Rykte: Blizzards Titan försenas kraftigt

Robot
Rykte: Blizzards Titan försenas kraftigt

Blizzard startar om det hemliga onlinerollspelet och det förväntas inte släppas förrän tidigast 2016.

#nyhetstips, #diablo-iii, #diablo-2, #world-of-warcraft


Medlem
Rykte: Blizzards Titan försenas kraftigt

Jag ser hellre en framskjutning av spelet än att de släpper något som inte håller måttet. Tack och lov så finns det mycket annat man kan göra tills dess.

Medlem

Bara det blir bra så får det väll ta lite tid. Men kanske inte 10år :).

Medlem

Jag gillar att Blizzard (oftast) inte släpper dåliga/ej färdiga spel, de har råd att ha en kvalitetskontroll innan release.

Med Diablo 3 hamnade dem snett dock, men där tror jag pressen både utifrån och från Activision blev för stor, det hade ju redan försenats och skjutits fram gång på gång. Hade D3 släppts som det ser ut idag (efter 1 års patchande) och utan Error 37 är jag rätt övertygad om att det hade setts som en braksucce.

Medlem

kan det vara för att de vill släppa det till nextgen också?

oavsett så känns det som att man bryr sig mindre och mindre om blizzard numera...inget av deras senaste spel (wow, sc2, d3) blev något jag ens kom i närheten av att gilla


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

gött då har dom några år till och förstöra warcraft loren


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Medlem

Pfft. Bryr mig inte så mycket faktiskt. Elder Scrolls Online blir förmodligen mitt nästa MMO efter jag slutade med WoW efter Burning Crusade.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Dåligt tecken. Spel som blir kraftigt försenade tenderar att bli floppar, som senaste Final Fantasy MMORPG:et, eller Ragnarok 2 som också gjordes om och blev en flopp trots en utvecklingstid på nästan 9 år.

Eller varför inte tala om Duke Nukem Forever? Spelet med kanske den längsta utvecklingstiden av alla, blev en totalflopp.

Om de hade förlängt utvecklingsperioden för att göra spelet ännu bättre hade det varit en sak. Men när de börjar om helt på nytt är det en annan sak.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Pfft. Bryr mig inte så mycket faktiskt. Elder Scrolls Online blir förmodligen mitt nästa MMO efter jag slutade med WoW efter Burning Crusade.

Elder scrolls online kommer super floppa... Lägger mina kort på Wildstar

Medlem

Blizzard har ju gått ner sig, gillar inte alls det de gjort på senare tid. Warcraft 3 var nog senaste spelet jag gillade.

Sedan blir detta ännu ett themepark MMO så är det ej av intresse heller för mig.
MMORPG marknaden har ju verkligen stagnerat till den punkt jag låter bli det helt och hållet snarare än hoppas och bli besviken/uttråkad/frustrerad.

Medlem

Blizzard har tappat enormt i kvalite

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Jag ser hellre en framskjutning av spelet än att de släpper något som inte håller måttet. Tack och lov så finns det mycket annat man kan göra tills dess.

D3 var ju under utveckling typ 5-6år.. inte stressat alls men fan nog sög de lrdentligt

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Allt detta efter att Jay Wilson flyttades till projektet.
This'll end badly.

Medlem

Deras iterativa process är så cool! Ett av de få företagen som tillåtes att skrota något man jobbat i flera år på bara för att de inte är nöjda med det.

Blizzard är rockstjärnor i mina ögon. (Jo jag vet hur fanboy det låter, det är okej.)

Medlem

Vilket otroligt fail - mina förväntning om att innovativa människor med en otrolig ide skulle släppa något vilket år som helst grusades precis. Satan

Medlem

Segt, var riktigt intresserad av detta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jay Wilson borde avrättas. All networks, all channels.

Medlem

"Vi kom till en punkt där vi var tvungna att ta några stora design- och teknikbeslut gällande spelet."

Behöver ju inte betyda att allt skrotas och att de behöver göra om allt. Helt rätt beslut om de känner att de tvivlar. De vill släppa en grymt bra produkt, och det tror jag att det blir.

Medlem

Förstår mig inte på alla kommentarerna här där det förutspås flopp, misär och allmän blizzard-nere-för-räkning mentalitet.

