Eftersöker ett SNES-spel

Skägg.
10 Chambers
Eftersöker ett SNES-spel

Tjo,

Med hjälp av detta forums samlade visdom eftersöker jag ett spel till SNES, namnet alltså.

Det är ett actionrollspel ur [[isometrisk]] synvinkel, det kan heta något med Warrior. Mitt i spelet blir du nedslagen och hamnar i ett laglöst område (bilskrot) där det finns en ring där du kan utmana andra i olika steg, den sista gubben du möter är ordentligt svår. När du klarat det kommer du ut i en stad, med ett torg i mitten. Målet därefter är att ta dig ombord på en båt, där en drake eller stor orm väntar som boss, har för mig att den var tvehövdad och du var tvungen att köra is- respektive eldattacker på vardera huvud. Det värsta vapnet du kunde ha kan ha haft "cannon" i namnet.

Någon som vet vad det kan vara?


signatur
Inaktiv

Shadowrun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skägg.
10 Chambers

Ah, yes! Thats it. Cool. Hnm, det verkar vara en Xbox 360-titel på gång... som dock rollspelsskaparna tar avstånd ifrån. Kika


signatur
Inaktiv

"Currently, Shadowrun is noted to be a multiplayer only first-person shooter"

men suck o stön, ett RPG hade ju varit så fett

Skägg.
10 Chambers

mm, har bara goda minnen från SNES-spelet (förutom vad det hette

Tack för hjälpen!


signatur

Mjo SNES / SEGA spelen var ju så sjukt bra, att nu det nya titeln till Xbox 360 våldtar & lämlästar allt som Shadowrun universumet står för gör att min själ gråter varje gång jag tänker / hör på det...

Hade en glimt av renaste glädje när jag hörde talas om Shadowrun till 360'n, tills jag läste på om det och såg filmerna...


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

1
Skriv svar