Arma 3 når snart beta

Robot
Arma 3 når snart beta

När Bohemia växlar upp utvecklingen försvinner gratisversionen av den populära militärsimulatorn.

#nyhetstips, #arma-3, #bohemia-interactive


Medlem
Arma 3 når snart beta

Nice, ser fram emot detta.
Alphan är redan magiskt även om den är ooptimerad.

Medlem

Enig, detta blir sjukt kul.

Medlem

Inte spelat så mycket än, men nu får det kanske bli att ge mig på det igen.

Medlem

10min spel sedan uninstall. för mycket alpha.

Medlem
Skrivet av onliner72:

10min spel sedan uninstall. för mycket alpha.

Skönt att det är en riktig alpha iaf själv ligger jag på ca 115h, sjukt kul spel


signatur

Rwa?

Medlem

Enda tråkiga är att man typ inte kan spela public för att det dyker upp en massa asshats med scripts och sabbar för alla andra, och då är det inte typ aimbot, nej det är script där man blir bortteleporterad och sedan exploderar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att man typ inte kan spela public för att det dyker upp en massa asshats med scripts och sabbar för alla andra, och då är det inte typ aimbot, nej det är script där man blir bortteleporterad och sedan exploderar.

Det är problemet jag haft, vilket lett till att det blivit väldigt lite speltid. Antingen fuskade någon eller så stod några grönsaker och sköt alla i basen. När man då lyckas undkomma deras idioti upptäcker man att några fiender gör likadant. Detta leder till att vi är två mot två som irrar runt på en enorm karta och inte hittar några motståndare. Mindre kul.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att man typ inte kan spela public för att det dyker upp en massa asshats med scripts och sabbar för alla andra, och då är det inte typ aimbot, nej det är script där man blir bortteleporterad och sedan exploderar.

Det är problemet jag haft, vilket lett till att det blivit väldigt lite speltid. Antingen fuskade någon eller så stod några grönsaker och sköt alla i basen. När man då lyckas undkomma deras idioti upptäcker man att några fiender gör likadant. Detta leder till att vi är två mot två som irrar runt på en enorm karta och inte hittar några motståndare. Mindre kul.

Haha, aldrig hänt mig tur nog, dock lirar jag bara co-op då imo är inte arma ett pvp spel.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att man typ inte kan spela public för att det dyker upp en massa asshats med scripts och sabbar för alla andra, och då är det inte typ aimbot, nej det är script där man blir bortteleporterad och sedan exploderar.

Det är problemet jag haft, vilket lett till att det blivit väldigt lite speltid. Antingen fuskade någon eller så stod några grönsaker och sköt alla i basen. När man då lyckas undkomma deras idioti upptäcker man att några fiender gör likadant. Detta leder till att vi är två mot två som irrar runt på en enorm karta och inte hittar några motståndare. Mindre kul.

Precis samma sak för mig. Blev ett rejält antiklimax när jag testade för ett tag sen. Har inte lirat mer sen dess.

Medlem

Hoppas på lite mer content!

Medlem
Skrivet av Cutekittey:

Hoppas på lite mer content!

Så länge man får tillgång till den andra ön så tror jag man klarar sig till launch innan man får mer fordon/vapen.

Medlem

Det kmr med säkerhet bliett riktigt bra spel, men, är galet trasigt atm.

Medlem

li

Skrivet av Annanaz:
Skrivet av onliner72:

10min spel sedan uninstall. för mycket alpha.

Skönt att det är en riktig alpha iaf själv ligger jag på ca 115h, sjukt kul spel

Håller helt med där har närmare 100 timmar jag också

Medlem
Skrivet av Satheus:
Skrivet av Cutekittey:

Hoppas på lite mer content!

Så länge man får tillgång till den andra ön så tror jag man klarar sig till launch innan man får mer fordon/vapen.

Det är fler fordon som skall vara fokus i Betan, så det lär inte bli några problem. (Dock "bara" mark fordon)


signatur

Rwa?

Medlem

Ska bli kul att kika på betan. Kört igenom alphan lite men eftersom det är just alpha har jag inte brytt mig så mycket.

Kommer nog kika lite på betan också men inte gräva ner mig. Sparar det tills det är klart.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det kmr med säkerhet bliett riktigt bra spel, men, är galet trasigt atm.

Hur? Förutom eventuella prestandaoptimeringar, tänker mer specifikt på gameplay.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Rakoon:

Det kmr med säkerhet bliett riktigt bra spel, men, är galet trasigt atm.

Hur? Förutom eventuella prestandaoptimeringar, tänker mer specifikt på gameplay.

Alla buggar
Knappt körbart efter en timme då fps ligger på 10

Att få hög fps går knappt, 30 ligger jag på när det är bra fps

Så fixar dom inte optimeringen så kommer det vara lika trasigt som arma 2

Medlem
Skrivet av onliner72:

10min spel sedan uninstall. för mycket alpha.

Tråkigt att du inte tog dig tid att köra Wasteland i ARMA3.. your loss.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Rakoon:

Det kmr med säkerhet bliett riktigt bra spel, men, är galet trasigt atm.

Hur? Förutom eventuella prestandaoptimeringar, tänker mer specifikt på gameplay.

Alla buggar
Knappt körbart efter en timme då fps ligger på 10

Att få hög fps går knappt, 30 ligger jag på när det är bra fps

Så fixar dom inte optimeringen så kommer det vara lika trasigt som arma 2

Du kan ju inte skylla dem för att din dator suger, eller hur?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Rakoon:

Det kmr med säkerhet bliett riktigt bra spel, men, är galet trasigt atm.

Hur? Förutom eventuella prestandaoptimeringar, tänker mer specifikt på gameplay.

Alla buggar
Knappt körbart efter en timme då fps ligger på 10

Att få hög fps går knappt, 30 ligger jag på när det är bra fps

Så fixar dom inte optimeringen så kommer det vara lika trasigt som arma 2

Du kan ju inte skylla dem för att din dator suger, eller hur?

Och du ska inte skylla din dumhet på skolan.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?147533-Low-CPU-util...

Och antar även du är ny till ARMA serien. Även om du har en high end dator kan du springa runt med 20 fps.

Fan va du gjorde bort dig.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Rakoon:

Det kmr med säkerhet bliett riktigt bra spel, men, är galet trasigt atm.

Hur? Förutom eventuella prestandaoptimeringar, tänker mer specifikt på gameplay.

Alla buggar
Knappt körbart efter en timme då fps ligger på 10

Att få hög fps går knappt, 30 ligger jag på när det är bra fps

Så fixar dom inte optimeringen så kommer det vara lika trasigt som arma 2

Du kan ju inte skylla dem för att din dator suger, eller hur?

Och du ska inte skylla din dumhet på skolan.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?147533-Low-CPU-util...

Och antar även du är ny till ARMA serien. Även om du har en high end dator kan du springa runt med 20 fps.

Fan va du gjorde bort dig.

Här har du en tutorial som kan ge dig lite prestandaökning
http://www.battleguns.net/forum/m/7737561/viewthread/6153624-...

Arma, och även OFP, har alltid haft problem med prestandan. Dock så tycker jag att Arma 3 är bäst optimerat av dom alla, speciellt med tanke på att det bara är alpha än så länge.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Rakoon:

Det kmr med säkerhet bliett riktigt bra spel, men, är galet trasigt atm.

Hur? Förutom eventuella prestandaoptimeringar, tänker mer specifikt på gameplay.

Alla buggar
Knappt körbart efter en timme då fps ligger på 10

Att få hög fps går knappt, 30 ligger jag på när det är bra fps

Så fixar dom inte optimeringen så kommer det vara lika trasigt som arma 2

Hmm, okej, jag har hört bättre saker om deras optimering än Arma 2. Dessutom så har de flesta YouTube-filmer jag har sett, ofta inspelade på mediokra datorer, inte laggat. Men det är fortfarande inget om gameplay.

Medlem

Gameplay är väl som arma 2 ungefär. Dock har de förbättrat själva FPS-känslan rätt mycket så det känns inte lika wierd när man siktar i förstapersonsvyn. Flytet på gubbens rörelser är också mycket bättre.

Jag tycker Arma är lite som en sandlåda i meningen att utvecklarna tillhandahåller tekniken och det sedan är communityn som skapar roliga scenarios / moddar som man kan spela mot varandra. Några exempel är Wasteland eller Dayz. Sen finns det ju så klart bra co-op möjligheter men det känns lite för seriöst för att jag ska orka med det

1
Skriv svar