Frånvarande.

Frånvarande.

Känner att jag vill gnälla lite och samtidigt förklara varför jag varit istort sett helt frånvarande från FZ hela Maj månad.

Det senaste året, hela året, har gått i tecknet låt oss djävlas med traveller på alla plan. Visst har det varit en del gyllene stunder, men för det mesta har allt jag försökt mig på bara gått åt motsatt håll. Hälsa, ekonomi, jobb, studier, boende, allt har under kort tid satt press på mig och och lett till en redig depression.

Vart deprimerad i februari, men det lättade och gick över, men sen i mitten av April har den varit här igen, och det är inget kul när det bara brister i gråt och jag vill bara gömma mig innomhus.
Så tillslut fick det vara nog, gick igenom vad det var som stressade mig och dyligt och lade upp en plan för att bli glad igen, för det är verkligen inte kul när favoritspelen och maträtterna lika gärna kunde varit gjorda av myrstack.

Så jag har hittat andra saker att syssla med, nya hobbies, saker som sker i lugnare tempus.
Men nu börjar jag krypa tillbaka till FZ igen, kommer ta tid innan man blir riktigt aktiv, men vad ska man göra. Man måste liksom ta det försiktigt efter depressioner så det inte blir återfall.

Kommer kanske få till ett annorlunda sommarjob i år, bara det inte går åt helvete den med, hade flera andra tidigare i tankarna men av olika orsaker så blev det inget där, så nu håller jag tummarna. Tanken av att bara sitta hemma hela sommaren gör mig galen.

Så håll tummarna för mig FZ, och några glada ord hjälper lång väg.

Vi hörs!.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Frånvarande.

När du säger det har iaf inte jag sett mycket av dig som annars syns frekvent här på FZ. Kul att du är tillbaks! Hobbies är viktigt. Sommaren är på intågande och vad passar inte bättre än att gå ut i värmen, få lite luft, käka en glass och bara njuta lite? Se det fina i livet!

Medlem

Bli bättre och återkom snarast! Du är en stabil resurs i Fz:s infrastrukturella existens!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hoppas du mår bättre snart samt börjar titta in och skriva här på äffsäta igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det kommer bli bättre, jag lovar. Man fastnar i dippar hela tiden i en depression, men på något skumt sätt råkar man klättra ur dem emellanåt också. börja spela sc2 med mig!

Medlem

Det är ju du! Visste väl att det var något man hade glömt. Välkommen tillbaka

Håller tummarna! Och behöver du muntras upp på något sätt är det bara att PM mig så skickar jag roliga bilder på mig själv när jag testar kalsonger på huvudet

Skämt åsido, en depression är inget att leka med, försök att inte fokusera för mycket på det negativa, plocka fram guldkornen i livet och håll dem nära. Prata med allt och alla om just detta, man ska inte hålla något inombords.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har erfarenhet av närstående som har depression, jag är glad att du har en plan och jag hoppas att du kommer känna dig bättre och bättre.

Har även erfarenhet av att de kan gå upp och ner, så fortsätt ta det lugnt, men var inte rädd för att leva, jag hoppas och tror verkligen innerligt att du känner dig bättre i framtiden.

Glömde tillägga, att det alltid kan bli bättre, när man sitter i en riktigt djup depression kan det kännas omöjligt men det kan alltid bli bättre, tro mig, jag vet hur det är.

Tills dess är du saknad här,

Tack alla. Som jag skrev så tänker jag låta det ta tid, har lagt om mina vanor och kopplar ner från allt som har med internet att göra, till så stor del det går, kollar mejl och dyker in här då och då. Men det bästa vara tt gå ut i trädgården och satt där och skissade fram olika alternativ på hur man skulle kunna bygga och plantera om. Så jag har ståt knädjupt i jord och ryckt rötter och planterat i min egen takt, stressfritt och givande, plus att jag blir trött i kroppen av all motion, de tunga bekymren tar inte lika stort fokus när jag kan koncentrera mig på annat.

Sen lirar jag en hel del Lego City Undercover, lustigt och charmigt även om det dras med samma problem som många andra open-world spel.

Men jag kommer tillbaka, snart så.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar