Spel till Sega Mega Drive

Medlem
Spel till Sega Mega Drive

Ytterligare en person som försöker minnas namnet :O... Jag har ett stycke konsol av märket ovan, o jag försöker minnas ett spel som jag lånade som hastigast av någon för länge länge sen, men jag blir galen på att jag inte minns namnet :D... Desvärre har jag ju inga väl memorerade minnen från det heller, men jag ska försöka.

Det var ett sidoscrollande spel, man var en person beväpnad med svärd om jag inte minns fel. Sen har jag för mig att det var väldigt färgglatt, om jag tänker efter så kanske man skulle kunna kalla det anime-betonat (då visste jag inte ens vad anime var, därav inga sådana ordentliga minnen). Och jag har för mig att man tidigt i spelet kom under marken på nått sätt, i nån grottliknande miljö...

Hur som helst så stör jag mig jävligt mycket på att jag inte kan komma på vad det är för spel... (o svårt att söka rätt på med så otroligt vaga minnen)

Om någon av er tycker något av ovanstående låter bekant så gör för all del era röster hörda :D...

Tänk vad gammal skrot kan väcka känslor...


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

Wonder Boy III - Monster Lair? (inte att blanda ihop med Monster World-spelen)

Medlem

hmm, nej inte det :(... jag har för mig att grafiken var lite... hmm... "gulligare"?... anyway... fortsätt gärna med era kvalificerade gissningar


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

Spelet jag föreslog stämmer exakt in på din beskrivning: Sidescroller, svärd, grotta, färgglatt.. Om det inte är det så måste det vara en skamlös klon.

Medlem

jag har för mig att grafiken som sagt var lite mer "rund mjuk o gullig"


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

jag tog och kollade igenom mina 40 spel och det enda som passade in på din beskrivning var wonder boy 3 utav de jag hade och jag kan inte komma på något annat liknande spel
för alex the kids kan de väll inte vara för han hade väll inget svärd om jag minns rätt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

hmm, ingen av dem verkade rätt... jag vågar tro att det finns mer än en titel på detta temat... tack som fan för att du tog dig tiden att se efter iaf


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

Sword of Vermillion var ju ett rollspel som hade en del sidscrollande action


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hmm.. det verkar inte heller vara det jag söker... :S... Värst vad knepigt det här skulle bli då...


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Inaktiv

Skulle kunna vara Chiki Chiki Boys? Väldigt likt wonder boy-spelen fast ännu gulligare och andra banan är en grotta..kommer inte på något annat sånt gulligt lir till MD, men Blades of vengeance och Cadash passar in i övrigt.

Medlem

Shit, du var då helt klart närmast hittills, när jag googlade på chiki chikio boys va det nästa så det pirrade till i magen när jag såg Sega-kartongen "kunde det va rätt" :O...

Men vid närmare inspektion verkar det inte riktigt stämma :(, så nääära men vissa grejer känns det som jag skulle kommit ihåg om det verkligen var rätt, men det var fan nära, vill till o med minnas att det faktiskt var två karaktärer osv.

Såg att att detta va ditt första inlägg med, tackar allra ödmjukast för att du använde det till att hjälpa mig :D... Jag välkomnar dig till forumet tillsammans med ett stort knippe tack


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Inaktiv

Hehe, googlade hit av en slump när jag letade Wonder boy-sidor, men diskuteras det mega drive kan jag bara inte hålla mig borta (har en samling på runt 100 spel och kan nästan hela md-registret utantill vid det här laget ) Tackar o bockar för det högtidliga välkomnandet

Nu finns d ju däremot inte många fler spel att välja på med tanke på kriterierna så du lär hitta det snart. Namedroppar lite till o kanske träffar rätt nu:

High Seas Havoc
Legend of Galahad
Misadventures of Flink
Risky Woods
Rocket Knight Adventures
Sparkster
Talmit's Adventure
Wonder boy in monster world

Medlem

hahaha, galen samling, tror inte nån av de där var rätt, chiki var nog närmast hittills, det där med liksom "magiska attacker" känns också bekant... fan vad jag önskade jag kunde friska upp de där minnena lite.. angående grottbanan så TROR jag att grottan gick i blått, minnesbilderna är så suddiga så det är osant :)...


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

Detta är en gammal tråd vid detta laget, men eftersom jag är skaparen så känns det som min rättighet att dra upp den igen ;)... Jag undrar om det inte faktiskt var just Chiki chiki boys som det gissades på av Alianger... Helt säker lär jag aldrig bli, men när jag plockade upp det nu nyligen så undrar jag om det inte var rätt ändå...

Om du nu fortfarande hänger här och läser detta så är jag mycket tacksam att du tog dig tid med alla skarpa tips (vilket givetvis gäller andra i tråden också).

Tack för den ovärderliga hjälpen


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

www.retrosuperstore.com har ett bra forum om gamla spel där man oftast får bra hjälp


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Golden axe 1, 2 eller 3?

Medlem

Hrm, min tanke vid första beskrivningen var ju gamla klassikern Strider, men det stämmer verkligen inte in på gulligt dock, o inte så jättefärgglatt heller.. Men andra banan är iaf blå.. öh, sten/snö-landskap. Aja, tror inte det är den iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

alladin har svärd grotta och en gullig design på ande i lampan banan


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

alladin har svärd grotta och en gullig design på ande i lampan banan

word som fan. SVINBRA spel också. Minns det, älskar jafar bossen på slutet, imba .

Medlem

han var kul men jobbig att klara av


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar