20 år sedan Super Mario Bros-filmen släpptes

Robot
20 år sedan Super Mario Bros-filmen släpptes

Det var kanske inte världens bästa film, men idag fyller den 20 år och självaste Luigi berättar själv några fina anekdoter.

#nintendo


Skribent
20 år sedan Super Mario Bros-filmen släpptes

Lite "too soon"-varning på den här nyheten.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Cinemassacres (AKA Angry Video Nerd) släppte också en video som var mycket Mycket bra. Han ser den för vad den var när den släpptes, dvs det fanns i princip inga TV spelsfilmer.

Skribent
Skrivet av Brandter:

Cinemassacres (AKA Angry Video Nerd) släppte också en video som var mycket Mycket bra. Han ser den för vad den var när den släpptes, dvs det fanns i princip inga TV spelsfilmer.

Jag vill minnas att den var lika dålig för det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag minns hur Dennis Hopper berättade i en intervju hur hans son hade frågat honom varför han ställde upp en den dåliga filmen.
Dennis svarade att han "behövde pengarna, till exempel för att köpa nya skor åt dig"
Sonen svarade "Pappa, så illa kommer jag aldrig behöva nya skor!"

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Brandter:

Cinemassacres (AKA Angry Video Nerd) släppte också en video som var mycket Mycket bra. Han ser den för vad den var när den släpptes, dvs det fanns i princip inga TV spelsfilmer.

Jag vill minnas att den var lika dålig för det.

Den är fruktansvärd :), men Nintendo hade inte heller någonting med den att göra, och då vet vi ju hur bra det går... CD I *HOST HOST*

Medlem
Skribent
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Brandter:

Cinemassacres (AKA Angry Video Nerd) släppte också en video som var mycket Mycket bra. Han ser den för vad den var när den släpptes, dvs det fanns i princip inga TV spelsfilmer.

Jag vill minnas att den var lika dålig för det.

Den är fruktansvärd :), men Nintendo hade inte heller någonting med den att göra, och då vet vi ju hur bra det går... CD I *HOST HOST*

Zelda var iofs rätt bra.

(Too soon?)


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag såg den för första gången det här eller det förra året, minns inte mer än att det var nyligen.
Dålig film, men med ett underhållningsvärde på sitt sätt.

Medlem

Den suger lika mycket nu som då Klarar inte riktigt av att bli så dålig att den blir bra, utan går ännu längre.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Brandter:

Cinemassacres (AKA Angry Video Nerd) släppte också en video som var mycket Mycket bra. Han ser den för vad den var när den släpptes, dvs det fanns i princip inga TV spelsfilmer.

Jag vill minnas att den var lika dålig för det.

Den är fruktansvärd :), men Nintendo hade inte heller någonting med den att göra, och då vet vi ju hur bra det går... CD I *HOST HOST*

Zelda var iofs rätt bra.

(Too soon?)

Cut scenesen var så bra att man blev helt Mind blown! Tror nog att hade Nintendo en tidsmaskin så hade de nog stoppat både CDI och Super Mario filmen :).

Medlem

Jag tyckte i alla fall om Mario-filmen, och det var inte så länge sen jag såg om den. Dels för kitschfaktorn men också för att jag faktiskt gillade idén att göra Blade Runner av alltihop.

Dessutom; Roxette.

Medlem

20 år sen skiten släpptes? Fyfan vad man känner sig gammal.. var 13 på den tiden..

Skägg.
10 Chambers

Jag var precis i lagom ålder för att älska den här filmen.


signatur
1
Skriv svar