Robot
Fuse

Resistance-spelen var bra. Ratchet & Clank-spelen var bra. Vad hände egentligen när Insomniac försökte kombinera dessa två framgångsrika serier.

#insomniac-games, #fuse, #ratchet-clank-2002, #resistance, #overstrike-1, #uncharted


Medlem
Fuse

Ful design.

Medlem
Skrivet av pazu:

Ful design.

Ja, orginaldesignen var mycket fränare!

I knew it. Tråkigt att de tappade stinget, för "Resistance 3", var riktigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Leap funktionen beskrivs som något nytt men att kunna styra AI spelare är knappast något nytt, gick att göra i Swat 4 och Rainbow Six. Insomniac är en favorit men jag är inte speciellt intresserad av det här spelet, tror inte ens jag varit mer intresserad även om det inte varit EA som stod som utgivare.

Medlem

Såja, nu var det där tråkspelet ute. Kom igen nu Insomniac, ett nytt, riktigt Ratchet & Clank på E3 tack!

Medlem

"Insomniac gjorde sig ett namn med det charmiga plattformsactionäventyret Ratchet & Clank för Sonys Playstation 2"

Vad hände med Spyro the Dragon-trilogin till PS1? =( Lite som att säga att Naughty Dog gjorde sig ett namn med Jak and Daxter utan att nämna Crash Bandicoot!

Medlem

Undermålig rec, längd? Grafik? Ljud? Kontroll?

Medlem

Overstrike såg roligt ut, Fuse ser ut som vilken blaska som helst, smart move....NOT!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Problemet är EA mina gaming-fränder, Overstrike är arketypiskt för vad som gör Insomniac till bra utvecklare. Det såg ut att bli en skön mix och nytolkning av tf2 och nolf i ett.
Men som kom EA och beordrade att man gör om det till ett mer "moget" och "edgy" spel.
Ironiskt nog så är det just mestadels självmedvetna tolvåringar som vill ha "mature & edgy" spel som egentligen inte är annat än generiskt mainstream-crap.

Så skyll inte på Insomniac de ville ge oss Overstrike, det är EA som pushade för att omvandla det till Fuse.
http://www.thesixthaxis.com/2012/09/29/focus-groups-said-over...

Skrivet av EA:

- “We started to discover that everyone thought this was a game for their younger brother.”
- “We would hear this from 12-year-olds. So we decided that we needed to make a game that had an older appeal,” said the company’s Brian Allgeier speaking to IGN.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Problemet är EA mina gaming-fränder, Overstrike är arketypiskt för vad som gör Insomniac till bra utvecklare. Det såg ut att bli en skön mix och nytolkning av tf2 och nolf i ett.
Men som kom EA och beordrade att man gör om det till ett mer "moget" och "edgy" spel.
Ironiskt nog så är det just mestadels självmedvetna tolvåringar som vill ha "mature & edgy" spel som egentligen inte är annat än generiskt mainstream-crap.

Så skyll inte på Insomniac de ville ge oss Overstrike, det är EA som pushade för att omvandla det till Fuse.
http://www.thesixthaxis.com/2012/09/29/focus-groups-said-over...

Skrivet av EA:

- “We started to discover that everyone thought this was a game for their younger brother.”
- “We would hear this from 12-year-olds. So we decided that we needed to make a game that had an older appeal,” said the company’s Brian Allgeier speaking to IGN.

Körde klart Nolf för ett litet tag sedan, fortfarande ett bra spel och det är tråkigt att det inte görs lika många bra spel idag. Humorn finns där, utmaningarna finns där, spelkänslan finns där även om jag kanske önskade att vissa saker var annorlunda.

Overstrike verkade kunna bli ännu ett spel från Insomniac som hade deras "stämpel" tyvärr ändrade de detta och jag tror absolut att EA varit med och påverkat. På sätt och vis är jag ändå glad för att det inte blev det där spelet jag hade hoppats på för jag hade ändå inte kunnat spel det då jag håller mig borta från spel det står EA på.

Medlem

Va? Har EA publicerat ett spel som var generiskt och tråkigt? Dessutom från en utvecklare som tidigare har gjort kreativa och annorlunda spel? ...

1
Skriv svar