Molnet är kraftfullt som tre Xbox One-konsoler

Robot
Molnet är kraftfullt som tre Xbox One-konsoler
Medlem
Molnet är kraftfullt som tre Xbox One-konsoler

Nu hänger jag inte riktigt med här...
Så Xbox One Cloud kommer låta Xboxen nyttja resurser på annat håll via internet eller sitter de o pratar i nattmössan?

Skribent
Skrivet av MrPeters:

Nu hänger jag inte riktigt med här...
Så Xbox One Cloud kommer låta Xboxen nyttja resurser på annat håll via internet eller sitter de o pratar i nattmössan?

Ja precis – den ska nyttja resurser via internet. (Fast de kanske snackar i nattmössan också, det vet jag inte!)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Så mycket information just nu som måste passera ett bullshitfilter innan man kan ta det till sig.

Vi får väl se, säger jag. Vi får väl se.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

det tror jag när jag ser resultaten av det

Skribent
Skrivet av StrongBad:

Så mycket information just nu som måste passera ett bullshitfilter innan man kan ta det till sig.

Vi får väl se, säger jag. Vi får väl se.

Skrivet av Andyaction:

det tror jag när jag ser resultaten av det

Ja, det känns ju precis så. De slår verkligen på stora trumman här.

Däremot undrar jag om inte sådan här teknik kan vara väldigt välbehövd mot SLUTET av nästa konsolgeneration.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Men hur fungerar det om man spelar ett spel som kräver molnet? Måste man då vara konstant uppkopplad eller krävs det bara att checka en gång om dagen då med?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men hur fungerar det om man spelar ett spel som kräver molnet? Måste man då vara konstant uppkopplad eller krävs det bara att checka en gång om dagen då med?

Verkar troligt att man är uppkopplad under tiden man nyttjar molnet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Mycket snack och lite verkstad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men hur fungerar det om man spelar ett spel som kräver molnet? Måste man då vara konstant uppkopplad eller krävs det bara att checka en gång om dagen då med?

Nä, det räcker att det är molnigt ute..

Medlem

krävs antagligen ganska snabb internet uppkoppling, så jag tror jag satsar på ps4 ist.

Medlem

Företags övertro på molnet är rätt intressant, framställs som något nästan magiskt. 4 gånger mer prestanda via molnet..vilka servrar ska driva alla de miljoner xboxarna, och hur länge kommer det hålla igång?

Kul när det inte går att spela spelen längre för att molnservrarna har stängts ned och xboxen inte klarar av att driva spelen för egen maskin, dock något ingen borde behöva oroa sig för därför att jag är otroligt tveksam till att prestandan kommer öka betydligt via 'molnet' överhuvudtaget.

Medlem

Gillar verkligen marknadsföringsbegreppet "molnet". Det är bara några jävla serverhallar, haha!

Gillar inte idén om att allt inflytande över produkten jag har hemma ligger hundratals mil bort i en serverhall som jag inte har någon som helst kontroll över. Företagen kan göra precis vad de vill med min konsol, och jag kan inte göra ett skit åt det.

Och sedan krävs det nog ruskigt snabb nätanslutning om det där ska fungera i praktiken.

Medlem
Skrivet av dafuq:

krävs antagligen ganska snabb internet uppkoppling, så jag tror jag satsar på ps4 ist.

Något säger mig att du även skrivit "Saknar bakåtkompabilitet, så jag tror jag satsar på ps4 iaf". Eller "Always online, så jag tror jag satsar på ps4". Ingen vet hur detta kommer fungera så att dra en sådan slutsats som du just nu går bara inte. Kom ihåg att Sony inte avslöjat så mycket om PS4 så vänta bara när de kommer med all info. Du kan räkna med att det kommer vara mycket man ogillar.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

om det nu krävs så snabbt internet ligger väl vi i Sverige bra till isåfall. Tror nog dom har tänkt på det då USA är sämre utrustat på den punkten.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men hur fungerar det om man spelar ett spel som kräver molnet? Måste man då vara konstant uppkopplad eller krävs det bara att checka en gång om dagen då med?

Det beror ju så klart på vad spelutvecklaren väljer att göra. Det vore idiotiskt att ett spel förlitar sig på molnet. Jag tror att molnet kommer användas väldigt sparsamt i början och sedan som ett komplement.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

300,000 servrar låter ju mycket, tills några miljoner amerikanare behöver molnet för att streama TV/netflix, spela, skypea och facebooka samtdigt...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

40 gånger starkare? Är det därför spelen ser ut att vara 1,5 gånger snyggare än 360-spelen?

Detta känns som damage-control från MS, försöka hypa upp konsolen innan E3 efter all skit de fått i media.

Medlem

Min magkänsla säger mig att köpa en PS4, om inga radikala nyheter uppstår så blir det så, jag litar mer på Sony.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av MrPeters:

Nu hänger jag inte riktigt med här...
Så Xbox One Cloud kommer låta Xboxen nyttja resurser på annat håll via internet eller sitter de o pratar i nattmössan?

Ja precis – den ska nyttja resurser via internet. (Fast de kanske snackar i nattmössan också, det vet jag inte!)

Haha dagens random =). Bra svar men också skumt på samma gång O_o...

Skribent
Skrivet av slarron:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av MrPeters:

Nu hänger jag inte riktigt med här...
Så Xbox One Cloud kommer låta Xboxen nyttja resurser på annat håll via internet eller sitter de o pratar i nattmössan?

Ja precis – den ska nyttja resurser via internet. (Fast de kanske snackar i nattmössan också, det vet jag inte!)

Haha dagens random =). Bra svar men också skumt på samma gång O_o...

Det är lite så jag jobbar.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av slarron:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av MrPeters:

Nu hänger jag inte riktigt med här...
Så Xbox One Cloud kommer låta Xboxen nyttja resurser på annat håll via internet eller sitter de o pratar i nattmössan?

Ja precis – den ska nyttja resurser via internet. (Fast de kanske snackar i nattmössan också, det vet jag inte!)

Haha dagens random =). Bra svar men också skumt på samma gång O_o...

Det är lite så jag jobbar.

HAHAHAHA :D! ELOGE!

Medlem

OnLive säger jag bara.

Testpilot

Alltid lika roligt o läsa sånt här skitsnack.
Titta bara på Onlive mfl tjänster som streamar spel , de har stora problem med responstider och att då tro att det magiska "molnet" på nåt vis kan fixa den mediokra prestandan är ju bara "bull"

Får en att automatiskt tänka på Simcity katastrofen där de magiska "online" skulle ha hand om de tunga beräkningarna i spelet och sen då detta dissekerades visade sig det bara vara skitsnack.

Medlem

Låter verkligen lovande. Vi har ju haft en hel del serverside-lanseringar den senaste tiden som gått så himla bra! Dessa har enbart haft små beräkningar serverside dock, mest kommunikation. Ska bli intressant när 1000k ska ladda in den första banan vid en stor nylansering. No gaem for anyone!

Medlem

På det första citatet låter det nästan som om utvecklare ska kunna rita upp banor eller liknande i molnet och sedan streama det till konsolen. Det skulle ju kräva rätt bra uppkoppling för att streama in hela banor men kanske kan fungera okej för himlavalv, horisonter eller liknande där fördröjingar osv. inte spelar så stor roll. Jag är dock rätt tveksam till det hela, men intressant om de får det att fungera bra.

Medlem

Simcity i consol format ?

Medlem

Om nu detta moln ska användas så kan det knappast användas till något som är vitalt för spelet utan möjligen till hur moln ( ) på himlen rör sig eller liknande saker.

Medlem

Verkar som att Xbox One inte kräver ständig internet uppkoppling FÖRUTOM när du spelar molNET, interNET

Men det återstå att se.

Medlem

tror dom försöker bara hitta på något för att stödja sig om att PS4an förmodas vara kraftfullare.

123
Skriv svar