Project Godus tar emot mer pengar

Robot
Project Godus tar emot mer pengar

Efter avslöjandet att priset i Curiosity var knutet till Project Godus tar insamlingsbössan en ny vända.

#project-godus-2, #22-cans


Medlem
Project Godus tar emot mer pengar

Precis!

Jag slänger in cash till ett tvivelaktigt projekt så en random nerd kan få mer av mina pengar..

Älskade verkligen Popolous, men Mojlenyx har haft hybris mer än lovligt länge nu..

Medlem

Backade inte förut, tänker definitivt inte backa nu. Det finns gott om utvecklare jag har mer förtroende för än herr Molyneux.

Medlem

En sak är säker, hade jag inte donerat innan och nu läser detta så hade det inte fått några pengar från mig. Hoppas verkligen att 22Cans pratar om ett helt annat Godus, ett Godus som inte har någon som helst koppling till det projekt jag donerade pengar till. Jag tror dock inte så är fallet och visst kan jag förstå att det kan finnas potential i det här men då ska de som donerat vara fullt medvetna om det, inte som nu få reda på det i efterhand.

En bättre lösning hade varit att ge vinnaren en special version av spelet där denne får bestämma vilka regler som gäller för just det spelet och sedan släppa det fritt som ett F2P där varje köp ger en viss procent till vinnaren. Jag hoppas verkligen att det är något sådant här de har planerat för annars kommer jag kanske också vilja ha tillbaks mina pengar.

Medlem

Ja... Det kommer ju säkert bli ett jättelyckat spel...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Varför blev folk i kommentarsfältet plötsligt så negativa, bara för att de accepterar pengar igen? Av att dömma från de videos som släpps varje vecka går projektet bra. Se detta som en förbokning där pengarna kan hjälpa utvecklingen, till skillnad från förbokningar av spel som stöds av en publisher.
Dock rekommenderar jag folk att aldrig betala för ett spel innan det släppts och rättvisa reviews har släppts. Reviews som inte har mutats av utvecklarna/publishern.

Skrivet av Hydraah:

Varför blev folk i kommentarsfältet plötsligt så negativa, bara för att de accepterar pengar igen? Av att dömma från de videos som släpps varje vecka går projektet bra. Se detta som en förbokning där pengarna kan hjälpa utvecklingen, till skillnad från förbokningar av spel som stöds av en publisher.
Dock rekommenderar jag folk att aldrig betala för ett spel innan det släppts och rättvisa reviews har släppts. Reviews som inte har mutats av utvecklarna/publishern.

Folk att trötta på att bli besvikna, men det ändrar sig säkert när spelet är ute.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Varför blev folk i kommentarsfältet plötsligt så negativa, bara för att de accepterar pengar igen? Av att dömma från de videos som släpps varje vecka går projektet bra. Se detta som en förbokning där pengarna kan hjälpa utvecklingen, till skillnad från förbokningar av spel som stöds av en publisher.
Dock rekommenderar jag folk att aldrig betala för ett spel innan det släppts och rättvisa reviews har släppts. Reviews som inte har mutats av utvecklarna/publishern.

Jag donerar pengar för att slippa utgivare som lägger sig i spelen som görs. Jag vill ha spel som görs med passion av folk som vet vad de sysslar med. Även om jag själv ibland vill ha saker i spel så betyder inte det att detta är något som andra vill ha. Att ge en enda person "makten" att styra och ställa vad som gäller i ett spel är för mig likvärdigt med att låta en utgivare bestämma.

Kickstarter handlar om ärlighet, om 22Cans inte lyssnar på de som donerat kan de glömma pengar av dessa i framtiden och det kommer säkerligen även innebära att folk inte vågar donera pengar till andra projekt i samma utsträckning som innan på grund av att de inte litar på vad utvecklarna säger.

Jag tror inte att 22Cans har gjort det här på ren jävelskap, jag kan se hur detta kan vara väldigt innovativt och även riktigt roligt om det görs på rätt sätt. Men som en som donerar pengar är detta något som inte är direkt glad över att få reda på i efterhand även om jag förstår att det inte hade kunnat gå att göra samma sak om vi som donerat känt till det. Jag hoppas verkligen att de pratar om ett F2P som är separerat från spelet som kommer till PC. Då har jag inga som helst problem med det här alls.

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Varför blev folk i kommentarsfältet plötsligt så negativa, bara för att de accepterar pengar igen? Av att dömma från de videos som släpps varje vecka går projektet bra. Se detta som en förbokning där pengarna kan hjälpa utvecklingen, till skillnad från förbokningar av spel som stöds av en publisher.
Dock rekommenderar jag folk att aldrig betala för ett spel innan det släppts och rättvisa reviews har släppts. Reviews som inte har mutats av utvecklarna/publishern.

Och vart kan dessa recensioner hittas då?
Själv förköper jag gärna spel, men jag ser till att ha tillräckligt mycket kunskap om vad det handlar om innan jag slänger pengar på det, en bra trailer duger inte.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Varför blev folk i kommentarsfältet plötsligt så negativa, bara för att de accepterar pengar igen? Av att dömma från de videos som släpps varje vecka går projektet bra. Se detta som en förbokning där pengarna kan hjälpa utvecklingen, till skillnad från förbokningar av spel som stöds av en publisher.
Dock rekommenderar jag folk att aldrig betala för ett spel innan det släppts och rättvisa reviews har släppts. Reviews som inte har mutats av utvecklarna/publishern.

Man får nog se detta som en annan form av spelutveckling. Spelen hade förmodligen inte gjorts om de inte hade fått in pengar så då är det omöjligt att vänta på recensioner. Många låter iof sina backers köra beta etc.

Jag har inte, och kommer förmodligen inte, backa något spel på det här sättet. Visst är det kul för mindre utvecklare att kunna göra sina spel. Men när stora utvecklare som Molyneux ber om ens pengar så blir jag lite tveksam. Jag älskar hans spel men om han inte kan få stöd av riktiga utgivare så bör han nog inte få mina pengar.

Själv kollar jag bra ytligt på recensioner när jag köper spel. Mycket bättre att testa själv och se vad man tycker.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

" Nådde sitt Kickstarter-mål " och nu vill de ha mer.?

Det låter inte bra i mina öron! De fick vad de begärde, gör då spelet färdigt!
Vad blir bättre i spelet om de får mer pengar?

Nej detta osar kattskit..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Eller hur var det nu?

Jag ska inte säga så mycket, jag slängde iväg 15£ under kickstartern, så självklart hoppas jag på att det blir något vettigt, men vi får se vad som händer.

Medlem

Project Godus tar emot mer pengar (Peter Möllenö)...

Låter nästan som han anser att han ger en ynnest och som tar emot pengar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Precis!

Jag slänger in cash till ett tvivelaktigt projekt så en random nerd kan få mer av mina pengar..

Älskade verkligen Popolous, men Mojlenyx har haft hybris mer än lovligt länge nu..

Han har blivit typ som en helig ko pga gamla meriter.

Säger man sånt här, så får man räkna med att man får skit och folk börjar yra om Popoulus etc.

Köpte det spelet till Amiga när det kom och försökte gilla det eftersom andra sa att det var bra.

Fattade inte hypen ens då utan gick tillbaka till de spel jag gillade, Civ..Silent Hunter...M1 Tank Platoon..Pirates..Laser Squad..etc etc.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Harry Coma:

Precis!

Jag slänger in cash till ett tvivelaktigt projekt så en random nerd kan få mer av mina pengar..

Älskade verkligen Popolous, men Mojlenyx har haft hybris mer än lovligt länge nu..

Han har blivit typ som en helig ko pga gamla meriter.

Säger man sånt här, så får man räkna med att man får skit och folk börjar yra om Popoulus etc.

Köpte det spelet till Amiga när det kom och försökte gilla det eftersom andra sa att det var bra.

Fattade inte hypen ens då utan gick tillbaka till de spel jag gillade, Civ..Silent Hunter...M1 Tank Platoon..Pirates..Laser Squad..etc etc.

När spelet kom var det unikt, det var ett spel som endast gick ut på en enda sak och det var att höja eller sänka marken för att invånarna skulle kunna bygga på den. Ju mer invånare man hade ju mer mana fick man och det var här som spelet glänste eftersom man inte spelade ensam, hela tiden höll ens AI motståndare på med samma sak eller så kunde man spela mot en kompis (har jag för mig).

Populous är väldigt enkelt att lära sig och hade det släppts idag hade det garanterat klassats som ett casual spel tack vare denna enkelhet.

Oavsett vad man tycker om han som person så går det inte att förneka att det gjordes många bra spel när han ledde Bullfrog. Dungeon Keeper och Syndicate är spel som många gamla fans vill se en remake på eller till och med ett nytt spel. På GoG efterfrågas till exempel Black & White och tillägget till Syndicate, American Revolt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Harry Coma:

Precis!

Jag slänger in cash till ett tvivelaktigt projekt så en random nerd kan få mer av mina pengar..

Älskade verkligen Popolous, men Mojlenyx har haft hybris mer än lovligt länge nu..

Han har blivit typ som en helig ko pga gamla meriter.

Säger man sånt här, så får man räkna med att man får skit och folk börjar yra om Popoulus etc.

Köpte det spelet till Amiga när det kom och försökte gilla det eftersom andra sa att det var bra.

Fattade inte hypen ens då utan gick tillbaka till de spel jag gillade, Civ..Silent Hunter...M1 Tank Platoon..Pirates..Laser Squad..etc etc.

När spelet kom var det unikt, det var ett spel som endast gick ut på en enda sak och det var att höja eller sänka marken för att invånarna skulle kunna bygga på den. Ju mer invånare man hade ju mer mana fick man och det var här som spelet glänste eftersom man inte spelade ensam, hela tiden höll ens AI motståndare på med samma sak eller så kunde man spela mot en kompis (har jag för mig).

Populous är inte ett lätt spel men det är väldigt enkelt att lära sig och hade det släppts idag hade det garanterat klassats som ett casual spel tack vare denna enkelhet.

Jag köpte spelet när det kom och jag spelade det.
Däremot förstod jag inte varför folk tyckte det var så djäkla bra?

Kanske beroende på att jag lirade mest simulatorer på den tiden.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Man kunde spela multiplayer på Populous I & II mellan två Amigor med hjälp av null modem kabel.

Det var skoj!

Medlem

Tja, 22cans fick lite extra uppmärksamhet pga kuben - nu rider de på den vågen och drar in lite extra slantar.

Ser inget fel i det, så länge de levererar det som utlovades i kickstartern.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Tja, 22cans fick lite extra uppmärksamhet pga kuben - nu rider de på den vågen och drar in lite extra slantar.

Ser inget fel i det, så länge de levererar det som utlovades i kickstartern.

Därav kruxet - när levererar herr Molyneux någonsin det han lovar?

phi
Medlem

Ser inga konstigheter med det.

Både Obsidian och inXile tar fortfarande emot donationer för sina spel trots sina framgångsrika kickstarterkampanjer.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Nemo:

Tja, 22cans fick lite extra uppmärksamhet pga kuben - nu rider de på den vågen och drar in lite extra slantar.

Ser inget fel i det, så länge de levererar det som utlovades i kickstartern.

Därav kruxet - när levererar herr Molyneux någonsin det han lovar?

Tja, det är upp till var och en - man kan välja att såga projektet på förhand, eller så ger man dem en chans att visa slutresultatet.

Som phi skrev så finns det flera utvecklargäng som drar in pengar även efter att kickstartern gått i mål. Inget ovanligt och helt ok.

Själv så tar jag det lugnt med kritiken tills jag har spelet på min hårddisk.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Nemo:

Tja, 22cans fick lite extra uppmärksamhet pga kuben - nu rider de på den vågen och drar in lite extra slantar.

Ser inget fel i det, så länge de levererar det som utlovades i kickstartern.

Därav kruxet - när levererar herr Molyneux någonsin det han lovar?

Tja, det är upp till var och en - man kan välja att såga projektet på förhand, eller så ger man dem en chans att visa slutresultatet.

Som phi skrev så finns det flera utvecklargäng som drar in pengar även efter att kickstartern gått i mål. Inget ovanligt och helt ok.

Själv så tar jag det lugnt med kritiken tills jag har spelet på min hårddisk.

Då är det för sent. När spelet finns på din hårddisk har du (antagligen) redan betalat för det, och all kritik i världen kommer inte ändra på något. Som konsumenter bör vi snarare vara mer kritiska och ställa högre krav på utvecklare än vad vi är.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Då är det för sent. När spelet finns på din hårddisk har du (antagligen) redan betalat för det, och all kritik i världen kommer inte ändra på något. Som konsumenter bör vi snarare vara mer kritiska och ställa högre krav på utvecklare än vad vi är.

Exakt.

Det kallas för att köpa grisen i säcken.

För varje sådan försäljare som faktiskt levererar den utlovade varan, så finns det tio som tar dina pengar och skrattar.

Nu pratar jag om alla försäljare i alla branscher och inte om Peter Möllenö specifikt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar