det dyker upp en plattbröstad brud med pojkhöfter (Faith i Mirror's Edge till exempel) - det är uteslutande feministmedia som klagar på snygga och sexiga tjejer.

Alla vet ju att tjejer i spel måste vara supertuffa, ha små bröst helt utan urringning, obetydliga höfter under lager av kläder och kunna lyfta tre gånger mer än vad en riktig tjej kan göra. Och så får de absolut inte bli räddade av en man.

Men...

varför ser man så sällan klagomål på prinsessan Peach då?

Medlem
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Utvecklare: Kolla, en snygg tjej!
Fredrik: Nej usch, jag vill inte se snygga tjejer, de får mig att känna obehag.
Utvecklare: Öh...?
Fredrik: Det här känns inte seriööööst asså... varför kan ni inte göra tjejerna lite fulare med plattare bröst och tjockare kläder?
Utvecklare: Det är väl inte särskilt snyggt?
Fredrik: Men åh, hur orkar du vara så ytlig? Tycker du inte att hon ska respekteras för sitt intellekt snarare än för sitt utseende?
Utvecklare: Det vet att det här är ett spel va?
Fredrik: Men jag orkar inte se så många snygga tjejer i alla spel! Var är variationen? Var är alla fula brudar? Var är jämställdheten? Varför ska bara de snygga få synas?
Utvecklare: För att killar vill se snygga tjejer men inte fula?
Fredrik: Herregud din sexistiska mansgris! Nu sänker jag betyget på ditt spel!

Ovanstående är inte menat som ett personligt påhopp, men eftersom Fredrik är en offentlig person på FZ får han finna sig i satir.

Precis, och då det är ju bra att du visar ditt kolossala mod som vågar stå upp för att du gillar snygga brudar med stora bröst. För annars kanske alla spelutvecklare börjar utveckla spel med _fula_ brudar med platta bröst, alltså, gud förbjude... Man skulle ju inte klara av att spela längre.

Nej, det känns skönt att riktiga män som Kouhei står på barrikaderna, för riktigt jävla stora pattar, för pangbrudar i spelen (för det är ju trots alla bara ett spel), mot feminismen för allas våran skull.

Tror poängen är att det finns riktiga saker att klaga på med hur RE serien har fallit genom åren, att försöka dra in "men lättklädda tjejer ju!" som ett argument i den diskutionen är ett direkt löjligt försök till att vara politiskt korrekt. Dessutom tror jag att många borde ta och titta på vad definitionen av femenism egentligen är... en stark, sexig, storbystad kvinna i läder behöver inte vara kvinnoförnedrande i sig.

Medlem
Skrivet av Faith101:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av Kouhei:

Varför är ALLA speljournalister feminister som har svårt för att se rumpa och bröst i spel? Varför måste ALLA speljournalister hela tiden påtala hur "tråkigt" det är med snygga tjejer i spel? Vad fan har hänt med er egentligen? Blev ni tappade i en tunna äppelmos när ni var små, eller har ni bara ett så enormt behov av att vara PK och bli respekterade?

Utvecklare: Kolla, en snygg tjej!
Fredrik: Nej usch, jag vill inte se snygga tjejer, de får mig att känna obehag.
Utvecklare: Öh...?
Fredrik: Det här känns inte seriööööst asså... varför kan ni inte göra tjejerna lite fulare med plattare bröst och tjockare kläder?
Utvecklare: Det är väl inte särskilt snyggt?
Fredrik: Men åh, hur orkar du vara så ytlig? Tycker du inte att hon ska respekteras för sitt intellekt snarare än för sitt utseende?
Utvecklare: Det vet att det här är ett spel va?
Fredrik: Men jag orkar inte se så många snygga tjejer i alla spel! Var är variationen? Var är alla fula brudar? Var är jämställdheten? Varför ska bara de snygga få synas?
Utvecklare: För att killar vill se snygga tjejer men inte fula?
Fredrik: Herregud din sexistiska mansgris! Nu sänker jag betyget på ditt spel!

Ovanstående är inte menat som ett personligt påhopp, men eftersom Fredrik är en offentlig person på FZ får han finna sig i satir.

Precis, och då det är ju bra att du visar ditt kolossala mod som vågar stå upp för att du gillar snygga brudar med stora bröst. För annars kanske alla spelutvecklare börjar utveckla spel med _fula_ brudar med platta bröst, alltså, gud förbjude... Man skulle ju inte klara av att spela längre.

Nej, det känns skönt att riktiga män som Kouhei står på barrikaderna, för riktigt jävla stora pattar, för pangbrudar i spelen (för det är ju trots alla bara ett spel), mot feminismen för allas våran skull.

Tror poängen är att det finns riktiga saker att klaga på med hur RE serien har fallit genom åren, att försöka dra in "men lättklädda tjejer ju!" som ett argument i den diskutionen är ett direkt löjligt försök till att vara politiskt korrekt. Dessutom tror jag att många borde ta och titta på vad definitionen av femenism egentligen är... en stark, sexig, storbystad kvinna i läder behöver inte vara kvinnoförnedrande i sig.

Nej, det behöver inte vara kvinnoförnedrande. Jag är bara så sjukt trött på det för det är nästan alltid så vansinnigt omotiverat med "en stark, sexig, storbystad kvinna i läder" som du uttrycker det. Det är ett enkelt trick för att få små rädda pubertala 16-åringar att blunda för dåligt manus och/eller gameplay vilket är det som recensenten av RE enkelt ser igenom.

Medlem

Fast RE-serien har ju alltid haft dåligt manus (med flit?), så Fredriks poäng faller där tycker jag. Nä, dagens speljournalism skulle behöva en Jonas Svensson, ni vet han som var på gamla Super Power för 20 år sedan.

Han skojade alltid om lättklädda brudar eller gjorde små notiser om när tjejerna i fightingspelen slogs med rumpan. XD Han skämtade också om E. Hondas röda stringkallingar i Street Fighter II och plåtade sig själv med snygga tjejer på spelmässor. Poängen är att han inte tog vare sig själv eller spelen på blodigt allvar. Dagens speljournalister är så galet självupptagna och statuskåta, att de är tvungna att sätta sig på sina höga hästar i desperata försök att bli respekterade bland allmänheten.

Spel är underhållning, INTE politik.

Medlem

Ett gigantiskt suck på alla kommentarer här...

k3m
Medlem
Skrivet av Kouhei:

Fast RE-serien har ju alltid haft dåligt manus (med flit?)

och en dålig titel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:

Dagens speljournalister är så galet självupptagna och statuskåta, att de är tvungna att sätta sig på sina höga hästar i desperata försök att bli respekterade bland allmänheten.

Spel är underhållning, INTE politik.

Fast nu får du ge dig. Det är en sak att inte ha samma åsikter men ska du avskriva våra är det du själv som sitter på en hög häst med "sanningen" på en stentavla.

Spel är underhållning men precis som all annan kultur kan det säga något om samhället.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Dagens speljournalister är så galet självupptagna och statuskåta, att de är tvungna att sätta sig på sina höga hästar i desperata försök att bli respekterade bland allmänheten.

Spel är underhållning, INTE politik.

Fast nu får du ge dig. Det är en sak att inte ha samma åsikter men ska du avskriva våra är det du själv som sitter på en hög häst med "sanningen" på en stentavla.

Spel är underhållning men precis som all annan kultur kan det säga något om samhället.

Vad jag menade var att de är så rädda om sin status och vad de får säga och inte säga - vilket leder till att många journalister uttrycker sig på mer eller mindre samma sätt - det "rätta" sättet, samt ändrar åsikt och/eller infallsvinklar för att passa in i det "rätta" facket, vilket idag är feminism och påtvingad jämställdhet. Kolla bara hur vissa "gamla" journalister från speltidningar från 90-talet har ändrat attityd och åsikter för att bli "tidsenliga". Visa mig den speljournalist som öppet vågar säga att han gillar sex appeal i spel. Nej, för journalister är respekten mot dem själva det viktigaste - att bli tagen på allvar och ses som professionell. Vilket i detta fall innebär att hålla "rätt" linje. Det är ingen tillfällighet att de flesta journalister idag är feminister eller jämställdhetshetsare.

KAN säga något om samhället, visst. Men varför är det så att ALLA journalister (iaf i Sverige) hela tiden ska klanka ned på sexiga tjejer i spel? Det är som ett mediadrev, där den som inte hänger på tappar status bland sina kolleger. Ska man granska spelen på ett kulturellt plan (vilket jag som bekant tycker är fel till att börja med) så ska man väl granska ALLA faktorer och inte bara jämställdhetsfaktorn? Men ändå är det alltid den som dyker upp titt som tätt i recensionerna - eftersom det är "bra" och "tidsenligt" att fokusera på den.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Dagens speljournalister är så galet självupptagna och statuskåta, att de är tvungna att sätta sig på sina höga hästar i desperata försök att bli respekterade bland allmänheten.

Spel är underhållning, INTE politik.

Fast nu får du ge dig. Det är en sak att inte ha samma åsikter men ska du avskriva våra är det du själv som sitter på en hög häst med "sanningen" på en stentavla.

Spel är underhållning men precis som all annan kultur kan det säga något om samhället.

Vad jag menade var att de är så rädda om sin status och vad de får säga och inte säga - vilket leder till att många journalister uttrycker sig på mer eller mindre samma sätt - det "rätta" sättet, samt ändrar åsikt och/eller infallsvinklar för att passa in i det "rätta" facket, vilket idag är feminism och påtvingad jämställdhet. Kolla bara hur vissa "gamla" journalister från speltidningar från 90-talet har ändrat attityd och åsikter för att bli "tidsenliga". Visa mig den speljournalist som öppet vågar säga att han gillar sex appeal i spel. Nej, för journalister är respekten mot dem själva det viktigaste - att bli tagen på allvar och ses som professionell. Vilket i detta fall innebär att hålla "rätt" linje. Det är ingen tillfällighet att de flesta journalister idag är feminister eller jämställdhetshetsare.

KAN säga något om samhället, visst. Men varför är det så att ALLA journalister (iaf i Sverige) hela tiden ska klanka ned på sexiga tjejer i spel? Det är som ett mediadrev, där den som inte hänger på tappar status bland sina kolleger. Ska man granska spelen på ett kulturellt plan (vilket jag som bekant tycker är fel till att börja med) så ska man väl granska ALLA faktorer och inte bara jämställdhetsfaktorn? Men ändå är det alltid den som dyker upp titt som tätt i recensionerna - eftersom det är "bra" och "tidsenligt" att fokusera på den.

Fast du återvänder till samma återvändsgränd hela tiden. Att personers åsikter, som går stick i stäv med dina, bara beror på någon form av grupptryck. Jag säger inte att folk påverkas av varandra men att hela tiden hävda att deras åsikter baseras på en rädsla för att inte bli tagna på allvar är bara fel.

Jag kan bara se till mig själv, mitt eget spelande och hur min syn på spelkulturen har förändrats. I yngre tonåren kunde jag fnissa åt Dukes dricksande till stripporna i Duke 3D, tycka att det var helt ok att lägga upp ett bildalbum från Dreamhack med bara tjejer. Idag är jag 31 år gammal, har fru, barn och andra perspektiv, även på min underhållning.


signatur
Inaktiv

Kan undra om alla dessa PK-speljournalister som sysslat med spel hela livet och suttit ensamma på sitt pojkrum tills dom var 16 år kollar eller någonsin har kollat på p-film?

Ni vet väl hur kvinnoförnedrande och hemskt det är?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neonille:

Kan undra om alla dessa PK-speljournalister som sysslat med spel hela livet och suttit ensamma på sitt pojkrum tills dom var 16 år kollar eller någonsin har kollat på p-film?

Ni vet väl hur kvinnoförnedrande och hemskt det är?

Vart vill du komma (no pun intented).


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast du återvänder till samma återvändsgränd hela tiden. Att personers åsikter, som går stick i stäv med dina, bara beror på någon form av grupptryck. Jag säger inte att folk påverkas av varandra men att hela tiden hävda att deras åsikter baseras på en rädsla för att inte bli tagna på allvar är bara fel.

Jag kan bara se till mig själv, mitt eget spelande och hur min syn på spelkulturen har förändrats. I yngre tonåren kunde jag fnissa åt Dukes dricksande till stripporna i Duke 3D, tycka att det var helt ok att lägga upp ett bildalbum från Dreamhack med bara tjejer. Idag är jag 31 år gammal, har fru, barn och andra perspektiv, även på min underhållning.

Nja, jag menade mer att jag tycker det är ytterst märkligt att ALLA speljournalister är feminister eller vill föra fram feministiska åsikter, inte att de inte har exakt samma uppfattningar som mig. Hur kan det komma sig att ALLA tycker feminism är jättebra och propagerar för det? Hur kan det komma sig att alla är likadana, och att ingen skiljer sig från mängden? I andra länder är det en annan sak, men visa mig en enda speljournalist i Sverige som skrivit att han tycker någon rumpa eller ett par bröst är riktigt sexiga och fina i spel. Den personen existerar inte, men han existerar brett bland vanligt folk. Förstår du hur jag menar?

Det känns som liksom som att folk antingen blir skolade att feminism är det enda rätta, eller att de inte vågar säga något annat än vad som anses vara det rätta, även om de själva inte riktigt tycker så. Vad exakt det är vet jag inte, men det är knappast en slump att hela speljournalistkåren har exakt samma värderingar när det gäller detta, oavsett individ.

Haha, ja när man blir gammal tappar man ganska mycket sexdrift - det är välkänt. Som tonåring kallas man ofta "översexualiserad" av vuxna, men det kanske snarare är gamlingar som är undersexualiserade.

Medlem

Sen tycker jag också att det är sådan jävla dubbelmoral att bli förskräckt av "snygga halv nakna tjejer" i spelen, och få en reaktion likvärdig som om spelet hade barnporr som innehåll, men sen när "män" eller kvinnor för den delen blir mördade, sprängda i bitar, halshuggna, och andra hemska sätt att dö på finns i spelen så är det inget värt ens att notera. Och nu menar jag inte alls att jag tycker våld i spel är fel, eller att jag har något emot det(för det har jag verkligen inte, spelar själv krigspel, horrorspel m.m), men det är dubbelmoralen jag vill åt och klämma bort som en mogen finne! (Inte mig själv alltså, utan finnar på huden eller ännu värre på rumpan)

Ja det är mycket PK i svenska samhället, på gränsen till farligt mycket, och det är extrema feministiska grupper som inte bryr sig om något annat än vad kvinnor "utsätts" för, men hur många krig har kvinnor utkämpat i historie böckerna?! Det är nog inte så många, om nån alls, förutom catfajts på baren, men dom räknas inte med i detta. Hur ofta blir det snackisar(som denna forum "debatt")av Call of duty och hur män blir dödade, eller ännu värre hur spelare blir t-påsatta(t-bagged) när dom dör i spelen(pun intended:D). Och i verkliga livet, hur ofta får pappor i rättsamhället rätten till sina barn, det sista jag hörde var mindre än 10% av män får rätt till ensam vårdnad av sina barn vid skillsmässor och även t.om kvinnor som haft missbruksproblem har ibland vunnit vårdnadstvister om barnen, även fast mannen haft bättre ekonomi, inga missbruks problem, bättre sociala kontakter, stor släkt som hjälper till m.m än kvinnan i fråga, så med andra ord hade barnen haft det bätttre hos pappan på pappret? Vem pratar om sånt idag? Näe man ska inte snacka om män´s problem, för männen har ju styrt och ställt sen stenåldern, så dom får man inte, eller ska helst låta bli nämna?!

Det jag försöker komma fram till är att, vi MÄN dör i krigen, vi MÄN får göra mycket som vi inte egentligen vill göra men anses som nåt vi ska göra, som inte kvinnor behöver göra eller helst inte ska göra. Och kvinnor har sina saker som dom har, som vi inte har, t.ex att kunna föda ett barn. Det är jobbigt som många säkert fattar, men också en sak vi aldrig får uppleva!? Det är självklart att kvinnan får ofta ett närmare band till barnen än män, för graviditeten och födelsen skapar nog ett speciellt band(inte för alla förstås)mellan mamma och barn, tar jag för givet? Så det stora problemet jag har med dagens PK samhälle, och egentligen all feminism är att dom bryr sig bara om orätt mot kvinnor, men skiter fullständigt när det gäller män. Om Feminismen hette Humanismen, så skulle jag vara en del av rörelsen. För det ska vara rättvist för alla, och ingen ska behöva känna sig mindre värd än någon annan. Det skulle vara något. Feminismen är bara ett sätt att få män kollektivt ta ansvar för vad minoriteten av män gör mot kvinnor, och försöker få alla män känna skuldkänslor för att dom är män och det handlar mindre om orättvisor och jämlikhet. Och inom lagen är vi lika, men fysiskt och psykologist är vi olika, det är omöjligt att göra allting 100% rätt och rättvist.

Så det är störande när det är bara ett jävla tjat om löjliga saker som lättklädda kvinnor i spel, för det första så är det ingen som blir skadad av det (det är bara ettor och nollor förvandlade till människoliknande saker på skärmen), och sen när en man är halvnaken så har iaf inte jag hört ett skit om det här på FZ eller annanstans!? Hur många spel har vi inte med någon Conan liknande muskelberg som inte har mer än en blöja på sig under vapen bältet? Och sen är det också som så, att killar (speciellt unga kåta tonåringar) är dom som spelar mest av dom här slags spelen, så låt dom ha något snyggt att titta på då många av dom inte har tid, för dom spelar så mycket, eller ibland ens kunskaper/utseende/personlighet för att ha så lätt att få riktiga levande tjejer!?(Skojar såklart, men ligger väl lite rättfärdiga fördomar där med)

Och jag håller med Kouhei, det är sånt jävla mediadrev mot alla som inte är "fläckfria" när det gäller invandare/flyktingar och den misslyckade migrationspolitiken Sverige håller på med, men ingen vågar kritisera av rädsla av att direkt bli anklagad för att vara rasist, högerextrem, m.m. Fast det är invandrare som lider mest av den politiken, och det är kravallerna idag beviset på.
Mediadrevet även hoppar på alla som inte gillar feminism, för då är man en mansgris, bakåtsträvare, dinosaurier, kvinnohatare och lite säkert också en kvinnomisshandlare där hemma? Journalism = Fördomar = Hög häst= Lättpåverkad.

Så visst Kouhei ska inte tala för alla journalister, för han vet inte hur alla journalister är, men däremot har han helt rätt att Journalister idag står inte för att undervisa, gräva upp orättvisor, stå på den svagas sida eller vad det nu kunde ha varit som bäst. Idag ser jag journalister mest som självutnämnda domare med rätt att döma andra, skriva skit om andra, och rent av ljuga för att synas så mycket som möjligt och tjäna pengar på samma gång. Det kanske inte är riktigt så illa inom spel media, men däremot påverkar annan medias journalister folks bild av alla journalister... Så idag är ofta Journalisten det som är storyn, och storyn är bara där så att journalisten kan ha anledning till att synas, där egentligen Storyn är det viktiga och Journalisten knappt ska synas. Journalisten ska ju vara egentligen "the messenger", not the "message"!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar