Humble Bundle 8 ute nu

Robot
Humble Bundle 8 ute nu

En ny laddning indiespel, däribland svenska Hotline Miami, finns att köpa till valfritt pris.

#dear, #capsized, #awesomenauts, #little-inferno, #hotline-miami, #proteus


Inaktiv
Humble Bundle 8 ute nu

Suck vad tråkiga titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Glöm inte att 'Thomas Was Alone' är rakt igenom briljant, håller dock inte med om att Dear Esther är bra, eller att det ens ska få kallas för ett spel.

Medlem

Hotline Miami har man redan men Proteus och Little Inferno verkar intressant. Awesomenauts har jag spelat på PS3 för länge sedan, helt okej tidsfördriv.

Fick bli ett köp, första Humlbe Bundle hittills.

Skägg.
10 Chambers

Missa heller inte de sista timmarna på deras Alan Wake-deal.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Dear Esther känns mer som en tour de Island och Hotline Miami hade jag redan - såg inte klokt ut på en 27" skärm i 2560x1440. Resterande spel har jag aldrig hört talas om faktiskt, men en glimt på Steam får det att verka lite trist.

Dock brukar dessa Humble hålla hög kvalité, så jag tvivlar inte alls på att många kommer att nappa på även denna upplagan.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Dear Esther känns mer som en tour de Island och Hotline Miami hade jag redan - såg inte klokt ut på en 27" skärm i 2560x1440. Resterande spel har jag aldrig hört talas om faktiskt, men en glimt på Steam får det att verka lite trist.

Dock brukar dessa Humble hålla hög kvalité, så jag tvivlar inte alls på att många kommer att nappa på även denna upplagan.

Alla dessa är ju relativt kända indie-titlar som för det mesta fått en massa hyllningar, kan dock hålla med om att Dear Esther inte är mycket av ett spel.

Och hur kan du ens klaga på en Humble Bundle, du kan ju inte påstå att dessa spelen sammanlagt inte är värda en tia bara för att de verkar trista.

Inaktiv
Skrivet av Ermus:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Dear Esther känns mer som en tour de Island och Hotline Miami hade jag redan - såg inte klokt ut på en 27" skärm i 2560x1440. Resterande spel har jag aldrig hört talas om faktiskt, men en glimt på Steam får det att verka lite trist.

Dock brukar dessa Humble hålla hög kvalité, så jag tvivlar inte alls på att många kommer att nappa på även denna upplagan.

Alla dessa är ju relativt kända indie-titlar som för det mesta fått en massa hyllningar, kan dock hålla med om att Dear Esther inte är mycket av ett spel.

Och hur kan du ens klaga på en Humble Bundle, du kan ju inte påstå att dessa spelen sammanlagt inte är värda en tia bara för att de verkar trista.

Vad dom är värda var inte det jag uttalade mig om, det var en subjektiv bedömning om hur kul spelen verkade vara. Jag måste ju faktiskt inte köpa en produkt bara för att det är billigt.

Medlem

Dear Esther OCH Proteus? More like Humble Inte Riktiga Spel Bundle amiright?

Tycker lätt att bara TWA och Hotline Miami är värda genomsnittspengen. Har varit sugen på Proteus ett tag och den övriga skörden ser också hyfsat lovande ut.

Medlem

Hade redan Dear Esther och Thomas Was Alone innan och spelade igenom Proteus igår. Tre fullständigt briljanta "spel" så länge man inte går in i Proteus eller Dear Esther och förväntar sig mer än vad man får, för det man får är fantastiskt. Dessutom är thomas was Alone det enda spel som gjort mig tårögt. Fantastiskt bundle som sagt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missa heller inte de sista timmarna på deras Alan Wake-deal.

Var ett givet köp för mig, Alan Wake är riktigt bra och underhållande.
Rekommenderas med av mig

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missa heller inte de sista timmarna på deras Alan Wake-deal.

Var ett givet köp för mig, Alan Wake är riktigt bra och underhållande.
Rekommenderas med av mig

Aldrig provat Alan Wake, aldrig varit sugen på Alan Wake. Men till det priset är det värt att testa även om jag inte tycker om det och stänger av efter en timme.

Medlem

Försökte köpa den i går men PayPal vägrade att fungera Får prova ikväll igen.

Medlem

Kommer lätt bli ett köp, äger redan Capsized och andra är jag inte alls intresserad av (som Dear Esther). Hotline Miami, Awesomenauts och Thomas Was Alone är de mer intressanta spelen och det är på grund av dessa jag köper samlingen. Eftersom jag verkligen äger spelen kommer jag betala mer än om de endast var spel som gick att ladda ner från Steam.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Att Dear esther är tvärhyllat är ju bara ett stort tecken på hur långt spelindustrin sjunkit. När hipster skräp som dear esther ens räknas som spel har det gått långt...

Däremot är så klart hotline miami ett bra spel och även awesomenauts om det fortfarande har folk som spelar det.

Medlem

Någon som skulle kunna köpa en above average åt mig? Har xcom enemy unknown nyckel, bioshock 1 nyckel eller 8.91€ på steam om någon skulle vara intresserad.
Edit: Är även intresserad av Alan wake-dealen, och har även en oblivion och civilization 3 i mitt steam inventory.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Dear Esther känns mer som en tour de Island och Hotline Miami hade jag redan - såg inte klokt ut på en 27" skärm i 2560x1440. Resterande spel har jag aldrig hört talas om faktiskt, men en glimt på Steam får det att verka lite trist.

Dock brukar dessa Humble hålla hög kvalité, så jag tvivlar inte alls på att många kommer att nappa på även denna upplagan.

Jag spelade hotline miami på en 2560x1440 skärm (27") och tyckte det var helt asball grafiskt. Men det är ju subjektivt som du sa. Men tycker enbart det spelet lätt är värt 10$

Inaktiv
Skrivet av beltet:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Dear Esther känns mer som en tour de Island och Hotline Miami hade jag redan - såg inte klokt ut på en 27" skärm i 2560x1440. Resterande spel har jag aldrig hört talas om faktiskt, men en glimt på Steam får det att verka lite trist.

Dock brukar dessa Humble hålla hög kvalité, så jag tvivlar inte alls på att många kommer att nappa på även denna upplagan.

Jag spelade hotline miami på en 2560x1440 skärm (27") och tyckte det var helt asball grafiskt. Men det är ju subjektivt som du sa. Men tycker enbart det spelet lätt är värt 10$

Jag får kanske ge det en chans till. Finns ju en liknande titel jag inte minns namnet på, där man utför rån.

Medlem

$1m på 24 timmar, är inte det ett rekord?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av beltet:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Dear Esther känns mer som en tour de Island och Hotline Miami hade jag redan - såg inte klokt ut på en 27" skärm i 2560x1440. Resterande spel har jag aldrig hört talas om faktiskt, men en glimt på Steam får det att verka lite trist.

Dock brukar dessa Humble hålla hög kvalité, så jag tvivlar inte alls på att många kommer att nappa på även denna upplagan.

Jag spelade hotline miami på en 2560x1440 skärm (27") och tyckte det var helt asball grafiskt. Men det är ju subjektivt som du sa. Men tycker enbart det spelet lätt är värt 10$

Jag får kanske ge det en chans till. Finns ju en liknande titel jag inte minns namnet på, där man utför rån.

Gör det! Kom bara ihåg att ha ett par shyssta lurar på dig också. Älskar soundtracket som skapar en psykadelsik stämmning. Du ska vara ett med spelet

Medlem

woho! fler spel till linux!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Blev inte heller direkt sugen till skillnad från en del andra tidigare bundles. Men kanske intresset ökar om jag ser några fler filmer från något av spelen.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missa heller inte de sista timmarna på deras Alan Wake-deal.

Var ett givet köp för mig, Alan Wake är riktigt bra och underhållande.
Rekommenderas med av mig

Aldrig provat Alan Wake, aldrig varit sugen på Alan Wake. Men till det priset är det värt att testa även om jag inte tycker om det och stänger av efter en timme.

Precis min tanke när jag såg erbjudandet, tänkte med att va fan, nu har jag ju en chans att testa det för småpengar
Och jag ångrar mig inte, var ett riktigt trevligt spel.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missa heller inte de sista timmarna på deras Alan Wake-deal.

Var ett givet köp för mig, Alan Wake är riktigt bra och underhållande.
Rekommenderas med av mig

Aldrig provat Alan Wake, aldrig varit sugen på Alan Wake. Men till det priset är det värt att testa även om jag inte tycker om det och stänger av efter en timme.

Precis min tanke när jag såg erbjudandet, tänkte med att va fan, nu har jag ju en chans att testa det för småpengar
Och jag ångrar mig inte, var ett riktigt trevligt spel.

Vad bra, då har jag något att se fram emot.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Att Dear esther är tvärhyllat är ju bara ett stort tecken på hur långt spelindustrin sjunkit. När hipster skräp som dear esther ens räknas som spel har det gått långt...

