Scrolls – öppen beta om en vecka

Robot
Scrolls – öppen beta om en vecka

Mojangs nästa titel går in sin öppna betafas om exakt en vecka. Låt oss fira det med en ny trailer.

#scrolls, #mojang-specifications, #minecraft


Medlem
Scrolls – öppen beta om en vecka

Jag är intresserad av att testa det, men jag vill veta mer om hur en match faktiskt ser ut innan jag slänger ner 130 pix för det.

I övrigt gillar jag grafiken i alla fall :3


signatur

// Bacon <3

Medlem

Trodde ni första menade the elder scrolls online ;..;


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Magic the gathering!

Medlem

så snart jag såg att man köper kort osv så blev det inte köp för min del

Medlem

ska ge det en chans iallafall

Medlem

Låter mig urskilja två olika valutor (guld och någon form av ädelsten), så det verkar vara ett sånt där klassiskt spel från den här tiden - mikrotransaktionernas guldålder.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Magic the gathering + Heroes of might and magic 3

Medlem

Om någon nu hoppats på eller trott på en storförsäljning av detta, har jag en stark känsla av att det inte kommer att sälja ens i närheten av vad Minecraft har sållt i. Kanske lite av en flopp t o m? Har svårt att se att detta kan kompensera två års utvecklingstid. Fast det gör väl inte hattgubben något då han troligen kan leva gott resten av livet på bara Minecraft om han vill...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Om någon nu hoppats på eller trott på en storförsäljning av detta, har jag en stark känsla av att det inte kommer att sälja ens i närheten av vad Minecraft har sållt i.

Inte för att verka nonchalant eller så, men tror ingen - varken fans, branschfolk, eller Mojang själva - räknar med att detta ska slå på samma sätt som Minecraft. Att de ens skulle komma upp i en 1/10 av sålda och registrerade konton som Minecraft ser det nog föga troligt på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag gillar också grafiken. Hade inte Blizzard gjort en kopia av Scrolls så hade det nog sålt bättre än vad det kommer göra. Jag har i övrigt ingen relation till sådana kortspel överhuvudtaget men jag köper nog ett ex för att stötta svensk industri.

Medlem

Jag tycker också det ser trevligt ut. kan nog bli riktigt skoj. Mitt stora bekymmer är väl mikrotransaktioner, hoppas verkligen inte att man behöver spendera riktiga pengar för att kunna bygga en ordentlig lek.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Om någon nu hoppats på eller trott på en storförsäljning av detta, har jag en stark känsla av att det inte kommer att sälja ens i närheten av vad Minecraft har sållt i. Kanske lite av en flopp t o m? Har svårt att se att detta kan kompensera två års utvecklingstid. Fast det gör väl inte hattgubben något då han troligen kan leva gott resten av livet på bara Minecraft om han vill...

Notch har väl sagt något i stil med att han vet att spelet inte kommer bli populärt och att det inte gjorde så mycket för att det var ett sånt där drömprojekt typ.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av T.Mani:

Om någon nu hoppats på eller trott på en storförsäljning av detta, har jag en stark känsla av att det inte kommer att sälja ens i närheten av vad Minecraft har sållt i. Kanske lite av en flopp t o m? Har svårt att se att detta kan kompensera två års utvecklingstid. Fast det gör väl inte hattgubben något då han troligen kan leva gott resten av livet på bara Minecraft om han vill...

Notch har väl sagt något i stil med att han vet att spelet inte kommer bli populärt och att det inte gjorde så mycket för att det var ett sånt där drömprojekt typ.

Förvånar mig inte...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar