Hur fick ni spel att fungera i Dos?

MFC
Medlem
Hur fick ni spel att fungera i Dos?

Själv satt man och lappade uttrymme via MSD (Microsoft Diagnostics) som följde med MSDOS.

Så grymt att kunna tala om via config.sys och autoexec.bat var man ville lägga alla program.. och glöm inte TSR-programmen .. wee grymma grejer ju, nä nu fick man ju gåshud med!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Själv satt man och lappade uttrymme via MSD (Microsoft Diagnostics) som följde med MSDOS.

Så grymt att kunna tala om via config.sys och autoexec.bat var man ville lägga alla program.. och glöm inte TSR-programmen .. wee grymma grejer ju, nä nu fick man ju gåshud med!

Själv är jag glad att jag slipper alla LH, codepages, cdrom drivers, memorymanagers, ramdiskar och allt annat pul för att få någonting att funka.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av MFC:

Själv satt man och lappade uttrymme via MSD (Microsoft Diagnostics) som följde med MSDOS.

Så grymt att kunna tala om via config.sys och autoexec.bat var man ville lägga alla program.. och glöm inte TSR-programmen .. wee grymma grejer ju, nä nu fick man ju gåshud med!

Själv är jag glad att jag slipper alla LH, codepages, cdrom drivers, memorymanagers, ramdiskar och allt annat pul för att få någonting att funka.

Till skillnad från idag med alla Säkerhetsuppdateringar, directx versioner osv som behövs för att få allt att fungera?


signatur

Welcome to the Manglerdome

nj
Medlem

Memmaker hände att det användes, även om jag föredrog den handfull olika bootdisketter jag själv skapat med handinställda autoexec.cfg/config.sys-filer (:
Uppgradering av ram gjorde iaf vissa av de disketterna onödiga.

Mitt värsta minne från DOS/Win3.11, familjens HP LaserJet 5L. Fick den aldrig att fungera själv, en förälder fick lite hjälp av datorsupporten på dennes jobb att få liv i den. En vecka senare (utan att någon ändrat något) så slutade skrivaren fungera igen. Usch, fy blä tvi för den säger jag bara.
Funderar på att leka Office Space på den någon gång när jag åker hem till huset, för den står fortfarande kvar i något hörn...

1
Skriv svar