För det första så vet vi knappt någonting om spelet eller knappt ens hur det kommer att se ut så vi har ju inte blivit svikna på nåt sätt. Visst att det kommer ta lång tid innan det kommer ut men ge dom tid samt tro på dom så kanske man blir positivt överraskad.

PS: Jag ÄR en Blizzard fanboy!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag misstänker att Titan var precis som Diablo 3 uppbyggt från grunden att vara så pengaindrivande som bara går på bekostnad av gameplay.

Efter Diablo 3s flopp så fick de nog tänka om ett par gånger.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Nelfie:

Jag ser hellre en framskjutning av spelet än att de släpper något som inte håller måttet. Tack och lov så finns det mycket annat man kan göra tills dess.

D3 var ju under utveckling typ 5-6år.. inte stressat alls men fan nog sög de lrdentligt

5-6år räcker inte, låt mig citera "Development on Diablo III began in 2001"

Inaktiv

Sedan Activision köpte Blizzard har produkterna blivit en ren soppa när det kommer till kvalité. Samma sak gäller i princip allt som EA tar i.

Jag hoppas dock innerligt att Blizzard filar på något innovativt - det är välbehövligt, allt är redan gjort känns det som.

Medlem

Oavsett när det släpps så kan dom väl börja visa lite. WoW hade man ju sett screens o videos på innan WC3 kom ut

Inaktiv

Blizzard har så stört bra kvalité på sina titlar. Jag förstår mig verkligen inte på alla hippstergamers där ute som börjar klaga så in åt helvette så fort de stora stygga företagen lägger sig i.
Hoppas inte titan dröjer allt för länge bara. Är redan riktigt, riktigt taggad

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Deras iterativa process är så cool! Ett av de få företagen som tillåtes att skrota något man jobbat i flera år på bara för att de inte är nöjda med det.

Blizzard är rockstjärnor i mina ögon. (Jo jag vet hur fanboy det låter, det är okej.)

Håller med dig till 100%! I mina ögon växer Blizzard när dom fortsätter att hålla denna extrema hardcore kvalitet på spel. Självklart hade Diablo 3 en hel del problem vid release men detta är något som oftast löses inom en snart framtid. Låt dom fortsätta göra det dom är kända för att göra, riktigt bra spel! Jag vill inte ha några halv tattiga Need For Speed spel som sprutas ut på löpande band (senaste åren). Låt mig förklara det på ett annat sätt!

Man får helt enkelt slänga in en Billys Pan Pizza i mikron medans man väntar på en marinerad fläskfilé från Blizzards grill!

Edit: Vi ska vara fruktansvärt glada att ett företag som Blizzard existerar! Det är otroligt starkt av Blizzard då långsiktig spelutveckling är som att köra rysk roulett med investeringskapitalet. Ni som är så groteskt negativa till detta måste jag bara få fråga, tror ni seriöst att Blizzard gör detta för att jävlas med er? Ni har aldrig funderat på hur lång tid det tar att utveckla ett spel håller en extremt hög standard?

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

D3 sålde jättebra precis när det hade släppts, numera finns det aldrig med på listor över de mest säljande pc-spelen.

Personligen tycker jag att folk överdriver hur dåligt det är. Det var långt ifrån förväntan och jag slutade spela ganska fort, men genomsnitts AAA-spelet som släpps är så värdelöst att D3 ändå är bland de bästa stora släppenpå senare tid.

Medlem
Skrivet av Egg3t_:
Skrivet av Vincent_graymore:

På vilket sätt är Diablo 3 ett misslyckande? De riktade sig mot en bredare publik och det är ett av de mest säljade pc spelen. Sen att man personligen inte gillar spelet är en annan sak, jag hade också gärna sett ett annorlunda spel men ett spel som säljer som smör är väl knappast en flopp?

D3 sålde jättebra precis när det hade släppts, numera finns det aldrig med på listor över de mest säljande pc-spelen.

Det är det inget spel som är ett år efter release.
Diablo 3 har sålt bättre än Diablo 2 så det är en enorm succé. När de väl släpper en add-on så kommer det sälja ytterligare.

123
Skriv svar