Jag tror du menar hur "lågt spelindustrin sjunkit". Men jag menar att sådana här spel, som lägger all vikt på storyn och känsla, är ett stort bevis på hur långt spelindustrin kommit. Spel är inte längre bara för en smal del av befolkningen utan har blivit bredare och starkare än någonsin. Att spelet, eller modden som det var från början, har blivit "tvärkhyllat" beror till stor del på just det som du verkar avsky. Ingen spelmekanik bara story och känsla. Att du avskyr det så mycket är kanske ett gott betyg nog? Det är iaf ett bevis på att spelvärlden inte är så liten längre.

Inaktiv
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Att Dear esther är tvärhyllat är ju bara ett stort tecken på hur långt spelindustrin sjunkit. När hipster skräp som dear esther ens räknas som spel har det gått långt...

Jag tror du menar hur "lågt spelindustrin sjunkit". Men jag menar att sådana här spel, som lägger all vikt på storyn och känsla, är ett stort bevis på hur långt spelindustrin kommit. Spel är inte längre bara för en smal del av befolkningen utan har blivit bredare och starkare än någonsin. Att spelet, eller modden som det var från början, har blivit "tvärkhyllat" beror till stor del på just det som du verkar avsky. Ingen spelmekanik bara story och känsla. Att du avskyr det så mycket är kanske ett gott betyg nog? Det är iaf ett bevis på att spelvärlden inte är så liten längre.

Det är din åsikt och även den respekteras.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Att Dear esther är tvärhyllat är ju bara ett stort tecken på hur långt spelindustrin sjunkit. När hipster skräp som dear esther ens räknas som spel har det gått långt...

Jag tror du menar hur "lågt spelindustrin sjunkit". Men jag menar att sådana här spel, som lägger all vikt på storyn och känsla, är ett stort bevis på hur långt spelindustrin kommit. Spel är inte längre bara för en smal del av befolkningen utan har blivit bredare och starkare än någonsin. Att spelet, eller modden som det var från början, har blivit "tvärhyllat" beror till stor del på just det som du verkar avsky. Ingen spelmekanik bara story och känsla. Att du avskyr det så mycket är kanske ett gott betyg nog? Det är iaf ett bevis på att spelvärlden inte är så liten längre.

Det är din åsikt och även den respekteras.

Oj ursäkta, det måste vara något fel för jag hade för avsikt att kommentera ett inlägg som påstår något så banalt att hela spelindustrin verkar gå åt skogen pga att ett originellt spel hyllas av otaliga spelrecensenter. Då kände jag mig tvungen att ge min syn på verkligheten. Slipper jag undan med böter den här gången åsiktspolisen?

Inaktiv
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Segas:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Suck vad tråkiga titlar.

Hotline Miami och Dear Esther är ju tvärhyllade, och Little Inferno verkar gulligt.

Att Dear esther är tvärhyllat är ju bara ett stort tecken på hur långt spelindustrin sjunkit. När hipster skräp som dear esther ens räknas som spel har det gått långt...

Jag tror du menar hur "lågt spelindustrin sjunkit". Men jag menar att sådana här spel, som lägger all vikt på storyn och känsla, är ett stort bevis på hur långt spelindustrin kommit. Spel är inte längre bara för en smal del av befolkningen utan har blivit bredare och starkare än någonsin. Att spelet, eller modden som det var från början, har blivit "tvärhyllat" beror till stor del på just det som du verkar avsky. Ingen spelmekanik bara story och känsla. Att du avskyr det så mycket är kanske ett gott betyg nog? Det är iaf ett bevis på att spelvärlden inte är så liten längre.

Det är din åsikt och även den respekteras.

Oj ursäkta, det måste vara något fel för jag hade för avsikt att kommentera ett inlägg som påstår något så banalt att hela spelindustrin verkar gå åt skogen pga att ett originellt spel hyllas av otaliga spelrecensenter. Då kände jag mig tvungen att ge min syn på verkligheten. Slipper jag undan med böter den här gången åsiktspolisen?

Du är för söt du. Är det verkligen så svårt för dig att bete dig vuxet, även om du kan gömma dig bakom din skärm? Du är ett stort skämt i människans evolution, tyvärr.

Inaktiv

Dear Esther är ett fantastiskt spel (i den mån man kan kalla det spel) och bör definitivt upplevas. Tar inte mer än någon timme men den timmen är minnesvärd.

Övriga spel var helt okej saker, kul med lite variation även om det irriterar mig att Thomas Was Alone inte har någon ordentlig installer. Ogillar stenhårt när man får en jävla RAR-katalog istället. Skärpning!

12
Skriv svar